کد خبر: 1421
1398/09/21 - 14:37


واکنش شهردار زنجان به تصمیم شورای شهر برای تحقیق و تفحص از برخی سازمان‌های شهرداری؛

آماده تحقیق و تفحص هستیم

جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با حضور اعضای شورای شهر و شهردار با گذشت حدود یک ماه از آخرین جلسه علنی با دستور کارهای مختلف برگزار شد این در حالی است که پس از روی کار آمدن حمیدی به عنوان رئیس شورای شهر بر برگزاری تمامی جلسات شورای شهر به صورت علنی تأکید کرده بود

پایگاه خبری صدای زنجان

الهام احمدی- جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با حضور اعضای شورای شهر و شهردار با گذشت حدود یک ماه از آخرین جلسه علنی با دستور کارهای مختلف برگزار شد این در حالی است که پس از روی کار آمدن حمیدی به عنوان رئیس شورای شهر بر برگزاری تمامی جلسات شورای شهر به صورت علنی تأکید کرده بود.

در این جلسه مباحث مهمی از قبیل تحقیق و تفحص از سه سازمان شهرداری، ارائه گزارش از سرانجام پرونده تیم فوتبال شهرداری، وضعیت پروژه سبزه‌میدان، نارضایتی مردم از وضعیت آسفالت و کنده‌کاری‌ها، نابسامانی در وضعیت حمل و نقل عمومی و غیره مطرح شد.

 احمد نصیری، عضو شورای شهر زنجان در زمینه موضوع تحقیق و تفحص از برخی سازمان‌های شهرداری با اشاره به این‌که از زمان طرح این موضوع متأسفانه برخی بداخلاقی‌هایی را در بیرون از مجموعه شاهد بودیم که امیدواریم از این پس شاهد تکرار آن نباشیم، بیان کرد: برخی خیال کردند شورا با حب و بعض این کار را انجام داده در حالی که اصلاً آن طور که خیال می‌کنند نیست چرا که استیضاح، سوال، تحقیق و تفحص و نظارت بر عملکرد شهرداری از وظایف اعضای شورا است.

وی با بیان این‌که متأسفانه وقتی بحثی را مطرح می‌کنیم چنان نمود بیرونی پیدا می‌کند که گمان می‌کنیم خطا کردیم، افزود: در موضوع تحقیق و تفحص هیچ فردی مدنظر نبوده و این‌گونه نیست که بخواهیم نگاه کینه‌توزانه توام با حب و بغض  به یک سازمان داشته باشیم بلکه بحث اصلی پرداختن به وظیفه ذاتی و اصلی اعضای شوراست.

این عضو شورای شهر زنجان از شهردار خواست تا دستورات لازم را در زمینه همکاری مطلوب با عوامل نظارت و تحقیق و تفحص به زیرمجموعه خود ارائه دهند، بیان کرد: هدف این است که قضیه به نفع مردم خاتمه پیدا کند.

شهرداری آماده همکاری با هیئت تحقیق و تفحص شورا از سه سازمان شهرداری است

مسیح‌اله معصومی، شهردار زنجان نیز در پاسخ نظارت بر شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه را از وظایف ذاتی و اختیارات شورا عنوان کرده و  یادآور شد: هر کدام از سازمان‌های ده‌گانه شهرداری و یا شهرداری‌های مناطق و مرکز که اعضای شورا تصمیم بر نظارت و تحقیق و تفحص از آن را دارند آماده همکاری بوده و هر تصمیمی که شورا اتخاذ کند مورد قبول است.

سجاد خدایی، عضو شورای شهر زنجان با تأکید بر این‌که نخستین خروجی این تحقیق و تفحص کمک به آسیب‌شناسی عملکردی در امورات وظیفه‌ای مدیریت شهری است، گفت: در صورتی که این تحقیق و تفحص انجام نشود جای سوال دارد.

9 عضو شورا همه طرح تحقیق و تفحص از سازمان‌های شهرداری را امضا کردند

به گفته این عضو شورا مسئولیت تحقیق و تفحص از سازمان فرهنگی شهرداری به وی واگذار شده است، بیان کرد: همه 9 عضو شورای شهر موضوع تحقیق و تفحص از سه سازمان شهرداری را امضا کرده و با آن موافق بوده و باید طبق قانون موضوع تحقیق و تفحص با عنوان دقیق از سوی هر عضو شورا به صورت کتبی به رئیس شورا ارائه شود.

وی با تأکید بر این‌که موضوع تحقیق و تفحص منوط به این سه سازمان نبوده و می‌تواند از این پس همه بخش‌های شهرداری و زیرمجموعه را شامل شود، خاطرنشان کرد: هدف از طرح این موضوع و افزایش نظارت‌ها به هیچ عنوان تخریب یک مجموعه و یا فرد خاصی نبوده بلکه شفاف‌سازی رویکرد اصلی از انجام این کار است.

خدایی با اشاره به این‌که آنچه در فضای مجازی در مورد این تحقیق و تفحص به آن پرداخته و بیشتر تمرکز شده است ناشی از عدم آگاهی از شرایط و روند تحقیق و تفحص است، یادآور شد: بعضاً برداشت‌هایی مغرضانه از صحبت‌های انجام شده  در مورد تحقیق و تفحص وجود دارد که به موضوع را به سمت غرض‌ورزی و شائبه‌سازی پیش می‌برد در حالی که خروجی این تحقیق و تفحص می‌تواند مثبت بوده و نواقصات را برطرف کند.

پخش گزارش تلوزیونی صدا وسیما از موضوع تحقیق و تفحص غرض‌ورزانه و تشویش اذهان عمومی بود

وی ضمن گلایه از صدا و سیما در زمینه پخش گزارش تلوزیونی از موضوع تحقیق و تفحص به منظور فرافکنی و تشویش اذهان عمومی تصریح کرد: متأسفانه صدا وسیما بدون توجه به اصل موضوع و آگاهی از صحت روند آن اقدام به تهیه گزارشی از این موضوع کرد که درست نبود.

سخنگوی شورای شهر زنجان با تأکید بر این‌که طبق قانون تا زمانی که نتیجه تحقیق و تفحص مشخص نشود هیچ کس حق ندارد خبری و یا اظهارنظری در زمینه نتیجه آن داشته باشد، یادآور شد: از صدا وسیما انتظار می‌رود اگر دست شورا را نمی‌گیرد و جلسات را پوشش نمی‌دهد پای ما را نکشد.

به گفته این عضو شورا، اعضا پیشنهاد ریاست کمیته تحقیق و تفحص را به وی داده بودند ولی فعلاً کسی به عنوان رئیس کمیته تحقیق و تفحص از اعضای شورای شهر انتخاب نشده است.

نارضایتی شهروندان از حفاری‌های شرکت آب و فاضلاب شهری

در ادامه این جلسه حمیدرضا حمیدی، رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به حفاری‌های انجام‌شده توسط شرکت آب و فاضلاب شهری یادآور شد: حفاری‌های انجام‌شده متأسفانه رهاشده است و شهروندان نسبت به این مسئله معترض هستند.

وی با اشاره به این‌که یکی از دلایل طولانی شدن این حفاری‌ها و ایجاد مشکلات بیشتر عدم انشعاب‌گیری شهروندان در زمان‌های اولیه حفاری است، تصریح کرد: شهروندان برای رعایت دیگران و همسایگان خود هرچه سریع‌تر نسبت به انشعاب‌گیری اقدام کنند از سوی دیگر برای جلوگیری از بروز مشکلاتی ازاین قبیل، شهرداری باید مجوز حفاری‌های آینده را کنترل‌ شده صادر کند.

رئیس شورای شهر به وضعیت پروژه سبزه‌میدان  و ارائه گزارش ماهانه از روند پیشرفت آن از سوی شهرداری اشاره کرد و گفت: بعضاً این گزارش‌های ماهیانه به موقع در اختیار رئیس شورا قرار نمی‌گیرد از همین رو شهرداری باید گزارش‌ها را در هفته اول هرماه برای بنده ارسال کند.

پروژه سبزه‌میدان طبق برنامه زمانبندی پیش می‌رود

مسیح‌اله معصومی، شهردار زنجان نیز توضیح وضعیت کنونی پروژه سبزه‌میدان و میزان پیشرفت آن این‌گونه عنوان کرد: در حال حاضر مشکلات مربوط به عبور تاسیسات آب، فیبر نوری و برق طرح سبزه‌میدان برطرف شده است و هم اکنون طبق برنامه زمانبندی روند خود را طی می‌کند که در بازه زمانی ۲ ساله به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تصریح بر این‌که پروژه سبزه‌میدان  با همکاری شهرداری و شورای شهر دوره پنجم آغاز شده و اصلاحات لازم در طرح نیز انجام شد، افزود: عملیات اجرایی این پروژه در حال حاضر با اعمال تغییرات، کسب مجوزهای قانونی آن و از طرفی انتخاب  پیمانکار ذی صلاح و توانمند آغاز شده است.

این مسئول با بیان این‌که پیمانکار پروژه طبق برنامه زمانبندی فعالیت کاری خود را آغاز کرده و بر این مبنا تابلوی روز شمار نیز نصب شده است، بیان کرد: بطور تقریبی ۷۰ درصد محیط کارگاهی به پیمانکار تحویل و خاکبرداری از ضلع شرقی به اتمام رسیده است و برای ۲ روز آینده  نیز بحث آرماتوربندی و در نهایت اجرای فونداسیون به شرط ثبات آب و هوایی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه هرهفته سه‌شنبه‌ها بدون استثنا جلسه راهبری پروژه بطور مفصل و با حضور نمایندگان شورا، کمیته و مشاور در محل پروژه انجام می‌گیرد و مشکلات و موانع  پیش رو نیز بررسی می‌شود.

شهردار زنجان به موضوع  پروژه‌های مناطق محروم شهری اشاره کرد و یادآور شد: بر این مبنا از زمان شروع و ابلاغ پروژه‌ها با توجه به بودجه سال جاری، به تدریج فرآیندهای آن انجام گرفته و برای شهرداری تفاوتی بین مناطق غنی و کم برخوردار وجود ندارد.

وی با بیان این‌که برای برخی از پروژه‌ها انتخاب پیمانکار انجام شده است، بیان کرد: برای تعداد دیگری از پروژه‌ها که چنین وضعیتی وجود نداشت با توجه به آخرین مصوبه شهرداری مبنی بر مجوز تشریفات برای سازمان همیاری شهرداری‌ها، تمامی ردیف‌های باقیمانده عمرانی نیز با این سازمان قرارداد منعقد می‌شود.

حفاری‌های برخی مناطق کار شهرداری نیست

وی در پاسخ به گلایه‌های برخی از اعضا شورا از وضعیت حفاری‌های انجام شده این‌گونه عنوان کرد:  بسیاری از شهروندان با مشاهده حفاری‌ها در سطح شهر تصور می‌کنند این کار توسط شهرداری انجام گرفته در حالی که چنین نیست چون شرکت آب و فاضلاب شهری به این کار اقدام کرده است که البته این شدت کاری برای ایجاد کانال فاضلاب جای تقدیر و تشکر دارد.

شهردار زنجان با تأکید بر این‌که عدم انجام تعهدات از سوی شرکت آب و فاضلاب در مورد  پر کردن حفاری‌ها، آسفالت آن، سبب بروز مشکلاتی شده است، بیان کرد: حتی شهرداری اعلام کرده در این ایام و با توجه به وقوع بارندگی‌ها و سرمای هوا اگر امکان آسفالت‌ریزی وجود ندارد حداقل رویه سازی با بتن انجام شود تا شهروندان در هنگام تردد با مشکلات جدی مواجه نشوند.

معصومی به موضوع  وضعیت حمل و نقل عمومی شهرداری نیز که مورد انتقاد سجاد خدایی بود نیز اشاره کرد و افزود:  مشکلات این حوزه، خاص شهر زنجان نیست چون اتوبوس‌های حمل و نقل درون‌شهری طی ۱۰ سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شد و طبق قرارداد منعقده رانندگان این وسایط نقلیه می‌توانند پس از طی این سال اتوبوس‌ها را از چرخه خارج و سند را به نام خود ثبت کنند.

وی با اشاره به این‌که در صورت تمایل رانندگان در سامانه و تشویق شهرداری برای ماندگاری بیشتر، به همه اتوبوس‌ها غیر از خطوط منتهی به هفت تیر، یارانه ثابت ۵۰۰ هزار تومانی درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: به تازگی نیز بر طبق پیشنهاداتی در مورد چرخشی بودن اتوبوس‌ها، یارانه‌ها به نسبت خطوط کم درآمد و پر درآمد تقسیم‌بندی می‌شود.

شهردار زنجان خطاب به شهروندان عنوان کرد:  شهروندان در صورت استفاده بیشتر از خطوط حمل و نقل به طور حتم دارندگان اتوبوس بخش خصوصی، رغبت بیشتری برای سرویس‌دهی منظم و با کیفیت‌تر از خود نشان می‌دهند و بر این مبنا فرهنگ شهروندی باید به سمتی برود که این مهم در اولویت باشد.

اعطای وام 10 میلیونی بلاعوض به رانندگان اتوبوس

وی در پایان با اشاره به این‌که شهرداری و شورای اسلامی شهر زنجان نیز کمک‌هایی برای تحقق این مساله از قبیل اعطای وام ۱۰ میلیون تومانی بلاعوض برای رانندگان در نظر گرفته است، تصریح کرد: این رانندگان می‌توانند نسبت به تجهیز و تعویض اتوبوس‌ها اقدام کنند و در این راستا خرید مینی‌بوس و اتوبوس نیز در دستور کار قرار گرفته است.

در پایان این مسئول ضمن اشاره به وضعیت پرونده تیم فوتبال متعلق به شهرداری زنجان نیز خاطرنشان کرد: پیگیریهای زیادی در مورد این موضوع انجام شد و در نهایت با دفاعیات صورت گرفته پرونده به دستور بازپرس به هیئت تخصصی ارسال شده و در حال حاضر منتظر نظر این هیئت هستیم.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانجلسه شورای شهر زنجانتحقیق و تفحص شهرداری زنجانمسیح الله معصومی
sedayezanjannews.ir/nx1421


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»