کد خبر: 2259
1399/02/31 - 20:49


کمبود محیط‌بان داریم

به گفته فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان زنجان این سازمان کمبود محیط‌بان دارد و در حال حاضر یک محیط‌بان به اندازه 10 نفر فعالیت می‌کند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به گفته فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان زنجان این سازمان کمبود محیط‌بان دارد و در حال حاضر یک محیط‌بان به اندازه 10 نفر فعالیت می‌کند.

اسماعیل قلی‌زاده در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به این‌که تعداد محیط‌بانان در این سازمان کمتر از استانداردهای جهانی و حتی کشوری است، اظهار کرد: طبق استانداردهای جهانی به ازای هر یک هزار هکتار، یک محیط‌بان باید فعالیت کند در حالی که در استان زنجان به ازای هر 10 هزار هکتار یک محیط ‌بان وجود دارد.

وی با بیان این‌که با در نظر گرفتن استانداردهای موجود در حال حاضر در محیط زیست استان یک محیط‌بان به اندازه 100 نفر فعالیت می‌کند، بیان کرد: با وجود کمبود نیرو، محیط‌بانان با تمام توان فعالیت داشته و در حفظ محیط زیست استان تلاش می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان زنجان با تأکید بر این‌که در فروردین و اسفند ماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه میزان تخلفات کاهش داشته است، تصریح کرد: به دلیل شرایط قرنطینه ایام شیوع کرونا و کاهش ترددها شاهد کاهش تخلفات و شکار غیرمجاز در زنجان بودیم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی عنوان می‌کنند این کاهش آمار تخلفات به دلیل کاهش بازرسی‌ها و گشت‌های محیط‌بانان در ایام قرنطینه بوده است، عنوان کرد: در ایام قرنطینه و کاهش حضور کارکنان ادارات در محل کارشان شامل حال یگان حفاظت محیط زیست استان نبود و محیط‌بانان همانند روال گذشته گشت‌زنی و بازدیدهای خود را داشتند.

این مسئول با تأکید بر این‌که میزان تخلفات رخ داده در مناطق آزاد بیشتر از مناطق حفاظت شده  و یا چهارگانه محیط زیست است، بیان کرد: در مناطق حفاظت شده گشت‌زنی شبانه‌روزی توسط محیط‌بانان انجام می‌شود و منطقه تحت کنترل است.

وی با بیان این‌که کشفیات تخلفات در مناطق آزاد نیز بیشتر از مناطق حفاظت شده محیط زیست استان است، خاطرنشان کرد: در مناطق حفاظت شده شکارچی احساس امنیت ندارد از همین رو شکارغیرمجاز در این مناطق کمتر است./ ا.ا

انتهای پیام

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجانیگان حفاظت از محیط زیست استان زنجانمحیط بان
sedayezanjannews.ir/nx2259


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»