کد خبر: 13139
1403/07/30 - 10:27


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبرداد:

کمبود بودجه گره کور تعمیر مساجد و امام‌زاده‌های زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد مساجد استان نیاز به تعمیر دارند، گفت: بودجه سالانه موجود برای تعمیر و تجهیز مساجد و بقاع متبرکه کافی نیست

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با اشاره به وضعیت مساجد و بقاع متبرکه در استان اظهار داشت: متأسفانه ۶۰ تا ۷۰ درصد مساجد ما نیاز به تعمیر و تجهیز دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان این اینکه اعتبارات قابل‌توجهی برای این امر در دسترس نیست، گفت: سالانه مبلغی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان به ما تخصیص می‌یابد که این مبلغ به‌هیچ‌وجه برای تعمیر مساجد و امامزاده‌ها کافی نیست.

وی با بیان اینکه در استان زنجان یک هزار و ۴۷۰ مسجد و ۱۳۲ امامزاده وجود دارد و بودجه موجود کفاف این تعداد اماکن را نمی‌دهد، افزود: از مردم درخواست داریم خودشان در اداره و تعمیر این اماکن مشارکت کنند و منتظر کمک‌های دولتی نباشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اضافه کرد: مردم و مسئولان مختلف از جمله نمایندگان مجلس و مسئولان استانی به اوقاف نامه می‌نویسند و درخواست تعمیر مساجد را دارند، اما اوقاف اعتبار لازم برای پاسخگویی به این درخواست‌ها را در اختیار ندارد. 

کرمی ادامه داد: اگر انتظار دارید اوقاف به تعمیرات مساجد بپردازد، حداقل ۵۰ میلیارد تومان در سال نیاز است، درحالی‌که با ۵۰۰ میلیون تومان نمی‌توان کار خاصی انجام داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تأکید بر مردمی‌بودن مساجد و بقاع متبرکه گفت: این اماکن باید با نذورات و کمک‌های خیرین مردمی اداره شوند، مردم خودشان باید دست‌به‌کار شوند و نباید منتظر کمک‌های دولتی باشند، چرا که دولت فعلاً توانایی و اراده کافی برای حل این مسئله را ندارد.

وی همچنین از کم‌توجهی دولت‌ها به موضوع تعمیر و تجهیز مساجد انتقاد کرد و بیان داشت: باید برای این مسئله چاره‌ای اندیشیده شود، اما توصیه من به مردم این است که منتظر دولت نباشند و خودشان در اداره و نگهداری مساجد مشارکت کنند.
منبع/فارس
اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانتعمیر مسجداوقافامور خیریه
sedayezanjannews.ir/nx13139


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»