کد خبر: 13151
1403/08/01 - 9:10


شهروندان از سفر غیرضروری به مناطق کوهستانی زنجان خودداری کنند

کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به پیش بینی بارش برف در مناطق کوهستانی زنجان شهروندان از سفرهای غیرضروری به این مناطق خودداری کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به پیش بینی بارش برف در مناطق کوهستانی زنجان شهروندان از سفرهای غیرضروری به این مناطق خودداری کنند.

حسین سلطانی افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری و در شهرستان طارم کاملا ابری است که این شرایط در ساعات بعدازظهر با افزایش پوشش ابرها و وزش باد همراه می شود.

وی یادآور شد: امشب سامانه بارشی وارد استان می شود که فعالیت خود را با بارش های پراکنده باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر با بارش برف آغاز می کند که این بارش ها تا اواخر وقت پنجشنبه ادامه خواهد یافت.

سلطانی اظهار داشت: عمده بارش های این سامانه برای روز چهارشنبه پیش بینی شده است به خصوص شدت بارشها در مناطق غربی و شمالی استان شامل شهرستان ماهنشان و ارتفاعات طارم بیشتر خواهد بود که بر همین اساس هشدار هواشناسی رنگ زرد صادر شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون هوای سردی در استان حاکم است و طی شبانه روز گذشته زنجان به عنوان چهارمین مرکز استان سرد کشور ثبت شد که این وضعیت تا پایان هفته جاری ادامه می یابد و حداقل دما در اغلب مناطق به کمتر از صفر درجه می‌رسد.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را یک درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه کاهش یافته است.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی یک و ۱۷ درجه، ابهر و خرمدره ۲ و ۱۷، آب‌بر هشت و ۱۸، قیدار منفی یک و ۱۴، سلطانیه منفی سه و ۱۶ و ماهنشان چهار و ۱۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع/ ایسنا

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانوضعیت جویهوای سردمناطق کوهستانی
sedayezanjannews.ir/nx13151


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»