کد خبر: 12767
1403/06/19 - 10:19


رئیس پلیس فتا استان زنجان:

اعتماد نابجا به تعمیرکار موبایل، کار دست شاکی داد

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری تعمیرکار متخلف موبایل که با سوء استفاده از اعتماد شاکی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی کرده بود، خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سرهنگ سید"احمد موسوی" ، رئیس پلیس فتا استان زنجان در تشریح این خبر اظهار داشت: برابر شکوائیه واصله از شهروند زنجانی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی از طریق دسترسی به اینترنت بانک، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: برابر تحقیقات و اظهارات شاکی معلوم شد وی چند روز پیش جهت تعمیر گوشی همراه به یکی از تعمیرکاران تلفن همراه در سطح شهر مراجعه کرده و رمز گوشی را در اختیار تعمیرکار قرار می‌دهد و پس از مدتی متوجه برداشت مبالغی از حساب بانکی می‌شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با بررسی‌های اولیه مشخص شد شاکی رمز ورود به برنامه همراه بانک را در گوشی ذخیره و آن را در اختیار تعمیرکار قرارداده و متهم با ورود غیرمجاز به اینترنت بانک شاکی، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی می‌کند.

وی گفت: با اقدامات پلیسی ، متهم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی دستگیر و به پلیس فتا استان دلالت گردید.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی می‌شد ، اما پس از مواجهه با ادله و مستندات موجود به جرم خود اعتراف و بیان داشت: در حین تعمیر گوشی متوجه شدم رمز اینترنت بانک شاکی در گوشی همراه ذخیره شده و با سوء استفاده از فرصت پیش آمده و به دلیل نیاز مالی اقدام به برداشت از حساب مشتری کردم .

سرهنگ موسوی  به هموطنان توصیه کرد: قبل از مراجعه به تعمیرکاران موبایل، تمامی اطلاعات حساب بانکی و عکس‌های شخصی و خانوادگی را به حافظه جانبی منتقل و در صورت نیاز به تعمیرگاه‌های مجاز و معتبر مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانموبایلدزدیحساب بانکی
sedayezanjannews.ir/nx12767


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»