کد خبر: 2320
1399/03/03 - 15:46


ممنوعیت برگزاری نماز عید فطر در داخل مساجد

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان محدودیتی برای برگزاری نماز عید فطر در حیاط مساجد استان وجود نداشته و تنها ممنوعیت پیش‌بینی شده جلوگیری از برپایی نماز در داخل مساجد است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان محدودیتی برای برگزاری نماز عید فطر در حیاط مساجد استان وجود نداشته و تنها ممنوعیت پیش‌بینی شده جلوگیری از برپایی نماز در داخل مساجد است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان اظهار کرد: هیئت امنای مساجد باید به این نکته توجه داشته باشند که با توجه به شیوع کرونا و پروتکل‌های ابلاغی، برگزاری نماز عید فطر در داخل مساجد ممنوع است.

وی با تأکید بر این‌که به هیئت امنای تمامی مساجد اعلام کردیم که در صورت تمایل به برگزاری نماز عید فطر می‌توانند از حیاط و یا محوطه مسجد که مسقف نیست برای این امر اختصاص دهند، یادآور شد: همانند امام‌زاده اسماعیل در شهرستان ابهر که قرار است نماز عید فطر را در حیاط این مکان متبرکه برگزار کنند مساجد نیز می‌توانند از این طریق میزبان نمازگزاران باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: در حال حاضر فقط مصلی نماز جمعه رسماً برای برگزاری نماز عید فطر اعلام شده و تمامی پروتکل‌های بهداشتی لازم نیز مد نظر قرار گرفته شده است تا تهدیدی بر سلامتی نمازگزاران وجود نداشته باشد.

وی با بیان این‌که نماز عید سعید فطر 6 و 30 دقیقه صبح روز یکشنبه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا در استان اقامه می‌شود، متذکر شد: نمازگزاران به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و به خطر افتادن سلامتی‌شان از مهر، سجاده، کتاب دعا، ماسک و دستکش شخصی خود در این روز استفاده کنند./ ا.ا

انتهای پیام

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجاناداره کل اوقاف و امور خیریه استاننماز عید فطر
sedayezanjannews.ir/nx2320


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»