کد خبر: 1986
1399/02/21 - 15:56


۹۵درصد گندم‌کاران زنجان زکات پرداخت می‌کنند

رئیس شورای زکات استان با بیان اینکه زنجان در حوزه جمع‌آوری زکات جزو استان‌های پیشرو است، گفت: 95 درصد گندم کاران استان زکات خود را پرداخت می‌کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس شورای زکات استان با بیان اینکه زنجان در حوزه جمع‌آوری زکات جزو استان‌های پیشرو است، گفت: 95 درصد گندم کاران استان زکات خود را پرداخت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای زنجان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان؛ اولین جلسه شورای زکات استان زنجان با حضور اعضای شورا به ریاست آیت اله خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان و رئیس شورای زکات استان در دفتر امام‌جمعه زنجان برگزار شد.

آیت‌اله علی خاتمی  رئیس شورای زکات استان  در جلسه شورای زکات استان زنجان اظهار کرد: زکات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا باید مبلغین  جهت تبلیغ و ترویج این فریضه مهم تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه  استان زنجان جزء استانهای  پیشرو در بحث جمع‌آوری زکات است،گفت: در حال حاضر رویکرد کمیته امداد در بحث جمع‌آوری زکات  به‌صورت متمرکز  است که اقدام مناسبی است.

آیت‌اله خاتمی با اشاره به اینکه اکثریت  گندم کاران استان  زکات خود را پرداخت می‌کنند، گفت: خوشبختانه امسال بارندگی‌ها نیز خوب بوده و امیدواریم شاهد افزایش بیش‌ازپیش پرداخت زکات باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان  فقرا را اولویت مصرف زکات فطره معرفی کرد و افزود:فتوای اکثریت مراجع  اختصاص زکات فطره به فقیر شکمی است  تتا این مورد وجود دارد به موارد دیگر زکات فطره تعلق نمی‌گیرد.

وی در ادامه از همکاری خوب بانک‌ها  و صداوسیما  در امر ترویج فریضه  مهم زکات  تقدیر کرد و گفت: تبلیغات صداوسیما تأثیر بسزایی در تشویق مودیان داشته است.

آیت اله خاتمی همچنین با تأکید بر حفظ عزت‌نفس نیازمندان در توزیع بسته‌های معیشتی افزود: در این زمینه باید دقت لازم  به عمل آید که علاوه بر کمک به نیازمندان عزت‌نفس آن‌ها حفظ گردد.

انتهای پیام


صدای زنجانشورای زکات استان زنجانزکات گندم‌کاران
sedayezanjannews.ir/nx1986


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»