کد خبر: 13156
1403/08/01 - 16:34


در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان مطرح شد؛

نبود زیرساخت مناسب برای واحد‌های نهضت ملی مسکن

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر زنجان: درست نیست که استان اول در احداث مسکن‌های ملی باشیم اما زیرساخت‌ها مهیا نشده باشد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان سه‌شنبه یکم آبان ماه در محل سالن جلسات شورای شهر زنجان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه منصور مرادلو، رئیس شورای شهرزنجان با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته توسط شهرداری زنجان اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته در شهر ملموس است.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه عملیات عمرانی ساخت محور شهیدان کریمی زنجان شتاب می‌گیرد، اضافه کرد: طبق وعده سرعت‌ کار در بخش‌های مختلف این پروژه بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه رمپ جهتی این مسیر تا بهمن سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، عنوان کرد: بحث زیرسازی و عملیات آسفالت‌ریزی آن نیز در حال انجام است.

رفع دغدغه‌های شهروندان اولویت شورا و شهرداری زنجان

مرادلو با اشاره به اینکه بیش از سه سال گذشته هدف شورا و شهرداری، رفع دغدغه شهروندان بوده است، اضافه کرد: اما باید پذیرفت نمی‌توان همه مشکلات را به یک باره حل کرد.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه معابری در سطح شهر وجود دارد که سالیان سال آسفالت‌ریزی نشده بود که امروزه آسفالت‌ریزی در آن در حال انجام است، اضافه کرد: این اقدامات با وجود محدودیت‌ها نیروی انسانی و بودجه روی داده است.

وی با بیان اینکه با اشاره به افزایش خدمت‌رسانی در حاشیه شهر و مناطق محروم توسط شهرداری زنجان، ادامه داد: شورای شهر نیز متعهد به انجام خدمات در این مناطق است و به این مناطق بودجه و اعتبار لازم تعلق می‌گیرد.

محرومیت 15 ساله کوی پونک از امکانات زیرساختی

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه از زمان ساخت کوی پونک ۱۵ سال می گذرد اما از امکانات زیرساختی و فضای سبز محروم است، عنوان کرد: به همین دلیل شورا و شهرداری برای رفع این چالش در منطقه ورود کرده است.

وی با بیان اینکه با پیگیری صورت گرفته زمینی در این منطقه برای احداث فضای سبز آماده شده است، ادامه داد: پیمانکار در حال فعالیت در این کوی است.

مرادلو با اشاره به اینکه این مکان محلی برای بازی کودکان و فضای سبزی ساکنان کوی رضوان خواهد شد، بیان کرد: سال آینده فعالیت عمرانی در این محل نمود بیشتری خواهد داشت.

مرادلو با اشاره به اینکه به همت شهرداری در محله گولجیگ آباد امکانات زیرساختی مهیا می‌شود، خاطر نشان کرد: در این راستا زمین مورد نظر تملک شده است.

رئیس شورای شهر زنجان با تاکید بر اینکه عدالت در توزیع خدمات شهری در مناطق مختلف شهر مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: بیشترین سطح عمرانی و آسفالت‌ریزی در مناطق کوی فرهنگ و منطقه اسلام‌آباد صورت گرفت که این اقدام در راستای ایجاد عدالت در خدمات شهری است.

بررسی وضعیت طرح ساماندهی کانال زنجانرود

وی از وضعیت مطلوب طرح ساماندهی کانال زنجانرود خبر داد و گفت: این پروژه دغدغه چندین ساله مدیریت شهری بود که شهرداری انجام آن را برعهده گرفت.

مرادلو گفت: طرح ساماندهی کانال زنجانرود تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس شورای شهر زنجان همچنین در ادامه با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته، مشکلات سرویس دانش‌آموزان کاهش یافته است، عنوان کرد: شهروندان در صورت داشتن شکایت می‌توانند با خط ۱۳۳ تماس بگیرند.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۶ شرکت با یک هزار و ۴۲۳ راننده، ۱۵ هزار و ۸۵۱ دانش آموز زنجانی را جابه‌جا می‌کنند.

 این درست نیست که استان اول در احداث مسکن‌های ملی باشیم 

اما زیرساخت‌ها مهیا نشده باشد

مهدی طالب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به ساخت و اتمام برخی پروژه‌های اقدام ملی مسکن، تأمین سرانه‌های عمومی در این مناطق الزامی است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم در این پروژه‌ها ساکن شدند، خاطر نشان کرد: این در حالی است که متأسفانه در برخی سایت‌ها کاربری درمانی، آموزشی، تجاری، محوطه‌سازی و فضای سبز وجود ندارد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه این درست نیست که استان اول در احداث مسکن‌های ملی باشیم اما زیرساخت‌ها مهیا نشده باشد، تصریح کرد: چرا که با این شرایط ساکنان این واحدها از خدمات شهری در این مناطق بی‌بهره می‌مانند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قبرستان قدیمی دهخدا در بیسیم متروکه است، ادامه داد: این محل به محیط ناهنجاری در شهر تبدیل شده که باید ساماندهی شود.

طالب به بیان اینکه اوقاف مدعی است از این قبرستان عایدات دارد، اضافه کرد: نمی‌دانم اوقاف چه عایداتی از اموات می‌تواند داشته باشد که اینگونه می‌گوید؟

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه جلسات متعددی در زمینه تعیین تکلیف این قبرستان برگزار شده است و بحث ساماندهی این گورستان توسط شهرداری و اداره کل اوقاف مورد تاکید است، اظهار کرد: توافق‌ها در شورا و شهرداری به صورت کامل انجام شده است و قیمت‌ها همه احصا شده و قرار است قیمت قبرستان به شهرداری اعلام شود تا نسبت به اخذ مجوز از سازمان مرکزی اقدام شود.

قبرستان دهخدا 60 میلیارد برآورد قیمت شده است

وی با اشاره به اینکه قیمت‌های مورد نظر اوقاف درآمده و این قبرستان 60 میلیارد برآورد قیمت شده است، بیان می‌کند: قرار است پس از دریافت نظر کارشناسان دادگستری و دریافت مجوزهای لازم زمین‌هایی به همین قیمت از شهرداری به اوقاف واگذار شود.

طالب با اشاره به اینکه انتظار داشتیم اوقاف در زمینه ساماندهی این قبرستان ما را یاری کند چرا که به نفع مردم بود، گفت: همانگونه که شهرداری در زمینه محوطه‌سازی امامزاده این مجموعه را یاری کرد و معتقد بود، جدای اینکه این جزو وظایف شهرداری نیست  اقدامی به نفع مردم است.

عضو شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه این زمین دو موقوفه بوده و شامل موقوفه خدیوی و نقطه‌بندی است، ادامه داد: این زمین به صورت کامل تحویل می‌شود تا یک طرح یک پارچه در این منطقه اجرایی شود.

وی همچنین در ادامه این با انتقاد از تامین اتوبوس برای دانشجویان دانشگاه زنجان عنوان کرد: درست است که از دانشگاه برای اختصاص اتوبوس هزینه دریافت می‌کنیم اما تامین وسیله ایاب و ذهاب دانشجویان به عهده خود دانشگاه است.

طالب با اشاره به اینکه ما خودمان در تامین وسیله حمل و نقل شهرک‌های داخل شهر مشکل داریم اما دانشگاه را در اولویت قرار می‌دهیم، گفت: ممکن است فردا دانشگاه دیگری در یک نقطه دیگر شهر ایجاد شود پس باید به آنها هم خدمات بدهیم.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانشورای شهرقبرستان دهخداکوی پونک
sedayezanjannews.ir/nx13156


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»