کد خبر: 2148
1399/02/28 - 11:52


5 فقره پرونده قتل منجر به سازش شد

رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان: سال قبل 5 فقره پرونده قتل در شوراهای حل اختلاف استان زنجان منجر به سازش شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان با بیان اینکه سال قبل 5 فقره پرونده قتل در شوراهای حل اختلاف استان زنجان منجر به سازش شد از تشکیل دو تیم سازش در سطح استان بنا به دستور رئیس کل دادگستری استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای زنجان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان اظهار کرد: با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان و همکاری ستاد صبر و معاونت فرهنگی دادگستری زنجان 5 فقره پرونده قتل در شوراهای حل اختلاف استان زنجان در سال 98  سازش شد که برای این امر با دستور رئیس کل دادگستری استان دو تیم ویژه سازش در سطح استان تشکیل شده است .

رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان از برگزاری دوره های آموزشی ویژه تکریم مراجعین در راستای  افزایش سطح رضایت مندی مراجعین  در ارائه خدمات شورا خبر داد.

کاهش 12 درصدی موجودی پرونده‌های معوق و مسن در شوراهای حل اختلاف

وی افزود با بیان اینکه با توجه به سیاست رییس قوه قضائیه و پیگیری روزانه رییس کل دادگستری استان در خصوص کاهش موجودی و عملکرد خوب همکاران قضایی و اداری و شوراهای حل اختلاف نرخ رسیدگی در شعب شهری در سال 98 به 101 درصد افزایش یافت، عنوان کرد: با عملکرد مثبت 666 در شعب شوراها موجودی شعب به 3710 پرونده با میانگین هر شعبه 55 فقره رسید. این در حالی است که میانگین موجودی شعب ( در سال 97) به ازای هر شعبه 11 فقره کاهش یافته است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان با بیان اینکه در اجرای احکام که از دغدغه های جدی مدیریت استانی و از سیاست های اصولی ریاست قوه کاهش موجودی بوده است، اضافه کرد: نرخ رسیدگی در اجرای احکام شعب شوراهای حل اختلاف استان به 101 درصد افزایش یافت به این معنا که نه تنها کلیه پرونده های ورودی رسیدگی شد، بلکه درصدی از پرونده های معوق سالهای گذشته نیز تعیین تکلیف و مختومه شدند.

وی ادامه داد: در حالی که در اول سال موجودی اجرای احکام استان 8522 فقره بود با 12 درصد کاهش و عمدتا از پرونده‌های معوق ومسن  به 7500 فقره رسید.

انتهای پیام


صدای زنجانشوراهای حل اختلاف استان زنجانپرونده‌های منجر به سازش
sedayezanjannews.ir/nx2148


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»