کد خبر: 13089
1403/07/24 - 14:34


مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در نشست خبری مطرح کرد؛

انعقاد قرارداد 24 مرکز درمانی ترک اعتیاد با بیمه سلامت

سعید کرمی‌زنجانی: یک هزار و ۵۵۸ زوج نابارور از آغاز اجرای طرح تاکنون در استان شناسایی شدند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه یک هزار و ۵۵۸ زوج نابارور از آغاز اجرای طرح تاکنون در استان شناسایی و در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شده‌اند، گفت: ۷۰ درصد هزینه‌های مربوط به درمان ناباروری زوج‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

نشست خبری سعید کرمی زنجانی مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان روز سه‌شنبه 24 تیرماه 1403 به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵۳ درصد جمعیت استان معادل ۶۱۱ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند، اظهار کرد: ۶۳ درصد جمعیت تحت پوشش سازمان را روستاییان تشکیل می‌دهند.

کرمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۳ درصد جمعیت صندوق اداره کل را بیمه شدگان سلامت همگانی تشکیل داده است، خاطر نشان کرد: ۱۱ درصد این بیمه نیز شامل کارمندان و 5 درصد نیز سایر اقشار است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه در بخش دارویی، خدماتی از جمله تشکیل پرونده‌های دارویی ارائه می‌شود، اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۵ کارشناس در بیمارستان‌های طرف قرارداد با این بیمه مشغول به کار هستند و از سال ۱۴۰۰ نیز پاسخگویی برخط به سوالات مراکز طرف قرارداد برقرار شده است.

شناسایی 1558 زوج ناباور در زنجان

وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۵۸ زوج نابارور از آغاز اجرای طرح تاکنون در استان شناسایی و در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شده‌اند، افزود :۷۰ درصد هزینه‌های مربوط به درمان ناباروری زوج‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

کرمی با بیان اینکه سقف تشویقی بیمه سلامت برای اهداکنندگان کلیه افزایش یافته است، گفت: خدمات بستری این بیمه برای سه دهک اول به صورت رایگان ارائه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه هزینه‌های درمان ترک اعتیاد نیز تحت پوشش قرار گرفته است، گفت: هم‌اکنون ۲۴ مرکز درمانی ترک اعتیاد در استان فعال و طرف قرارداد بیمه سلامت استان است.

وی با اشاره به رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری برای کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی - دانشگاهی گفت: در زمان حاضر این طرح در بیمارستان‌های ارتش، امام حسین(ع) و امید ابهر عملیاتی نمی شود چرا که این مراکز دولتی - دانشگاهی نیستند و باید این موضوع برای عموم مردم اطلاع‌رسانی شود چون بیمه‌شدگان اطلاعات درستی ندارند و همه مراکز را دولتی تصور می‌کنند.

14 هزار بیمار زنجان نشان دار شدند

کرمی با اشاره به افزایش بیماران نشان دار شده در بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به تعداد 14 هزار نفر عنوان کرد: از ابتدای طرح تاکنون 41 میلیارد تومان برای این بیماران هزینه شده است، ضمن اینکه خدمات دندانپزشکی نیز به بیماران خاص و صعب‌الاعلاج اضافه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه به صورت میانگین روزانه بالغ بر 6 هزار نسخه سرپایی برای بیمه شدگان سلامت صادر می‌شود، عنوان کرد: روزانه کمتر از 300 مراجعه بستری موقت و بستری توسط بیمه شدگان بیمه سلامت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 5 هزار و 351 مورد درخواست در سامانه 1661 ثبت شده است، اضافه کرد: 2 هزار و 761 درخواست نیز در سال جاری در این سامانه به ثبت رسیده است.

کرمی تعداد شکایات ثبت شده در سامانه الکترونیکی پاسخگویی را در سال گذشته 261 مورد اعلام کرد و افزود: این آمار امسال تا کنون 83 مورد بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه تا کنون این بیمه با 559 مرکز درمانی طرف قرارداد شده است، افزود: در سال جاری یک هزار و 10 مورد نظارت بر عملکرد و رصد محسوس و نامحسوس از مراکز طرف قرارداد این بیمه صورت گرفته است.

123 پزشک با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت با 123 پزشک، 98 ماما و 31 دندانپزشک طرف قرارداد است، ادامه داد: تعداد مراکز جامع سلامت ارائه دهنده خدمت به بیمه شدگان بیمه سلامت 84 مرکز است.

کرمی همچنین به سی امین سالروز تشکیل بیمه سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: این هفته از 28 مهرماه تا 4 آبان ماه 1403 است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در پاسخ به سئوالی در مورد ارائه خدمات بیمه سلامت به اتباع خارجی عنوان کرد: این بیمه تنها به 15 تبعه دارای مجوز در شهرستان سلطانیه خدمات ارائه می‌دهد و حق ارائه خدمات به اتباع دیگر به ویژه اتباع غیرمجاز را ندارد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانبیمه سلامتبیمارترک اعتیاد
sedayezanjannews.ir/nx13089


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»