کد خبر: 12957
1403/07/10 - 15:30


صدای زنجان از ادامه حواشی نام‌گذاری بر معابر زنجان در جلسه شورای شهر زنجان گزارش ‌دهد؛

تکرار حاشیه نام‌ها در شورا!

دو معبر به نام‌های شهیدان رئیسی و سید حسن نصرالله تغییر یافت/شهردار زنجان: معابر انتخابی در شأن این شهدا نیست

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان در تاریخ 10 مهرماه  1403 دو معبر به نام‌های شهیدان رئیسی و سید حسن نصرالله تغییر یافت، بر این اساس بلوار مهر از اتوبان ۲۲ بهمن تا میدان میربها به نام شهید سید حسن نصرالله و خیابان پاستور واقع در گلشهر به نام شهید رئیسی نام‌گذاری شد.

موضوعی که مورد انتقاد علیرضا فیروزفر شهردار زنجان قرار گرفت، وی با اشاره به اینکه دو معبر انتخابی برای نام‌گذاری به نام شهید رئیسی و حسن نصرالله در شأن این دو شهید نیست، اظهار کرد: اگر محل مناسبی برای نام‌گذاری وجود ندارد، مجبور هستیم حتما این کار را بکنیم؟

در ابتدای جلسه شورای شهر زنجان، منصور مرادلو رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله و اینکه با توجه‌ به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، شهادت وی پیش‌بینی می‌شد، اظهار کرد در قرآن کریم ۶۰ آیه در ارتباط با جهاد ذکر شده است و تاکید شده افرادی که در راه جهاد جان می‌دهند، زنده‌اند.

 المان شهدای غزه در زنجان نصب می‌شود

شهردار زنجان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در صورت تصویب شورای شهر زنجان المان شهدای غزه در زنجان ساخته و نصب خواهد شد، عنوان کرد: این نماد در میدان فلسطین شهر زنجان که نام آن در جلسه گذشته تصویب شده نصب خواهد شد.

علیرضا فیروزفر در ادامه به اجرای کف‌سازی طرح مسیر گردشگری از میدان انقلاب تا کوچه بیت‌العباس شهر زنجان اشاره کرد و افزود: تلاش می‌کنیم این طرح با همت پیمانکار در موعد مقرر به اتمام برسد.

وی همچنین به اجرای کف‌سازی میدان آهنگران و کاروانسرای پاشا در بازار زنجان تا کمربندی جنوبی اشاره کرد و گفت: با اجرای این کار می‌توان گفت در طول دو سال اقدامات مربوط به کف‌سازی معابر بازار زنجان انجام شده است.

فیروزفر با اشاره به اینکه اجرای این طرح در میدان آهنگران بازار زنجان محدودیت‌های خاص خود را دارد، تاکید کرد: به همین منظور، باید پیمانکار مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است  و در انتخاب پیمانکار باید دقت شود.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه اجرا نشدن این طرح توسط پیمانکار مبلغ اجرای این پروژه را به میزان زیادی بالا می‌برد، اضافه کرد: هر چند اجرای این پروژه در این موقع از سال سخت است اما برای شهرداری اهمیت دارد و باید اقدام شود.

وی در ادامه از اجرای طرح های مشارکتی شهرداری با سایر مجموعه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری برای همکاری با مجموعه‌ها نیازمندقانون بود که با همکاری شهرداری این اتفاق میسر شد.

فیروزفر با اشاره به اینکه پس از چکش‌کاری دستورالعمل شهرداری تا حدودی بتواند به این دستورالعمل‌ها پاسخ دهد، بیان کرد: درخواست‌ها جمع‌آوری و لیستی تهیه شد تا براساس اولویت این طرح‌ها را آغاز کند البته تاکید در این پروژه‌ها عام‌المنفعه بودن آن است.

حسین حمزه‌لو پاک رئیس کمیسیون عمران شورای شهر زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طرح های مشارکتی شهرداری با همکاری شهرداری و آستان امامزاده سید ابراهیم (ع) آغاز شده است، بیان کرد: درخواست‌های متعددبا توجه به بودجه لحاظ شده 25 پروژه در نظر گرفته شده بود که 20 پروژه تایید شده است که بیشتر مدارس و مناطق عام‌المنفعه هستند.

وی با اشاره به اینکه درصد هزینه در پروژه توسط شهرداری بسته به پروژه متغییر است، گفت: بخشی از هزینه توسط شهرداری و مابقی توسط مجموعه پرداخت می‌شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانالمان شهرینام‌گذاری معابرپروژه شهری
sedayezanjannews.ir/nx12957


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»