کد خبر: 13136
1403/07/30 - 8:52


عضو شورای شهر ارمغانخانه با انتقاد از تداوم تلفات جاده‌ای در محور قره‌پشتلو مطرح کرد؛

وعده‌های جامانده «قره پشتلو»

حسین افشاری: هیچ یک از وعده‌های مسئولان و نمایندگان در مورد این محور تا این لحظه محقق نشده است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: عضو شورای شهر ارمغانخانه با اشاره به اینکه عزمی برای ارتقای محور زنجان قره پشتلو از سوی مسئولان وجود ندارد، گفت: سال‌ها است مسئولان و نمایندگان زیادی وعده ارتقای این محور را داده‌اند اما هیچ یک از این وعده‌ها محقق نشد.

 در سال‌های اخیر با توجه به رشد و توسعه منطقه قره‌پشتلو، ارتقای این محور یکی از موضوعات مطروحه توسط مسئولان در جلسات مختلف بوده ولی تاکنون اقدام موثر و مهمی در این زمینه انجام نشده و بیشتر اقدامات در حد رفع برخی نقاط حادثه‌خیز باقی مانده است، این در حالی است که مردم منطقه تاکید دارند با توجه به افزایش حجم تردد در این محور باید نسبت به دو بانده شدن این محور اقدام شود، همچنین معتقد هستند شرایط این محور به نحوی است که توجه بیش از پیش باید به موضوعات ایمنی آن مبادرت کرد.

 انتشار تصاویر مربوط به حوادث رانندگی در این محور به صورت مستمر در فضای مجازی و رسانه‌های استان و لزوم توجه به ارتقای این محور به یک مطالبه عمومی در بین مردم این منطقه تبدیل شده است.

حسین افشاری، عضو شورای شهر ارمغانخانه در این زمینه در گفت‌و‌گو با صدای زنجان با اشاره به اینکه عزمی برای ارتقای محور زنجان قره پشتلو از سوی مسئولان وجود ندارد، اظهار کرد: سال‌ها است مسئولان و نمایندگان زیادی وعده ارتقای این محور را داده‌اند اما هیچ یک از این وعده‌ها محقق نشد.

عضو شورای شهر ارمغانخانه با اشاره به اینکه ارتقای این محور در کمیسیون ماده 23 بلاتکلیف مانده است، بیان کرد: تعریض حدود 6 پل نیمه کاره مانده، عملیات چند پل با نام اصلاح نقاط حادثه خیز آغاز گردید که البته آن هم در نیمه راه رها شده است.

 نبود پایگاه اورژانس

وی با بیان اینکه نبود پایگاه اورژانس دیگر چالش در این منطقه است، عنوان کرد: یک پایگاه  اورژانس در این منطقه وجود دارد که علاوه بر اهالی شهر ارمغانخانه به  65 روستا اطراف نیز خدمات‌رسانی می‌کند و این یعنی تراکم کاری و اگر اورژانس در ماموریت باشد یا مشکلی داشته باشد برای ارائه خدمات باید اورژانس از زنجان به منطقه اعزام شود.

افشاری با بیان اینکه این موضوع موجب شده اورژانس ارمغانخانه توانی برای پوشش مصدومان نداشته باشد، افزود: برای نمونه در روزهای اخیر ماشین اورژانس خراب شده بود که همین موضوع بحث سرعت در خدمات‌رسانی به مصدومان در منطقه را با چالش مواجه کرد.

وی با اشاره به اینکه حدود 7 هزار خودرو از این محور تردد می‌کند، بیان کرد: این حجم در روزهای تعطیل بیشتر بوده و عملا موجب ترافیک می‌شود.

فعال اجتماعی و خبرنگار ارمغانخانه‌ای با اشاره به اینکه کم عرض بودن جاده، غیر استاندارد بودن و پیچ‌های بسیار تند از جمله مشکلات این محور است، خاطر نشان کرد: همچنین کمبود علائم راهنمایی و رانندگی و نبود دید کافی از دیگر مشکلات این محور است.

این مسئول خاطر نشان کرد: نبود نظارت و حضور فیزیکی پلیس در محور نیز موجب شده است تخلفات در این جاده بالا باشد.

وی با بیان اینکه 2 سال قبل اصغر اسماعیلی مدیر کل وقت راه و شهرسازی استان زنجان وعده داده بود که از طریق کمیسیون ماده 23 نسبت به ارتقای این محور مبادرت شود، خاطر نشان کرد: طبق شنیده‌ها این موضوع در کمیسیون رد شده که جای سئوال است که آیا کسی مخالف این ارتقا است؟

عضو شورای شهر ارمغانخانه با بیان اینکه تا کی باید شاهد داغدار شدن خانواده‌ها و یا خسارت‌ به اهالی قره پشتلو باشیم؟، تصریح کرد: بیش از 6 سال از زمان وعده ارتقای این محور می‌گذرد و خبری از همت مسئولان در این حوزه نیست.

وی با اشاره به اینکه در جلسه شورای اداری زنجان با حضور  مرحوم رئیسی در دور اول سفر استانی دستور ارتقای این محور را داد، گفت: اما عزمی برای عملی شدن آن توسط مسئولان تاکنون وجود نداشته و در حد حرف باقی مانده است و همین بی توجهی روزانه جان و مال مردم منطقه در این محور را به خطر می‌اندازد.

افشاری با اشاره به اینکه تا کی باید صدای اهالی منطقه شنیده نشود؟ عنوان کرد: راهداری و راه و شهرسازی اقدامات خود را اعلام کنند ، مردم می‌خواهند بدانند، چرا هزینه‌های تخصصی و هزینه‌کردها برای مردم شفاف‌سازی نمیشود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانقره پشتلوپایگاه اورژانستلفات جاده‌ای
sedayezanjannews.ir/nx13136


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»