کد خبر: 2195
1399/02/29 - 15:28


برگزاری دور دوم انتخابات مجلس، ۲۱ شهریور

سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ شهریورماه ۹۹ خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ شهریورماه ۹۹ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای زنجان و به نقل از ایرنا، عباسعلی کدخدایی اظهار کرد: بنا بود مرحله دوم انتخابات ۲۹ فروردین برگزار شود ولی به پیشنهاد وزیر کشور این تاریخ عوض شد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: وزیر کشور دو تاریخ را پیشنهاد داده بود که شورای نگهبان ۲۱ شهریورماه ۹۹ را انتخاب کرد.

کدخدایی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم بودجه را تا امروز به مجلس ارسال کنیم.

وی ادامه داد: بررسی بودجه شب گذشته در شورای نگهبان به پایان رسید و تلاش می‌کنیم بودجه را امروز به مجلس ارسال کنیم.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۰۸ حوزه انتخابیه - ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای- دوم اسفندماه برگزار شد.

به گفته عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این انتخابات از میان ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار واجد شرایط در کشور؛ ۲۴ میلیون ۵۱۲ هزار و ۴۰۴ نفر معادل ۴۲.۵۷ درصد مشارکت داشتند که سهم زنان ۴۸ درصد و مردان هم ۵۲ درصد بود.

سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور شمار نامزدهای انتخابات مجلس را ۷ هزار و ۱۵۷ عنوان کرد و یادآور شد: ۱۱ حوزه انتخابیه شامل میانه در استان آذربایجان شرقی، سمیرم و لنجان در استان اصفهان، کرج و اشتهارد و فردیس در استان البرز،  دهلران و دره شهر و آبدانان و بدره در استان ایلام، اهواز و باوی و حمیدیه و کارون در استان خوزستان، زنجان و طارم در استان زنجان،  بیجار در استان کردستان،  کرمانشاه و اسلام آباد غرب و دالاهو در استان کرمانشاه و کردکوی و ترکمن و بندر گز و گمیشان در استان گلستان به مرحله دوم راه پیدا کردند.

در حوزه‌هایی که داوطلبان دست‌کم ۲۰ درصد آرا را کسب نکنند، انتخابات به مرحله دوم می‌رود و به ازای هر کرسی، ۲ داوطلب در مرحله دوم با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

ابتدا قرار بود مرحله دوم انتخابات بیست و نهم فروردین‌ماه برگزار شود که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا؛ به پیشنهاد وزارت کشور و تایید شورای نگهبان ۲۱ شهریورماه برای برگزاری انتخابات تعیین شد.

انتهای پیام


صدای زنجانشورای نگهباندور دوم انتخابات مجلس
sedayezanjannews.ir/nx2195


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»