نائب رئیس هیئت مدیره شورای عالی کار استان: جهت رفاه حال کارگران مشکلات بیمارستان امام حسین (ع) زنجان باید حل شود/مدیر درمان تامین اجتماعی استان: براساس ارزیابیها رضاتمندی از بیمارستان امام حسین (ع) افزایش یافته است، در مورد داروخانه هم طبق قانون فعالیت میکنیم
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی:
بیمارستان امام حسین (ع) زنجان به عنوان تنها مرکز بستری تحت مدیریت درمان تامین
اجتماعی در شهر زنجان به عنوان یکی از بیمارستانهای پرمخاطب شناخته شده است که
این روزها انتقاداتی در مورد ارائه خدمات در این مرکز به گوش میرسد و برخی بیمهشدگان
از برخوردهای نیروهای این بیمارستان و همچنین تعطیلی داروخانه این مجموعه در ساعات
مختلف روز گلایه داشتند، همچنین مشکلات فیزیکی چون افزایش تخت بیماران در اتاقها
که فضای آرامش را از بیماران سلب میکند و احساس شدن بوی نامطلوب در برخی از بخشهای
این بیمارستان مورد انتقاد مراجعهکنندگان به این بیمارستان بوده است.
به موضوع نارضایتی
مردم از وضعیت بیمارستان امام حسین ورود شود
علی عباسی نائب رئیس
هیئت مدیره شورای عالی کار استان زنجان در این زمینه در گفتوگو با صدای زنجان با
بیان اینکه بیمارستان امام حسین (ع) به عنوان تنها مجموعه بیمارستانی در زنجان
دایر است که به بیمهشدگان تامین اجتماعی خدمات ارائه میکند، اظهار کرد: بیشتر
کارگران زنجانی که بالای 200 هزار نفر در زنجان هستند از خدمات بیمارستان تامین
اجتماعی ناراضی هستند.
نائب رئیس هیئت مدیره
شورای عالی کار استان زنجان با بیان اینکه از مدیران تامین اجتماعی درخواست داریم
به این موضوع ورود کنند و به آن رسیدگی کنند، عنوان کرد: این مجموعه میتواند
بسیاری از نیازهای این قشر را تامین کند.
شبانهروزی داروخانه
بیمارستان امام حسین یکی از مهمترین معضلات است
وی با اشاره به اینکه
یکی از مهمترین گلهها در این حوزه این بوده که داروخانههای این مجموعه تا ساعات
10 دایر است، اضافه کرد: پزشکان و پرستاران نیز به تبع بسته شدن داروخانه خدمات
کمتری میتوانند به مراجعهکنندگان ارائه دهند.
عباسی با اشاره به اینکه
به نمایندگی از طرف کارگران از وضعیت داروخانه این بیمارستان گلهمند هستیم، اضافه
کرد: اکثر داروها دولتی نیستند و این شرایط بهانهای شده تا برای خرید داروها،
کارگران را به داروخانههای آزاد و خارج از بیمارستان ارجاع داده شوند.
نائب رئیس هیئت مدیره
شورای عالی کار استان زنجان با بیان اینکه یکی از واحدهای مورد انتقاد در
بیمارستان امام حسین (ع) بخش تزریقات آن است، بیان کرد: از مسئولان مربوطه درخواست
داریم این موضوعات برطرف شود تا در این شرایط معیشتی، کارگران در حوزه درمان به
مشکل برنخورند.
وی با اشاره به اینکه پس
از حضور در شورای عالی کار، بازدیدهایی از بیمارستان امام حسین (ع) و کیلینیکهای
تامین اجتماعی داشتیم که در این بازدیدها بسیاری از کارگران از ارائه خدمات در این
مراکز ابراز نارضایتی کردند، تاکید کرد: به عنوان مجموعه شورای عالی کار علاقهمند
به تعامل بیشتر با تامین اجتماعی هستیم تا این مشکلات در اسرع وقت حل شود.
عباسی از مدیران خواست
شونده مشکلات مردم باشند تا مسیری برای حل آن پیدا کنند، تاکید کرد: در گذشته هم
مشکلاتی در این مجموعه وجود داشت که شاهد افزایش این مشکلات هستیم.
مردم مشکلات را به ما
اطلاع دهند، پیگیری میکنیم
عباس جراحی علمداری مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان اما در پاسخ به
انتقادات مطروحه در گفتوگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه واحد رسیدگی به
شکایات و گزارشات مردمی و سامانه برای ثبت شکایات پیشنهادات و انتقادات در نظر
گرفته شده است، بیان کرد: براساس گزارشات وارده از این مسیر که به عنوان گزارشات
مردمی برای ما شناخته شده چنین مواردی اعلام نشده است.
وی با بیان اینکه در سالهای
گذشته نارضایتیهایی در مورد عملکرد بیمارستان امام حسین بوده که بررسی و اصلاح
شده است، بیان کرد: براساس شاخصهای ارزیابی شده از سوی این مجموعه در این همین
شاخصها با رفع مشکلات و انتقاداتی که در گذشته از سوی مردم وجود داشته، رضایتمندی
بالاتر رفته است.
مدیر درمان تامین
اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه آنچه که در رصدهای این مجموعه مشاهده میشود
بالا بودن رضایتمندی مردم از دریافت خدمات است، بیان کرد: بالای 85 درصد
رضایتمندی از خدمات زیر مجموعه درمان تامین اجتماعی استان مشاهده شده که در برخی
شاخصها از کشور بالاتر بوده است.
جراحی با بیان اینکه در
بحث رضایتمندی و شاخصهای عملکرد، تغییرات در دسترس این سازمان نبوده است، اضافه
کرد: برای نمونه در شاخصهایی چون بستری، فضای فیزیکی و برخورد پذیرش و پزشکان
نارضایتیهایی در سالهای گذشته وجود داشته که با اصلاحات صورت گرفته در سه ماهه
چهارم 1403 در همان شاخصها کمترین میزان نارضایتی اعلام شده است.
مشکلات فیزیکی
بیمارستان امام حسین (ع) دغدغه ما نیز هست
وی با بیان اینکه فضای
فیزیکی و بستری بیمارستان امام حسین (ع) مهمترین چالش بوده که موجب نارضایتی
بیماران و کاهش کیفیت ارائه خدمات شده است، اضافه کرد: خود مجموعه درمان تامین
اجتماعی نیز در این زمینه گلایهمند بوده چرا که بیمارستان امام حسین (ع) در سال
1379 برای 96 تخت طراحی شده ولی این بیمارستان برحسب نیاز بیمهشدگان به 144 تخت
با همان فضا اختصاص یافته است.
بیمارستان امام حسین
(ع) توسعه مییابد
جراحی از توسعه
بیمارستان امام حسین (ع) خبر داد و افزود: چندین سال است پیگیر این موضوع هستیم و
امیدواریم در سالجاری این موضوع سرعت بیشتر پیدا کند.
مدیر درمان تامین
اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه از نحوه خدمات درمانی تاکنون شکایتی دریافت
نکردهایم، اضافه کرد: بیشتر نارضایتیها از نحوه برخورد بوده که اقدامات اصلاحی
انجام شده است.
وی با بیان اینکه این
مجموعه تنها به شکایات مردمی اکتفا نکرده و خود را ملزم و موظف به برپایی میز خدمت
میز میداند، بیان کرد: همچنین درب اتاق بنده به عنوان مدیر درمان تامین اجتماعی
استان زنجان برای دریافت انتقادات و پیشنهادات و شکایات مردمی آماده است.
داروخانه بیمارستان امام
حسین (ع) طبق قانونی فعال است
جراحی در ادامه در پاسخ
به سئوالی در مورد علت نارضایتیها از بسته بودن داروخانه بیمارستان امام حسین (ع)
با اشاره به اینکه مراکز بستری دارای دو داروخانه سرپایی و بستری است، عنوان کرد:
داروخانه بستری به صورت 24 ساعته به نیاز مخاطبان پاسخگویی میکند.
مدیر درمان تامین
اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در داروخانه سرپایی طبق دستورالعمل سازمان حضور
مسئول فنی در آن جزو الزامات بوده و برای همین تنها دو شیفت صبح و عصر امکان
فعالیت دارد، تاکید کرد: با توجه به دستوالعملهای قانونی داروخانه باید در شیفت
شب و روزهای تعطیل باشد.
وی با بیان اینکه
تصمیمات اتخاذ شده در گذشته برخلاف قانون بوده و داروخانه به صورت فعالیت تا ساعت
12 شب و روزهای تعطیل دایر بوده است، ادامه داد: در صورت بروز مشکل و تجویز اشتباه
دارو به دلیل فعالیت مغایر با قانون و مقررات چه کسی میتوانست پاسخگوی آن باشد؟
جراحی با بیان اینکه در
صورت فعالیت داروخانه بیش از زمان پیشبینی شده در قانون علاوه بر کاهش کیفیت
ارائه خدمات موجب خستگی نیرو شده و میتواند تبعات خود را داشته باشد، بیان کرد:
تصمیمات در مورد فعالیت داوخانه براساس استانداردها و مقررات بوده است.
مدیر درمان تامین
اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه برای زمان اورژانسی و روزهای تعطیل برای
بیماران سرپایی نیز انبارک دارویی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در تهیه
داروهای غیر اورژانسی نیز اطلاعات بیمار به صورت سیستمی ثبت شده و فرد میتواند
داروی خود را از مراکز نزدیک به محل زندگی خود تامین کند و تعطیلی داروخانه
بیمارستان به معنای محرومیت بیمهشدگان از دریافت خدمات نیست.
انتهای پیام/