کد خبر: 1734
1399/02/07 - 22:26


بیماران کرونایی فاقد بیمه، تحت پوشش بیمه قرار می­گیرند

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه برای اخذ دفترچه بیمه از طریق ثبت نام در سامانه میسر است، گفت: مبتلایان نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان ندارند

پایگاه خبری صدای زنجان

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه برای اخذ دفترچه بیمه از طریق ثبت نام در سامانه میسر است، گفت: مبتلایان نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان ندارند.

خدیجه ابراهیم خانی در گفتگو با پایگاه خبری صدای زنجان با بیان اینکه در راستای کاهش هزینه­های درمان بیماران کرونا، این افراد تحت پوشش بیمه سلامت قرار می­گیرند، اظهار کرد: بیماران کرونایی فاقد پوشش بیمه­ای میتوانند برای اخذ دفترچه بیمه و برخورداری از مزایای آن از اولین روز بستری اقدام به اخذ دفترچه نمایند.

وی با بیان اینکه این اطلاع رسانی از اواخر فروردین ماه امسال در بیماراستانهای استان آغاز شده است، تصریح کرد: همراهان بیماران کرونایی فاقد بیمه میتوانند به دفاتر پیشخوان طرف  قرارداد برای اخذ دفترچه درمانی مراجعه نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در ادامه گفت: در این اطلاعیه آمده که بیماران کرونایی نیاز به مراجعه دفاتر پیشخوان ندارند و با ثبت نام در سامانه بیمه سلامت، تحت پوشش این بیمه قرار می­گیرند.

به گفته این مسئول ناظران و مددکاران بیمارستانها میتوانند مراحل ثبت نام را برای بیماران کرونایی که فاقد هیچ گونه بیمه هستند در بیمارستانها انجام دهند و نیاز به مراجعه بیمار برای اخذ دفترچه نیست.

ابراهیم خانی در اشاره به پرداختی بیمه سلامت برای بیماران بستری، افزود: تا قبل از شیوع کرونا ویروس، سهم بیمه سلامت برای پرداخت هزینه بیماران بستری 90 درصد بود که بیمار تنها 10 درصد از هزینه درمان را پرداخت میکرد.

وی ادامه داد: هم اکنون با شیوع کرونا درمان بیماران کرونایی رایگان بوده و بیمه­‌ها 100 درصد هزینه درمان این افراد را به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می­کند.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به آزمون وسع در 24 ساعت اذعان کرد: آزمون وسع که در راستای بررسی اطلاعات افراد مبنی بر اینکه متقاضی تحت پوشش هیچ یک از بیمه­ها نیست انجام میشود؛ هم اکنون این عملیات در راستای تسریع در بیمه افراد از یک ماه به 24 ساعت کاهش یافته است./ ز.ا

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجانبیمه سلامت استان زنجانکروناهزینه درمان کرونا
sedayezanjannews.ir/nx1734


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»