کد خبر: 2433
1399/03/11 - 12:32


راه‌اندازی مراکز خدمات بهزیستی در زنجان

به گفته مدیرکل بهزیستی استان، در راستای تحقق شاخص‌های سلامت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی خدمات رایگان به مددجویان در مراکز خدمات بهزیستی ارائه می‌شود.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به گفته مدیرکل بهزیستی استان، در راستای تحقق شاخص‌های سلامت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی خدمات رایگان به مددجویان در مراکز خدمات بهزیستی ارائه می‌شود.

محمد محمدی قیداری اظهار کرد: خدمات این مراکز برای مددجویان به صورت رایگان بوده و از افراد عادی فقط هزینه‌های پیشخوان و ثبت‌نام دریافت می‌شود.

 وی با اشاره به این‌‍‍‌‌‌که خانواده‌ها محور فعالیت مراکز مثبت زندگی یا مراکز خدمات بهزیستی هستند، بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده 45 مرکز خدمات بهزیستی در استان زنجان راه‌اندازی می‌شود.

به گفته این مسئول در این مراکز امکاناتی فراهم‌شده تا در قالب سامانه‌های الکترونیکی درخواست‌ها و ثبت نام‌ها انجام شود، بیان کرد: در این مراکز پرونده‌های مددکاری اجتماعی خانوار به صورت الکترونیکی برای تمام مددجویان مستمری‌بگیر اداره کل بهزیستی تشکیل می‌شود.

وی یکی از اثرات مثبت مراکز خدمات بهزیستی را دسترسی سهل‌تر و سریع‌تر به خدمات دانسته و عنوان کرد: مددجویان دیگر نیازی نیست که برای دریافت خدمات به ادارات بهزیستی شهرستان مراجعه کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از ثبت‌نام 127 نفر جهت دریافت مجوز خبرداد و عنوان کرد: تعیین محل تأسیس مراکز براساس توزیع جغرافیایی و جمعیتی مددجویان‌مستمری‌بگیر بهزیستی است که بر حسب محل سکونت مددجویان در نقشه جغرافیایی هر ۴۵۰ خانوار تحت پوشش یک‌ مرکز قرار می‌گیرند و مراکز بر محور مددکاران اجتماعی و بر پایه دولت الکترونیک است.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان این‌که پس از اتمام فرایند ثبت‌نام و بررسی مدارک و صلاحیت‌ها، مجوز موافقت اصولی به مدت سه ماه صادر می‌شود، تصریح کرد: اگر متقاضی طی این مدت اقدام به تأسیس مرکز نکند، مجوز او باطل شده و به متقاضی دیگری فرصت فعالیت داده می‌شود.

این مقام مسئول با بیان این‌که ۲۲ خدمت در همه حیطه‌های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری در مراکز مثبت زندگی استان ارائه می‌شود، افزود: خدماتی همچون آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آگاه‌سازی برای پیشگیری از معلولیت، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیکی و اوتیسم در این مراکز انجام می‌شود.

محمدی با اشاره به خدمات ارائه شده در مراکز مثبت زندگی به مددجویان خاطرنشان کرد: خدمات مراکز شامل ثبت درخواست و تشکیل پرونده فرزند خواندگی، پاسخگویی به مراجعان، اخذ و بررسی مدارک، پیگیری امور مددکاری خانواده، ارجاع به مراکز بالاتر و سایر دستگاه‌ها، شناسایی فعال جامعه هدف، انجام استعلامات، پیگیری‌های مورد نیاز جهت صدور مجوز و دیگر موارد مرتبط است./ 942

انتهای پیام

اقدام کننده: س.س

صدای زنجانبهزیستیمدد جویان
sedayezanjannews.ir/nx2433


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»