کد خبر: 13048
1403/07/21 - 10:43


مدیرکل پست استان زنجان:

اجرای طرح نشانی استاندارد در مناطق روستایی زنجان به ۶۰ درصد رسید

مدیرکل پست استان زنجان گفت:اجرای طرح نشانی استاندارد در ۸۰ درصد مناطق شهری استان انجام شده و در مناطق روستایی نیز به ۶۰ درصد رسیده است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ جواد رسولی مدیرکل پست استان زنجان افزود: اجرای طرح نشانی استاندارد در مناطق شهری طی امسال و در همه مناطق روستایی استان تا پایان سال ۱۴۰۴ به طور کامل علمیاتی می شود.

وی ادامه داد: «جی نف» (GNAF) یک استاندارد اطلاعات مکانی در حوزه نشانی و مخفف Geo Coded National Address File به معنی «پایگاه نشانی استاندارد مکان محور» است.

رسولی اظهار داشت: «جی نف» یک پایگاه داده اطلاعاتی است و آدرس تمام ساختمان‌ها و واحدهای مکانی موجود در شهرها و روستاهای کشور را «استانداردسازی» و «ژئوکد» می‌کند.

وی افزود: «استانداردسازی» یعنی اینکه یک آدرس تنها از یک مسیر شناخته می‌شود و امکان مشابه سازی و سوء‌ استفاده از آن از بین می‌رود و همچنین صحت سنجی و راستی آزمایی می‌شود.

این مسوول اضافه کرد: «ژئوکد» هم به این معنی است که آدرس های استاندارد شده به همراه مختصات مرتبط به عنوان یک داده روی نقشه قرار می گیرد تا امکان گزارش گیری از اطلاعات مختلف روی نقشه فراهم شود.

پروژه GNAF، بسترساز تحقق دولت الکترونیک است و امکان بررسی و صحت سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را مقدور می سازد.

هر نشانی که در جی نف ایجاد شده، بین چند نشانی همسان در برابر مجموعه داده مکانی مربوطه مقایسه می شود تا بدین ترتیب یک قطعه ملکی، معابر و یا موقعیت مکانی آن نقطه و وجود یا نبود آن، صحت سنجی و راست آزمایی و همچنین کیفیت نشانی آن سنجیده شود

منبع/ ایرنا

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانپستطرح نشانی استاندارددولت الکترونیک
sedayezanjannews.ir/nx13048


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»