کد خبر: 2113
1399/02/27 - 11:36


وضعیت مطلوب اهدای خون زنجان در ماه رمضان

از آغاز ماه مبارک رمضان تا کنون روند اهدای خون شهروندان زنجانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطلوب بوده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- از آغاز ماه مبارک رمضان تا کنون روند اهدای خون شهروندان زنجانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطلوب بوده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای زنجان و به نقل از ایرنا، سیامک اسدی، رییس سازمان انتقال خون استان زنجان با قدردانی از رعایت فاصله گذاری اجتماعی اهدا کنندگان خون در ایام رمضان کرونایی افزود: مردم سخاوتمند این شهر با توجه به همه گیری کووید ۱۹ با اهدای خون سرخ خود به یاری بیماران سرطانی، تالاسمی و نیازمندان به دیگر فرآورده‌های خونی شتافتند.

وی اضافه کرد: این مهم با شروع شب‌های قدر نمود بیشتری داشت و اهدا کنندگان با رعایت فاصله گذاری فیزیکی به مرکز اهدای خون این شهر مراجعه و نسبت به این امر خداپسندانه اقدام کردند که از اهمیت زیادی برخوردار است.

این مسئول با تاکید بر اینکه  اهدا کنندگان خون این امر مهم را صرفا به شب های قدر موکول نکنند، ادامه داد: طی شب های قدر شمار مراجعه کنندگان نسبت به روزهای دیگر، برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون شهر زنجان افزایش می یابد که مدیریت بهتر آن در روزهای آینده امکان خدمات رسانی را تسهیل می کند.

وی اظهارکرد: این اداره کل در ایام ماه رمضان تمهیداتی ویژه با توجه به ایام کرونایی برای اهدای خون داوطلبان و اهدا کنندگان مستمر خون اندیشیده است.

اسدی افزود: بر این اساس از داوطلبان اهدای خون درخواست می شود بدون نگرانی در این امر خداپسندانه مشارکت بیشتری داشته و یاری رسان انتقال خون استان باشند.

وی خاطر نشان کرد: طبق اعلام نظر مراجع تقلید، اهدای خون منافاتی با روزه داری ندارد و بر این اساس افرادی که وعده سحری خود را به صورت کامل صرف کرده باشند، می توانند نسبت به اهدای خون مبادرت کنند.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون استان زنجان در تامین ذخایر خونی مورد نیاز مشکلی ندارد و در این میان مشارکت فعالانه اقشار مختلف مردم می تواند به افزایش ذخایر خونی کشور کمک زیادی کند.

وی یادآوری کرد: افرادی که به دلایلی شرایط روزه داری برای آنها فراهم نیست نیز می توانند در این امر مهم مشارکت فعالانه ای داشته باشند.

طبق برنامه ریزی انجام شده پایگاه انتقال خون زنجان، واقع در چهارراه سعدی تا پایان ماه مبارک رمضان در شیفت صبح از ساعت ۸:۳۰  تا ۱۴ بعد ازظهر و شب به ویژه بعداز افطار ساعت ۲۱ تا ۴۵ دقیقه بامداد آماده خون گیری از مراجعه کنندگان است.

به گفته وی، مرکز اهدای خون ابهر نیز صرفا در شیفت صبح آماده خون گیری از اهدا کنندگان خون است.

 سالانه ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و در مراکز بیمارستانی استفاده می شود و در این میان ۹۴ درصد اهدا کنندگان خون را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

انتهای پیام


صدای زنجانسازمان انتقال خون استان زنجانوضعیت اهدای خونماه مبارک رمضان
sedayezanjannews.ir/nx2113


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»