کد خبر: 2341
1399/03/05 - 17:46


وضعیت بد زنجانرود بر اساس شاخص کیفیت

به گفته معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان، زنجانرود براساس شاخص کیفیت در وضعیت بدی قرار دارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به گفته معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان، زنجانرود براساس شاخص کیفیت در وضعیت بدی قرار دارد.

علی اسدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان در واکنش به وضعیت زیست محیطی رودخانه زنجانرود اظهار کرد: زنجانرود براساس شاخص کیفیت در وضعیت بدی قرار دارد و قسمت اعظم آن مربوط به فاضلاب‌های انسانی مربوط به شهر زنجان است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از ورود فاضلاب راشاکاسپین از این رودخانه نمونه‌برداری انجام شد که وضعیت بدی داشت.

این مسئول با اشاره به این‌که اولویت کار در حوزه ساماندهی زنجانرود مدیریت فاضلاب‌های خروجی است، عنوان کرد: معمولاً در بافت‌های قدیمی شهر و مناطق بی‌سیم و اسلام‌آباد با خروجی فاضلاب و ورود آنها به زنجانرود مواجهیم.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان با بیان این‌که تأکید ما بر اولویت شبکه‌گذاری فاضلاب در بافت قدیمی و مناطق یاد شده است، بیان کرد: در حال حاضر مدول اول تصفیه‌خانه راه‌اندازی شده و با آغاز به کار مدول دوم بیشتر فاضلاب شهر پوشش داده می‌شود.

وی متذکر شد که موضوع به استاندارد رساندن خروجی فاضلاب‌های ورودی به زنجانرود را محیط زیست استان از شرکت آب و فاضلاب و راشا کاسپین پیگیر است.

اسدی با تأکید بر این‌که فاضلاب شهرک صنعتی با نمونه‌برداری‌های انجام شده معمولاً استانداردهای لازم را دارد، بیان کرد: بخش اعظم فاضلاب این شهرک برای آبیاری فضای سبز شهرک مورد استفاده قرار می‌گیرد./ ا.ا

انتهای پیام


صدای زنجاناداره کل محیط زیست استان زنجانمعاونت نظارت و پایشزنجانرود
sedayezanjannews.ir/nx2341


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»