کد خبر: 1573
1398/11/29 - 9:31


درمراسم گرامیداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان عنوان شد:

سوریه و عراق و لبنان خاکریز اول ما هستند

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان برگزار شد و در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی با اشاره به اینکه در مکتب شیعه انسانی که شهید می‌شود، آثار وجودیش ماندگارتر است، گفت: مساله سوریه عمق استراتژیک ما در این دوره است

پایگاه خبری صدای زنجان

زهره میرعیسی‌خانی- مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان برگزار شد و در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی با اشاره به اینکه در مکتب شیعه انسانی که شهید می‌شود، آثار وجودیش ماندگارتر است، گفت: مساله سوریه عمق استراتژیک ما در این دوره است.

وی ادامه داد: هفت یا هشت سال قبل، وقتی این مساله با تمام زوایا آشکار و پنهانش مطرح می‌شد، بسیاری این مساله برایشان روشن نبود که چرا عمق استراتژیک ما سوریه باشد؟ و چرا عراق یا لبنان باشد؟

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: پس از گذشت هشت سال تازه به این نقطه رسیدیم که زمانی که آمریکا تنها سه ماه به «اسد» رئیس جمهور سوریه فرصت داده است که برود و اتحادیه اروپا هم همین جمله را تکرار می‌کند و اعراب در گوشه و کنار منطقه هم همین موضوع را اذعان می دارند مقام معظم رهبری با صلابت می‌کنند که اسد باید بماند.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: در آن زمان جالب است که بدانیم 70 درصد خاک سوریه در دست جبهه المسلمین و داعش است و از دو سوم دمشق نیز همه رفته بودند و اسد هم به ناچار داشت آماده می‌شد تا نقل مکان کند تا در منطقه خطر نباشد و رفتند دیدند که اسد چمدانش را باز‌ کرده و از او پرسیدند که چه شده که این طور تعبیر می‌کند که امام ‌خامنه‌ای گفته که اسد باید بماند.

وی افزود: در حال حاضر 85 درصد خاک سوریه و 90 درصد جمعیت سوریه در اختیار حکومت حافظ اسد و قدرت مرکزی سوریه است و آن 15 درصد بخش عمده‌اش مسکونی نیست و برخی از پایگاه‌ها آنجا است منتهی یک سوال اینجا مطرح است که مجاز هم هستند که برخی بپرسند که چرا سردار سلیمانی به سوریه رفته بود؟

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: در جواب این سوال باید اذعان داشت که بحث داعش برای نابودی ایران بوده است و سوریه و عراق و لبنان خاکریز اول ما هستند و آنها به این نتیجه رسیده بودند که باید از خاکریز‌های اول عبور کنند تا به ایران برسند.

وی با اشاره به اینکه امنیت اسرائیل را فقط جبهه مقاومت تهدید می‌کند، افزود: ما در واقع در سوریه از خودمان دفاع می‌کردیم و مقام معظم رهبری فرمودند که اگر ما با دشمن‌مان در سوریه مقابله نمی‌کردیم باید در خیابان‌های خرمشهر با آن‌ها رو به رو می‌شدیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه حضرت زهرای مرضیه که چند روز گذشته ولادت ایشان بود در خطبه فدکیه می‌فرماید خدا جهاد را برای حفظ عزت اسلام و مسلمین قرار داده است، افزود: وزیر جنگ آمریکا رسما اعلام کرده است که ایران باید از پهنه نقشه جغرافیا دنیا پاک شود وقتی دشمن چنین رفتاری دارد انسانی که می‌خواهد با عزت زندگی کند نمی‌تواند چنین رفتاری در مواجه با دشمن نداشته باشد و ما در سوریه از خودمان دفاع می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه شهادت مزد و پاداش تمام اقدامات و رشادت‌های سردار سپهبد قاسم سلیمانی است، افزود: خطر «شهید» سپهبد حاج قاسم سلیمانی از خطر سردار سلیمانی به مراتب بیشتر است.

در ادامه مشاور عالی سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، سردار احمد کریم‌پور، گفت: ایران امروز به حدی از اقتدار نظامی و دفاعی رسیده که هرگونه موشکی از هر نقطه جهان به سمت ما شلیک شود جمهوری اسلامی، تمام مراکز مهم آن کشور را به صورت اتوماتیک مورد هدف قرار می‌دهد.

 وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی، تبدیل به باکس‌های ۲۰ کیلومتری شده است، گفت: سه هزار و ۷۰۰ نقطه پدافندی با نام مبارک حضرت زهرا(س) در بین هر کدام از این باکس‌ها قرار دارد و هیچ هواپیمایی نمی‌تواند وارد ایران شود

وی با اشاره به سخنان شهید قاسم سلیمانی خطاب به آمریکا که گفته بود شما هر کجا که فکر کنید ما نزدیک شما هستیم، خاطرنشان کرد: ایران، مجهز به سیستمی است که در هر نقطه دنیا بخواهند علیه جمهوری اسلامی حرفی زده شود توانایی شنیدن آن را دارد و هیچکدام از دشمنان، امنیت کامل ندارند.

کریم‌پور تصریح کرد: جمهوری اسلامی بر روی هر هواپیمایی بخواهد متمرکز شود، حتی لحظه استارت زدن آن را نیز متوجه می‌شود.

مشاور عالی سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی با اشاره به فرمایشات مختلف از رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: ساخت سلاح هسته‌ای از سوی ایشان، ممنوع شده که در صورت برداشتن این ممنوعیت، ساخت سلاح هسته‌ای برای جمهوری اسلامی، آسان‌تر از ساختن یک عینک معمولی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خصوصیات شهید سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: حاج قاسم، تربیت‌شده جبهه مقاومت و امام راحل بود.

کریم‌پور اظهارکرد: کاروان حرکت شهدا ادامه دارد و سردار سلیمانی نیز با درجه و امتیاز «مدافع حرم» به این کاروان پیوست به طوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند من به پیکر تکه تکه شده ایشان، سر تعظیم فرود می‌آورم.

اولین مسئول اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به دیدگاه سردار سلیمانی، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی می‌گفت آنقدر در تاریخ به عقب رفتم تا رسیدم به جهان بدون خدا و پیامبر که جهان در تاریکی بود و دختران را زنده به گور می‌کردند و خداوند در این عالم و آن شرایط، پیامبر(ص) را با اعطای حکمت و تزکیه به جهانیان عرضه کرد.

کریم‌پور گفت: نظر سردار شهید سلیمانی بر این بود که دین اسلام با قدرت ائمه معصومین(ع) به اروپا رسید اما قوم یهودی تصمیم داشتند این قدرت اسلام را بر زمین بزنند.

وی افزود: اسلام به قهقرا رفته بود به طوری که اسرائیل، یک‌شبه کشوری را اشغال و ۱۴ میلیون نفر را به قتل رسانید اما حتی یک نفر نتوانست یک سنگ به سمت اسرائیل پرتاب کند.

کریم‌پور خاطرنشان کرد: در شرایطی که دنیا در اختیار دو قدرت غرب و شرق قرار گرفته بود و استکبار می‌بلعید و تسلط پیدا می‌کرد، صدایی بلند شد و اعلام کرد که نه شرقی و نه غربی.

مشاور عالی سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی با بیان اینکه تحریم، اولین اقدام استکبار بر علیه جمهوری اسلامی بود، گفت: در این مسیر، موفق نشدند و سپس قصد تقسیم ایران به چند کشور را داشتند که در این زمینه نیز پیروز نشدند.

وی اظهارکرد: اقدام بعدی استکبار، ترور شاگردان تربیت‌شده مکتب امام خمینی(ره) بود که در این راه نیز به بن‌بست خورده و سپس با اجماع ۱۸۸ کشور جهان تصمیم به حمله به ایران و از بین بردن حکومت اسلامی کردند.

کریم‌پور با بیان اینکه در آن زمان نیز فقط ۲ کشور کره شمالی و سوریه به‌ویژه حافظ اسد در اجماع جهانی مشارکت نکرده و پشت سر ایران ایستادند، اظهارکرد: در شرایطی که حتی سیم خاردار نیز به ایران تحریم شده بود، جوانان از جمله سردار سلیمانی وارد جنگ و دفاع مقدس شدند که کشف استعداد این نسل، هنر امام راحل بود.

 وی افزود: اولین نقطه‌ای که سردار سلیمانی در جبهه حضور یافت، سخت‌ترین منطقه بود و خطاب به دشمن گفت خطی که می‌خواهید بشکنید، ما هستیم.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانسردار سلیمانیآیت الله شیخ علی خاتمیسردار احمد کریم پور
sedayezanjannews.ir/nx1573


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»