کد خبر: 3495
1399/03/18 - 9:43


کمبودی در عرضه مکمل‌ها نداریم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه برخی مکمل ها به صورت رایگان در مراکز بهداشت استان عرضه می‌شود، گفت: مراکز موظفند این مکمل‌ها را به مردم ارائه کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- برخی ویتامین‌ها و مکمل‌ها معمولا به صورت رایگان در مراکز بهداشتی و درمانی از جمله برای کودکان قطره مولتی ویتامین و قطره آهن از شش ماهگی تا پایان ۲۴ ماهگی، برای مادران باردار قرص آهن از هفته ۱۶ بارداری تا ماه سوم بعد از زایمان ارئه می‌شود.

این در حالیست که به گفته یکی از شهروندان هم اکنون در برخی از مراکز جامع سلامت این مکمل‌ها برای کودکان عرضه نمی‌شود و فرزندش نیز به قطره­های ویتامینه داروخانه ها حساسیت دارد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این داروهای مکمل از جمله D3 برای زنان نیز در این مراکز ارائه نمی‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با رد این اظهارات گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی در زمینه مکملهای دارویی در روستاها و شهرهای استان وجود ندارد و اگر مرکزی این مکمل ها را ارائه نداد ممکن است به علت شیوع کرونا و یا مشغله زیاد نتوانسته این داروها را از انبارها دریافت کند.

وی با بیان اینکه مکمل‌های کودکان از جمله قطره آهن، قطره مولتی ویتامین، قطره آ+ دی، مکمل‌های سالمندان و میان سالان (قرص مولتی ویتامین، قرص کلسیم دی، پرل ویتامین D3) در مراکز بهداشت و سلامت توزیع میشود، ابراز کرد: مردم در صورت مشاهده عرضه نشدن این مکملها توسط کادر مراکز جامع سلامت، مراتب را به معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان گزارش دهند.

محمدرضا صائینی در ادامه با اشاره به اینکه کمبودی در زمینه داروهای مکمل و ویتامین در داروخانه‌های استان نیز وجود ندارد، خاطر نشان کرد: مکمل‌های ایرانی در بازار وجود دارد و مطابق با استاندارد و نیاز افراد ایرانی تهیه و تولید شده بطوریکه نیازی به مصرف مکمل‌های خارجی وجود ندارد./ 943

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمکمل های داروییمحمدرضا صائینیمعاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx3495


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»