کد خبر: 12785
1403/06/20 - 14:49


واکنش عضو شورای شهر زنجان به انتشار خبری در مورد «اراضی ثمین ۳»؛

چگونه در مورد شهر تصمیم می‌گیرند؟

مهدی طالب: در مورد الحاق اراضی کوی ثمین 3 واقعا متوجه نمی‌شویم این طرح‌ها چگونه تصمیم‌گیری و اجرا می‌شود؟

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: یکصد و چهل و سومین جلسه شورای شهر زنجان روز سه‌شنبه 20 شهریورماه 1403 با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و معاونان وی در حالی برگزار شد که حال و هوای مهرماه داشت.

در ابتدای این جلسه منصور مرادلو، رئیس شورای شهر زنجان با تقدیر از نیروهای شهرداری برای فعالیت همه‌جانبه در سطح شهر اظهار کرد: به دلیل کمک‌های شهرداری برای آماده‌سازی مدارس جهت استقبال از دانش‌آموزان تقدیر می‌کنیم.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه فعالیت اکیپ‌های مختلف موجب پویایی و نشاط‌ شهر شده است، عنوان کرد: طبق آمار 223 هزار دانش‌آموز در استان سال تحصیلی را آغاز خواهند کرد که 50 درصد آن مربوطه به شهر زنجان است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در اکیپ‌های آسفالت‌ریزی در سطح شهر در دست انجام است، عنوان کرد: نمونه این اقدام در زمینه بخش‌های مختلف شهر در حال انجام است که جای قدردانی دارد.

مرادلو همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس با اشاره به اینکه براساس قانون مسئولیت نظارت بر سرویس‌های مدارس بر عهده وزارت کشور و شهرداری‌ها است، گفت: جلسات متعدد با دستگاه‌های متولی در این مورد از جمله آموزش‌وپرورش و پلیس برگزار شد.

 ۱۷ شرکت حمل‌ونقل دانش‌آموزان برای عقد قرارداد مشخص شده‌اند

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه در این رابطه ۱۷ شرکت حمل‌ونقل صاحب صلاحیت برای عقد قرارداد مشخص شده‌اند، عنوان کرد: در این‌ رابطه اطلاعات دانش‌آموزان باید در سامانه سپند ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه سرویس‌های مدارس مشخص شده و به مدارس ابلاغ شده است، بیان کرد: نظارت بر اجرای این مصوبات بر عهده نهادهای نظارتی است.

 برخی متولیان امر نمی‌دانند مباحث مطروحه چه هزینه‌هایی در پی دارد

همچنین مهدی طالب عضو شورای شهر زنجان در مورد خبر انتشاری در مورد «اراضی ثمین ۳» تحت عنوان «دهکده شهری» از سوی مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان در جلسه علنی شورای شهر زنجان با انتقاد از الحاق روستای کوشکن به شهر زنجان، اظهار کرد: در این روزها مطالبی در خصوص الحاق اراضی لیل‌آباد به شهر زنجان در فضای مجازی و رسانه‌ها شنیده می‌شود و تا یک جایی پیش می‌رود و سپس متوقف می‌شود.

عضو شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه همچنین در خصوص الحاق اراضی تعاونی‌ها مباحثی مطرح شده که در همه این موارد، شهرداری و شورای هم درگیر امور هستند، اضافه کرد: ولی برخی متولیان امر نمی‌دانند این مباحث چه هزینه‌هایی در پی دارد.

طالب با اشاره به اینکه هم‌اکنون نیز بحث جدید الحاق اراضی کوی ثمین 3 از سوی اداره کل راه و شهرسازی مطرح شده است که واقعا متوجه نمی‌شویم این طرح‌ها چگونه تصمیم‌گیری و اجرا می‌شود؟

این عضو شورا با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد برخی مسئولان و برنامه‌ریزان هر خوابی که شب می‌بینند صبح اجرایی می‌کنند، اضافه کرد: به نظر می‌رسد این افراد برای چنین کارهایی خواب‌نما شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه استان برای این کارهای لحظه‌ای برنامه‌ای ندارد و فقط شاهد اظهارات ضد و نقیض هستیم، بیان کرد: از دستگاه‌های نظارتی مثل بازرسی در این زمینه ورود کنند.

عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه روستای کوشکن 5 هکتار بیشتر نیست، ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان می‌خواهد ۱۱۹ هکتار از اراضی مجاور را به این روستا الحاق کند که باید پرسید با چه منطق شهرسازی قرار است این کار صورت گیرد؟

وی با بیان اینکه با این کار قرار است 3 هزار و ۳۰۰ خانوار در این محدوده ساکن شوند، اضافه کرد: آیا قرار است این ساکنان، کار زراعی انجام دهند یا محدوده شهری را درست کنند؟

طالب با تاکید بر اینکه الحاق این محدوده قطعا به شهر زنجان آسیب می‌زند، ادامه داد: وقتی روستای کوشکن به شهر زنجان الحاق شود قطعا آسیب‌هایی خواهد داشت و این اقدام، دور زدن شهرداری است.

عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی باید با تحقیق این کار را انجام دهد، تاکید کرد: زمانی که روستایی می‌خواهد به شهر متصل شود، بافت روستایی، منابع طبیعی و محیط زیست آن به شهر وصل می‌شود و این موضوع خود هزینه‌بر است.

طالب با بیان اینکه وقتی مشکل روستای گاوازنگ زنجان پس از سال‌ها حل نشده است چرا به سراغ روستای کوشکن رفته‌اند، افزود: اینکه بخواهیم به هر قیمتی با کارهای شعاری مشکل مسکن مردم را حل کنیم، شدنی نیست.

وی با بیان اینکه برای این الحاق، جلساتی با شورا و شهرداری برگزار نشده است، افزود: اداره راه و شهرسازی این موضوع را آسیب‌شناسی نکرده در حالی‌که طرح الحاقی به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شده است و ما به این موضوع ورود خواهیم کرد.

گفتنی است، مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان در خبری به«اراضی ثمین ۳» تحت عنوان «دهکده شهری» در شهر زنجان اشاره کرده و اعلام کرده است از 7 هزار نفر متقاضی جامانده به ۳ هزار و ۳۰۰ نفر که تک واریزی داشتند پیامک ارسال شد که از این تعداد ۷۵۰ نفر تمایلی به تخصیص زمین در ثمین ۳ نداشتند ولی 2 هزار و ۵۰۰ نفر برای این محدوده اعلام آمادگی کردند.

همچنین در این جلسه چندین مصوبه و لایحه طرح و بررسی شد که در جریان این جلسه شهردار زنجان از رد برخی مصوبات و لوایح شورا و شهرداری در کمیته تطبیق شهرستان زنجان انتقاد کرد و گفت: امورات شهر جای اعمال سلیقه نیست چرا که امورات شهری باید به موقع انجام شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانکوی ثمینحمل‌ونقل دانش‌آموزانتامین اعتبار
sedayezanjannews.ir/nx12785


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»