کد خبر: 2003
1399/02/22 - 11:51


بازگشایی دفاتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی حضوری

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان از بازگشایی مراکز و دفاتر مشاوره و خدمات روان شناختی حضوری در سطح استان خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان از بازگشایی مراکز و دفاتر مشاوره و خدمات روان شناختی حضوری در سطح استان خبر داد.

گل نساء آقامحمدی امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به نیاز جامعه به خدمات سـلامت روان به ویژه در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا و با توجه به سیاست سازمان بهزیستی در راستای بازگشایی تدریجی مراکز اظهار کرد: بخشنامه نحوه فعالیت مراکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی حضوری غیردولتی، با رعایت نکات کلیدی پیشگیری از کووید۱۹ به مراکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی تحت نظارت بهزیستی استان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به فعالیت  ۳۸ مرکز و دفتر مشاوره دولتی، غیردولتی و خط 1480  افزود: لازم است که تمامی مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و دستورالعمل ارسالی از سوی رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر سازمان بهزیستی کشور برای پیشگیری از کرونا ویروس اقدام شود.

وی نظافت و ضدعفونی کردن سطوح و وسایل در هر شیفت کاری، رعایت فاصله حداقل یک متر بین مشاور و مراجع ، تعطیل بودن اتاق‌های بازی درمانی تا اطلاع ثانوی، عدم تشکیل گروه درمانی در دفاتر، دقت در شست و شوی دست کودکان قبل از ورود به مرکز و پس از خروج از مرکز،  ضدعفونی نمودن قطعات و ابزارهای سنجش روانی- ضدعفونی لوازم التحریر در مراکز، همچنین استفاده از لیوان‌های یکبار مصرف در صورت نیاز از موارد بهداشتی و الزامی مراکز برشمرد.

آقامحمدی بر حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد و افزود : لازم است مراجعه‌کنندگان بیش از یک همراه نداشته باشند همچنین تمامی پرسنل تخصصی و غیرتخصصی در صورت ابتلا به سرماخوردگی باید از ارائه خدمات معاف شوند و از برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی تا اطلاع ثانوی در مرکز خودداری شود.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: نوبت دهی به مراجعان با فاصـله زمانی بیشتری انجام می‌شود تا مـدت زمان انتظار برای افراد کوتاه و تجمع در سالن انتظار نشود.

وی با بیان این‌که افراد در صورت نیاز به خدمات مشاوره  و روان شناختی، می‌توانند از چرخه خدمات روان‌شناختی تلفنی نیز بهره‌مند شوند، تصریح کرد: خط تلفن 1480بهزیستی همه روزه حتی در ایام تعطیل نیز فعال است و تماس گیرندگان می‌توانند از ساعت ۸ تا ۲۴تماس گرفته و از خدمات مشاوران بهزیستی بهره‌مند شوند./ ا.ا


صدای زنجانسازمان بهزیستی استان زنجانمعاونت امور پیشگیریبازگشایی دفاتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی
sedayezanjannews.ir/nx2003


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»