کد خبر: 13033
1403/07/18 - 15:31


مدیر کل بازرسی استان زنجان در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود مطرح کرد؛

خبرنگاران باید مطالبه‌گر باشند

سجاد ده‌ده‌جانی: جوابگو نبودن مسئولان به خبرنگاران براساس قانون از سوی سازمان بازرسی قابل پیگیری است/ شهرداری و علوم پزشکی زنجان در صدر پرونده‌های بازرسی/ورود بازرسی به وضعیت بیمارستان ولیعصر زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: مدیرکل بازرسی استان زنجان« شهرداری» و «دانشگاه علوم پزشکی زنجان» را 2 ارگانی که بیشترین میزان شکایت و گزارشات وارده را دارد، اعلام کرد: بازرسی برای بررسی وضعیت بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان ورود جدی داشته است.

سجاد ده‌ده‌جانی، مدیر کل بازرسی استان زنجان در نشست خبری 18 مهرماه 1403 با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون سازمان بازرسی کل استان به ۱۰۶ سوء جریان ورود کرده است، اظهار کرد: این سازمان به ۲۳۶ فقره سوء جریان‌ها، پیشنهادات لازم‌الاجرا داده است.

محکومیت اداری 43 نفر در زنجان

مدیر کل بازرسی استان زنجان با اشاره به اینکه بر این اساس برای ۶ نفر محکومیت کیفری صادر شده است، اضافه کرد: همچنین برای ۴۳ نفر محکومیت اداری گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ورود بازرسی کل استان به سوء جریانات طی سال گذشته ۲۲۱ فقره بوده است، تصریح کرد: در این پرونده‌ها نیز ۵۵۰ فقره پیشنهاد لازم‌الاجرا صادر شده است.

ده‌ده‌جانی با اشاره به اینکه اختلاس، ارتشا، تحصیل مال نامشروع، تضییع اموال و وجوه دولتی، تصرف غیر قانونی و اخلال در امور اقتصادی از جمله جرایم مطرح برای پرونده‌های تعیین تکلیف شده در این سازمان است، افزود: اخذ تعهد کتبی، اخراج از دستگاه، انفصال موقت و دائمی از خدمات دولتی، تنزیل یک یا دو گروه شغلی، توبیخ کتبی با درج در پرونده، جزای نقدی، حبس، رد مال، شلاق و کسر حقوق، ممنوعیت انتصاب در پست‌های حساس و مدیریتی را از جمله محکومیت‌های اعمال شده در پرونده‌های تخلف در استان عنوان کرد.

مدیرکل بازرسی استان زنجان با بیان اینکه اجرا نشدن پیشنهادهای سازمان بازرسی پیگرد قانونی دارد، تصریح کرد: رویکرد این سازمان دستگیری و کمک با هدف پیشگیری از جرائم است، نه مچ گیری.

این مسئول همچنین سازمان بازرسی و به تبع آن اداره کل بازرسی استان زنجان را نقطه اتکای مسئولان دانست و ادامه داد: ورود به موقع این سازمان به برخی سوء جریان‌ها موجب جلوگیری از تضییع اموال و وجوه و پیشگیری از آسیب به بیت المال می‌شود.

خبرنگاران مطالبه‌گر باشند

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید مطالبه‌گر باشند و حق مردم را از مسئولان بخواهند، افزود: براساس قانون انتشار و دسترسی به اطلاعات آزاد، جوابگو نبودن مسئولان به خبرنگاران براساس قانون از سوی سازمان بازرسی قابل پیگیری است.

مدیر کل بازرسی استان زنجان با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان به مرحله وصول درآمده است، گفت: با ورود بازرسی به صورت وضعیت پیمانکار مسکن ملی قرارداد از ۳۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۱۷ میلیارد و ۶۵۵ میلیون تومان کاهش یافت که به نفع مردم تمام شد.

ورود بازرسی به وضعیت بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان

وی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل استان زنجان به وضعیت بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان ورود کرده است، عنوان کرد: شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی زنجان بیشترین میزان شکایات و گزارشات وارده را دارد اما این موضوع امری طبیعی در کشور است و در بیشتر استان‌ها وضعیت به همین منوال می باشد.

کاهش مبلغ قراردادهای پیمانکار مسکن ملی با ورود بازرسی

وی با اشاره به اینکه بازرسی به قراردادهای مسکن ملی و قراردادهای راهداری ورود کرده است، عنوان کرد: با ورود بازرسی به صورت وضعیت پیمانکار مسکن ملی، قرارداد از ۳۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۱۷ میلیارد و ۶۵۵ میلیون کاهش یافت که به نفع مردم تمام شد.

برخی ادارات چشم بسته قرارداد امضا می‌کنند!

ده‌ده‌جانی با اشاره به اینکه برخی از ادارات به صورت چشم بسته قرارداد امضا می‌کنند؛ عنوان کرد: مثلا اداره کل راهداری که در این ارگان برای ۱۰ فقره پرونده ورود شد و در نهایت و ۱۰ میلیارد تومان به نفع دولت رقم خورد.

مدیر کل بازرسی استان زنجان در پاسخ به این پرسش که سازمان بازرسی می‌تواند به کدام دستگاه‌ها ورود کند، تصریح کرد: طبق قانون همه وزارت‌خانه‌ها، ادارات، امور اداری و مالی دادگستری، سازمان‌ها، دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه نیروهای نظامی و انتظامی، موسسات و شرکت‌های دولتی، شهرداری‌ها و موسسات وابسته به آن‌ها، دفاتر اسناد رسمی، موسسات عام‌المنفعه، نهادهای انقلابی و سازمان‌هایی که تمام یا قسمتی از سهام آنها متعلق به دولت بوده و یا دولت به نحوی از انحا بر آنها نظارت و کمک می‌کند.

وی با یادآوری اینکه سازمان بازرسی بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین نظارت دارد، تصریح کرد: اگر در دستگاهی مشاهده شود اقدامی اتفاق افتاده که مغایر با ضوابط و مقررات است وظیفه سازمان بازرسی است که ورود کنند.

مدیر کل بازرسی استان زنجان با ارائه توضیحی از نظارت‌های مجموعه بازرسی بر حسن جریان امور، متذکر شد: همکارانی که در سازمان بازرسی استخدام می‌شوند از تخصص‌های لازم در رشته‌های مختلف برخوردار هستند که گاهی به امور ورود کرده و پیشنهاد می‌کنند که به این موضوع، اصلاح امور می‌گوییم.

ده‌ده‌جانی با توضیح اینکه پیشنهادهای سازمان بازرسی لازم‌الاجرا است  که برخی از مدیران و مسئولان این موضوع را نمی‌دانند، گفت: این پیشنهادات مراحل مختلف را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه شاید پرسش این باشد، اگر بی‌قانونی در دستگاهی منعکس شود بعد از آن چه خواهد شد، توضیح داد: اگر موضوع جنبه مجرمانه داشته باشد افراد به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و این مراجع نیز ملزم هستند و تکلیف دارند در بازه زمانی سه ماهه پرونده را تعیین تکلیف کنند.

پرونده مرکز جمع‌آوری پلاسمای خون به صورت کشوری در دست بررسی است

مدیر کل بازرسی استان زنجان همچنین در پاسخ به سئوال صدای زنجان در مورد ادامه فعالیت و یا توقف کامل مرکز جمع‌آوری پلاسمای خون با توجه به ورود سازمان بازرسی کشور اظهار کرد: این پرونده کشوری بوده و سازمان در حال پیگیری موضوع است.

 موضوع استخدام آموزش و پرورش هم شاکی زیاد دارد که ورود خواهد شد

ده‌ده‌جانی با اشاره به اینکه موضوع استخدام آموزش و پرورش هم شاکی زیاد دارد که ورود خواهد شد، عنوان کرد: میزان تخلفات در استان نسبت به دیگر استان‌ها بسیار پایین و حتی یک صدم هم نیست.

مدیر کل بازرسی استان زنجان اقدامات بازرسی استان در حوزه اراضی و املاک گفت: در این راستا با صدور اسناد مالکیتی و تک برگ و همچنین اخذ سند مالکیت و یا اصلاح اسناد مالکیتی از تغییرات کاربری جلوگیری شده و از اراضی ملی رفع تصرف و خلع ید شده که ۴ هکتار از این زمین‌ها در داخل شهرها بوده است.

وی به فعالیت تعداد زیادی معدن در استان و لزوم اخذ یک درصد حقوق و معادن به نفع مناطق مد نظر اشاره و تاکید کرد: طبق آخرین اخبار ۵۰ تا ۷۰ میلیارد تومان در این راستا وصول و مبلغ قابل توجهی هم با همت اداره کل صمت تعیین تکلیف شده است.

مدیر کل بازرسی استان زنجان رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی معوق و همچنین اخذ عوارض آلایندگی از کارخانه‌ها را از دیگر موارد رسیدگی شده اعلام کرد و گفت: مبالغ مد نظر در پرونده‌های تشکیل شده اخذ شده و یا اخذ خواهد شد کما اینکه با ورود بازرسی ۲۱۷ میلیارد تومان از مطالبات شرکت گاز نقد شد و یا اینکه ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از مطالبات بانک ملت از محل تسهیلات ارائه شده وصول شد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانپلاسمای خونمسکن ملیبیمارستان ولیعصر
sedayezanjannews.ir/nx13033


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»