کد خبر: 1825
1399/02/15 - 18:43


توضیح آموزش و پرورش درباره نمره‌بندی امتحانات نهایی

به گفته مسئولان ۸۰ درصد محتوای کتاب‌های درسی در امتحانات نهایی ۱۶ نمره دارد و ۴ نمره هم مربوط به سؤالات انتخابی است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان/ به گفته مسئولان ۸۰ درصد محتوای کتاب‌های درسی در امتحانات نهایی ۱۶ نمره دارد و ۴ نمره هم مربوط به سؤالات انتخابی است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی صدای زنجان و به نقل از جماران، خسرو ساکی درباره امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: با شیوع کرونا در کشور، آموزش به دو بخش تقسیم شد، بخش نخست ارائه آموزش‌ها تا هفته اول اسفند که حدود ۸۰ درصد کتاب‌های درسی در بیشتر کلاس‌های پایه دوازدهم آموزش داده شد و بخش دوم، ۲۰ درصدی که به‌صورت غیرحضوری از طریق تلویزیون، فضای مجازی و شبکه شاد آموزش داده شد.

وی افزود: در امتحانات نهایی ۸۰ درصد محتوای کتاب‌های درسی که در دوران باز بودن مدارس تدریس شد برای همه دانش‌آموزان مبنا بوده و ۱۶ نمره دارد؛ ۴ نمره هم مربوط به بخش دوم محتوای کتاب‌های درسی است که در اینجا دو نوع سؤال طراحی می‌شود؛ ۴ نمره از ۲۰ درصد آموزش‌های غیرحضوری و ۴ نمره هم از ۸۰ درصد قبلی تا دانش‌آموزانی که در آموزش غیرحضوری مشارکت داشتند در صورت تسلط به سؤالات ۲۰ درصد پایانی کتاب‌های درسی پاسخ دهند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: اگر دانش‌آموزی که تعداد آن‌ها کم است، به هیچ یک از شیوه‌های آموزش مجازی دسترسی نداشت برای این‌که حقی از او تضییع نشود، ۴ نمره سؤال هم از ۸۰ درصد محتوا طرح شده است تا بتوانند آن‌ها را انتخاب کرده و پاسخ دهند.

وی با اشاره به این‌که امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم از روز شنبه ۱۷ خرداد ۹۹ از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود، یادآور شد: امیدواریم این برنامه تغیر نکند اما اگر وزارت بهداشت و ستاد کرونا تشخیص جدیدی داشته باشند، برنامه خود را اعلام می‌کنیم./ انتهای پیام


صدای زنجانوزارت آموزش و پرورشمرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشیامتحانات نهایی
sedayezanjannews.ir/nx1825


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»