کد خبر: 1411
1398/09/17 - 9:32


رئیس پلیس آگاهی استان در گفت‌وگو با صدای زنجان خبر داد:

قتل مادر به‌دست پسر

سرهنگ جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در گفت‌وگو با صدای زنجان به قتل مادر توسط فرزند 35 ساله‌اش اشاره کرد و گفت: این پسر به دلیل مصرف مواد مخدر از نوع صنعتی پنجشنبه شب 14 آذر ماه اقدام به قتل مادر خود کرد

پایگاه خبری صدای زنجان

الهام احمدی- سرهنگ جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در گفت‌وگو با صدای زنجان به قتل مادر توسط فرزند 35 ساله‌اش اشاره کرد و گفت: این پسر به دلیل مصرف مواد مخدر از نوع صنعتی پنجشنبه شب 14 آذر ماه اقدام به قتل مادر خود کرد.

وی با اشاره به این‌که متأسفانه این قاتل به دلیل مصرف مواد مخدر افیونی در ابتدا مادرش را به قتل رسانده و پس از آن جسد را مثله کرده و قصد داشته تا در وضعیت بسیار فجیح آن را در چاه فاضلاب بیاندازد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان با بیان این‌که در زمان اقدام قاتل به انداختن قطعه‌های جسد مادرش به چاه فاضلاب همسایه‌ها و سایر وابستگان متوجه موضوع شده و با پلیس تماس حاصل کردند، بیان کرد: پلیس آگاهی به محض دریافت گزارش از سوی همسایگان و وابستگان در محل حاضر شده و پسر قاتل را دستگیر می‌کند و در حال حاضر نیز این فرد پس از انجام تحقیقات و بازجویی‌های لازم راهی زندان شد.

سرهنگ رحمتی در پاسخ به این سوال که آیا فردی شاهد عینی قتل بوده است یا خیر، خاطرنشان کرد: گویا برادر قاتل متوجه این قضایا می‌شود ولی محل سکونتش با منزلی که برای ترک اعتیاد فرد در نظر گرفته شده بود فرق داشت.

وی با اشاره به موقعیت مکانی قتل رخ داده یادآور شد: این قتل در منزلی واقع در اسلام‌آباد رخ داده است هر چند محل زندگی مقتول در آنجا نبوده است.

به گفته رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مقتول برای نجات پسرش و ترک دادن او از مصرف مواد مخدر خانه محقر و کوچکی را در اسلام‌آباد فراهم می‌کند که در نهایت در همان محل توسط پسر خود که مواد مخدر افیونی از نوع صنعتی مصرف کرده بود به قتل می‌رسد.

وی در واکنش به این موضوع که اگر در چنین شرایطی قاتل ادعا کند که به دلیل مصرف مواد مخدر در زمان قتل در حالت طبیعی نبوده است آیا تأثیری در مجازات وی دارد، یادآور شد: «هیچ ربطی ندارد بلاخره جرم، جرم است.»

موضوع اعتیاد، مواد مخدر و روان گردان‌ها از نقطه نظر بیماری‌ها، رواج خشونت، قتل و مرگ زودهنگام در میان معتادان، خانواده‌های آنان و اقشار دیگر جامعه که به طور مستقیم و غیرمستقیم با آن در ارتباط هستند، حائز اهمیت است. در این میان، موضوع مرگ و قتل شامل خودکشی و دیگرکشی از مواردی است که شمار آسیب این معضل را افزایش می‌دهد.

1.8 درصد جمعیت استان معتادند

طبق آخرین گزارش دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در تاریخ 16 آذر ماه در دنیا ۲۸۰ میلیون نفر مصرف‌کننده موادمخدر وجود دارد که ۳۳ درصد این آمار مربوط به زنان است از سوی دیگر سهم کشور ایران از این 280 میلیون نفر جمعیت معتاد، دو میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد است که ۱۵۶ هزار نفر از آنان، زنان هستند؛ یعنی ۶ درصد جمعیت معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند که سهم زنجان از میزان جمعیت معتاد کشور نیز 1.8 درصد جمعیت استان است.

به گفته این مسئول تعداد مصرف‌کنندگان مواد مخدر در جمعیت فعال کشور، ۵.۴ درصد است که زنان معتاد نیز نسبت به کل جمعیت فعال کشور ۰.۶درصد (شش دهم درصد) را شامل می‌شوند، در شیوع‌شناسی اخیر، ۶۶ درصد از کل جمعیت کشور برای مشارکت در امر پیشگیری از اعتیاد اعلام آمادگی کرده‌اند و این رقم در بین زنان  ۶۸ درصد است همچنین مقاومت زنان در برابر مصرف مواد مخدر سه برابر است.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانقتلآگاهی زنجانمواد مخدر
sedayezanjannews.ir/nx1411


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»