کد خبر: 1415
1398/09/18 - 13:29


رئیس شورای استان مطرح کرد:

تحقیق و تفحص ربطی به استیضاح شهردار ندارد

ئیس شورای استان با بیان اینکه بحث تحقیق و تفحص وظیفه ذاتی شورا بوده و رویکرد شورا تحقیق و تفحص از تمامی بخش‌های شهرداری زنجان برای بررسی عملکردها در راستای شفاف‌سازی، روشنگری و آسیب‌شناسی است، تاکید کرد: تحقیق و تفحص ربطی به استیضاح شهردار ندارد

پایگاه خبری صدای زنجان

صدای زنجان- رئیس شورای استان با بیان اینکه بحث تحقیق و تفحص وظیفه ذاتی شورا بوده و رویکرد شورا تحقیق و تفحص از تمامی بخش‌های شهرداری زنجان برای بررسی عملکردها در راستای شفاف‌سازی، روشنگری و آسیب‌شناسی است، تاکید کرد: تحقیق و تفحص ربطی به استیضاح شهردار ندارد.

سجاد خدایی در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به ماده 71 مکرر قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران اظهار کرد: بحث تحقیق و تفحص وظیفه ذاتی شورا بوده و رویکرد شورا تحقیق و تفحص از تمامی بخش‌های شهرداری زنجان برای بررسی عملکردها در مسیر شفاف‌سازی، روشنگری و آسیب‌شناسی است.

خدایی ضمن تاکید بر لزوم حرکت در مسیر فرآیندهای قانونی انجام تحقیق و تفحص و رعایت تمامی سلسله‌مراتب‌ها در پاسخ به سؤالی مبنی بر انجام تحقیق و تفحص از تمامی بخش‌های شهرداری از سوی شورای شهر و ارتباط آن با استیضاح شهردار عنوان کرد: تحقیق و تفحص از سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری ربطی به استیضاح شهردار ندارد.

وی با اشاره به نشست اخیر شهرداران و روسای شوراهای اسلامی ادوار شهر زنجان ابراز کرد: این هم‌اندیشی در راستای انتقال تجارب به منظور توسعه شهری انجام گرفت، معتقدیم جمع‌آوری ایده و نظر شهرداران و اعضای شورای شهر که هر یک در مدیریت شهر زنجان نقش ارزشمندی داشته‌اند و بهره‌گیری از پیشنهادات و اندوخته‌های آنان می‌تواند در رشد و توسعه شهر نقش کلیدی داشته باشد.

رئیس شورای استان برگزاری مجمع مشورتی شهرداریان و شوراهای ادوار و تشکیل کارگروه‌های تخصصی ذیل آن را فرصتی برای توسعه مبلمان و مدیریت شهری دانست و گفت: معتقدیم کسانی که با موانع و محدودیت مدیریت شهری آشنا هستند با دید باز می‌توانند نسبت به ارائه راهکار و پیشنهاد سازنده مجموعه مدیران شهری را راهنمایی کنند.

خدایی بر لزوم تدوین دستاوردها، تعیین هیئت مدیره مشخص و تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در راستای برگزاری نشست مشورتی شهرداران و شوراهای ادوار را گامی در توسعه شهر دانست و افزود: اعتقادم این بوده که سند آمایش شهر و استان باید طبق سند چشم‌انداز تدوین شده و مدیران نیز بر اساس این نقشه راه برنامه‌ها و پروژه‌های شهری خود را عملیاتی کنند. امیدواریم بودجه عملیاتی خوبی برای شهر تعیین کنیم و سالانه برش‌های استانی هم‌سو با سند چشم‌انداز در نظر گرفته شود.

رئیس شورای استان در مورد کاهش برگزاری جلسات علنی شورا و حواشی مطرح شده مربوط به سفرهای شهردار و برخی اعضای شورا نیز عنوان کرد: حتما دستورکارها آن‌چنان قابل توجه نبوده که وقت مردم و اعضا گرفته شود. طبیعتا برخی از موارد و مباحث در مجموعه شورایی حل شدنی بوده و نیازی به تشکیل علنی جلسه نبوده است.

خدایی اختلاف بین شورا و شهرداری را امری طبیعی دانست و گفت: این موضوع تنها مختص زنجان و بین شورا و شهردار نیست. در هیئت دولت و مجلس نیز اختلاف نظر وجود دارد که امری طبیعی است. مهم این است که به اصل ماجرا وارد شویم و اجازه ندهیم برهی افراد با شیطنت‌های خود مباحث را به حاشیه بکشند.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشورای استان زنجانسجاد خداییاستیضاح شهردار زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1415


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»