کد خبر: 12871
1403/07/02 - 8:34


صدای زنجان از عدم انجام تعهدات بیمه‌های تکمیلی و پایین بودن رضایت بیمه‌شوندگان گزارش می‌دهد؛

تکمیل ناکارآمدی

شهروند زنجان: بیمه‌ها زمان پرداخت تعهدات هم مانند زمان دریافت حق بیمه رفتار کنند/متولیان حوزه بیمه پاسخ ندادند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: در حالی که مردم و شهروندان از نحوه پرداخت تعهدات بیمه‌ای توسط برخی از بیمه‌های تکمیلی گلایه دارند اما بیمه‌ها همچنان از پاسخگویی در این حوزه خودداری می‌کنند.

چندی است که نحوه برخورد بیمه‌ها و بهانه‌تراشی‌ این مجموعه‌ها برای عدم پرداخت سهم تعهدات خود و یا به حداقل رساندن این رقم موجب ایجاد حجمی از نارضایتی از سوی شهروندان شده به نحوی که کم‌کم مردم از هزینه در این بخش خودداری کرده و معتقد شوند واریز هزینه بیمه‌های تکمیلی نوعی دور ریختن پول است.

پایین بودن تعهدات بیمه‌ها در هزینه‌های درمانی و همچنین سختگیری بیمه‌های تکمیلی در پرداخت همین هزینه موجب شده است تا گلایه و شکایت شهروندان روز به روز بیشتر شود.

 برای دریافت کمک هزینه درمان از بیمه‌ها، باید کفش آهنین پا کرد

یکی شهروند زنجانی در گفت‌و‌گو با صدای زنجان با اشاره به اینکه در طول سال‌های متمادی هزینه بیمه تکمیلی را به بیمه می‌دهیم و آرزو هم داریم از آن استفاده نکنیم ولی زمانی که به آن نیاز پیدا می‌کنیم تازه متوجه می‌شویم چیزی به نام بیمه تکمیلی وجود ندارد، اظهار می‌کند: برای دریافت کمک هزینه درمان در هر بخشی و با هر رقمی باید کفش آهنین پا کرد تا پس از رفت و آمدهای فراوان بلاخره بیمه را متقاعد کرد که باید هزینه درمان را پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه مگر زمان پرداخت حق بیمه نیز شرایط اینگونه سخت و با اما و اگر است که در زمان دریافت هزینه درمان باید چنین برخورد شود، اضافه می‌کند: راستی‌آزمایی برای خدمات درمانی با وجود ارائه نسخه و فاکتور نوعی توهین به شعور بیمه شونده است.

این شهروند زنجانی با بیان اینکه برای دریافت هزینه یک تا یک و نیم میلیون تومانی که حق بیمه آن را پرداخت کردیم باید چندین و چند بار به بیمه مراجعه کنیم که این موضوع موجب صرف انرژی و زمانی زیادی توسط افراد میشود، بیان می‌کند: مگر من زمان اضافه دارم که صرف کاری کنم که قانونا و به صورت اداری باید به صورت مرتبط و حتی بدون نیاز به حضورم انجام شود.

این شهروند زنجانی با اشاره به اینکه سالیان سال است با حداقل استفاده، خود را بیمه تکمیلی کرده و هزینه آن را به بیمه معلم پرداخت کردم، اضافه می‌کند: حالا باید برای دریافت هزینه یک عینک بارها به بیمه مراجعه کنم و مطرح می‌کنند بعد از راستی‌آزمایی! این پول پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه اینگونه همکاری با بیمه شوندگان رفتاری نیست که از بیمه‌ها انتظار داریم، بیان می‌کند: باید به نحوی برخورد شود که بیمه شدن یک مزیت محسوب شود نه یک مسیر برای عذاب!

دریافت هزینه‌های درمانی، خانواده بیمار را با چالش مواجه می‌کند

یکی از بیماران خاص نیز در این زمینه به صدای زنجان می‌گوید: چالش دریافت هزینه درمان برای بیماران خاص تنها مختص بیمه تکمیلی آنها نیست و در سایر هزینه‌ها نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بیماران خاص به دلیل هزینه بالای درمانی خود به صورت مستمر با چالش هزینه در این حوزه مواجه هستند، اضافه می‌کند: در این مسیر اگر به این قشر بیشتر از مردم عادی سخت‌گیری نشود، کمتر نیست.

این بیمار با اشاره به اینکه در بسیاری از هزینه‌های درمانی فرد بیمار باید از جیب خود هزینه را پرداخت کند و سپس برای دریافت این هزینه به بیمه تکمیلی یا بیمه سلامت مراجعه کند، اضافه می‌کند: یک بیمار خود توان چندانی برای پیگیری هزینه خود ندارد و با این شرایط یک خانواده درگیر می‌شوند.

این شهروند زنجانی با بیان اینکه بارها تاکید شده است باید با مدیریت شرایط، رفاه حال بیماران را فراهم کرد، ادامه می‌دهد: این صحبت در حد یک وعده باقی مانده و تاکنون چنین هدفی محقق نشده است.

تلاش صدای زنجان برای پیگیری علل و عوامل شرایط موجود با نمایندگی بیمه معلم در استان زنجان میسر نشد و در تماس با این مجموعه نخست اعلام شد مدیریت در جلسه حضور دارد و پس از آن تماس‌های چند روزه با این مجموعه بی نتیجه ماند و پس از چند بار بوق خوردن، تلفن بدون جواب قطع شد و هیچکس در این مجموعه حاضر به پاسخگویی در مورد نحوه پرداخت تعهدات بیمه نشد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانهزینه‌های درمانیبیمهخانواده بیمار
sedayezanjannews.ir/nx12871


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»