کد خبر: 12848
1403/06/29 - 9:8


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

وقف راه ایفای نقش مثبت یک انسان در دنیا است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: وقف راه ایفای نقش مثبت یک انسان در دنیا و حتی پس از مرگ است و نشان می‌دهد که راه نیکوکاری و احسان حتی پس از پایان مدت عمر نیز به روی ما باز است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: وقف راه ایفای نقش مثبت یک انسان در دنیا و حتی پس از مرگ است و نشان می‌دهد که راه نیکوکاری و احسان حتی پس از پایان مدت عمر نیز به روی ما باز است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی  اظهار کرد: تفاوت وقف با احسان و نیکوکاری عادی در آن است که وقتی قصد داریم خوبی و احسان انجام دهیم فقط یک‌بار می‌توانیم پول یا مالی را به دیگران ببخشیم یا هدیه دهیم اما با وقف همان پول و مال تا دنیا و نظامات آن برقرار است. هر سال و هر ماه و هر روز این بخشش می‌تواند تکرار شود بدون آن که اصل بخشش اولیه از بین برود و کسی متعرض آن شود و راز ماندگاری وقف در همین نکته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: به همین خاطر است که انسان‌های بسیاری در ایران و هر نقطه جهان علاوه بر کمک و احسان عادی این روش را  انتخاب می‌کنند تا خوبیشان در زمان حیات و حتی پس از آن هم ادامه‌دار باشد و محدود به یکبار و چندبار نشود.

وی با اشاره به اینکه از محل وقف درآمدهایی به‌ دست می‌آید که باید در محل مورد نظر که واقف اعلام کرده صرف شود، افزود: مجموع درآمدهای موقوفات و نذورات امامزادگان که در سال ۱۳۹۸ هفتاد میلیارد ریال بود سال گذشته به هزار و صد و پانزده میلیارد ریال رسید که نشان از رشد ۱۶ برابری است که این میزان رشد حاصل تغییر رویکرد کلی سازمان و اداره کل از اجاره داری صرف به مدیریت مستقیم و اجرای طرح‌های سرمایه گذاری تولیدی صنعتی کشاورزی و دانش بنیان بهینه و بهره ورانه است.

کرمی ادامه داد: هم اکنون پنجاه درصد درآمد موقوفات برای هزینه‌های اداره موقوفات، دفاع از حق و حقوق در مواقع لازم و اجرای طرح‌های سرمایه محور حفظ شده و ۵۰ درصد مابقی صرف اجرای نیت‌های مختلف واقفان مثل تعزیه‌داری و انواع کمک‌ها به خانواده‌های کم برخوردار از اهدای جمله بسته غذایی، دارو درمان، هزینه‌های تحصیلی، ازدواج و جهیزیه می‌شود.

کرمی با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف، گفت: امسال برنامه‌های متعددی با همین موضوع برنامه‌ریزی و اجرا خواهیم کرد که شامل ۲۰ برنامه خواهد بود. برگزاری همایش بزرگ با عنوان یاوران وقف روز دوشنبه در حسینیه اعظم زنجان همراه با حضور و تجلیل از اصحاب وقف، امنای امامزادگان و مساجد، واقفان از جمله این موارد است.

منبع/ ایسنا

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانوقفاحسان و نیکوکاریامور خیریه
sedayezanjannews.ir/nx12848


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»