کد خبر: 2337
1399/03/04 - 23:51


ممنوعیت برگزاری امتحانات پایانی در دوره ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: برگزاری امتحانات در دوره ابتدایی ممنوع است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: برگزاری امتحانات در دوره ابتدایی ممنوع است.

به گزارش ایسنا، صیاد سلامی اظهار کرد: با توجه به آیین‌نامه، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ابتدایی و تحلیل و تفسیر وضعیت یادگیری دانش‌آموزان تا اسفندماه بر اساس فعالیت‌های طول سال و پوشه کار، چک‌لیست، فعالیت‌های کلاسی، تکالیف مهارت‌محور و سایر ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات و از اسفند به بعد از طریق پیام‌رسان شاد و خودآموز بهاری و نمون‌برگ‌ها و آزمون‌های عملکردی وسایرفعالیت‌های متنوع انجام شده به طرق مختلف توسط معلم تنظیم شده و جهت تایید به شورای مدرسه واگذار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در دوره ابتدایی ارتقای دانش‌آموز فرایند محور بوده و با توجه به شرایط کنونی آزمون پایانی و امتحان به عنوان ملاک ارتقا وجود ندارد و طبق دستور العمل ارزشیابی توصیفی انجام می‌شود.

وی افزود: مدیران و معلمان مدارس موظف هستند برای آن دسته از دانش‌آموزانی که به دلیل عدم دسترسی به فناوری‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و به هر دلیل دیگری در یادگیری محتوای درسی باقی‌مانده از زمان تعطیلی مدارس ضعف دارند، برنامه مشخص جبرانی تعیین کنند.

سلامی با اشاره به شیوه‌نامه ارزشیابی توصیفی، تصریح کرد: معلمان مدارس به همراهی مدیر مدرسه موظف به تکمیل نمون‌برگ جدول بررسی وضعیت پوشش تحصیلی دانش‌آموزان هستند، چنانچه دانش‌آموزی با توجه به تحلیل و تفسیر اطلاعات و داده‌ها به انتظارات نرسیده باشد برنامه تکمیلی خردادماه را ضمیمه فرم کند و با همکاری مدیر مدرسه شرایطی را ایجاد کند که دانش‌آموزان به استانداردهای لازم در یادگیری برسند.

وی افزود: بر اساس ارزشیابی توصیفی، اعلام عدم ارتقای دانش‌آموز به پایه بالاتر در خردادماه ممنوع است و از اولیا درخواست داریم نگران یادگیری دانش آموزان نباشند؛ چراکه معلمان تلاشگر با همراهی مدیران توانمند، یاری‌گر دانش‌آموزان خواهند بود.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنان در ایام شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، تعامل خوبی را برای آموزش مجازی داشتند. البته نواقصی نیز وجود داشت که قطعا به مرور زمان بهبود می‌یابد.

انتهای پیام


صدای زنجانادار کل آموزش و پرورش استان زنجانمعاونت آموزش ابتداییامتحانات پایان دوره ابتدایی
sedayezanjannews.ir/nx2337


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»