کد خبر: 3515
1399/03/19 - 12:55


پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه روز جمعه انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر شهرستانهای استان برگزار می‌شود، گفت: 98 نفر از کاندیدا به این دوره از انتخابات راه یافتند

پایگاه خبری صدای زنجان

زهرا احمدی- شهرام میرزایی امروز در جمع خبرنگاران با ابراز اینکه این انتخابات هر 4 سال یکبار برگزار می‌شود، اظهار کرد: در مرحله نخست، انتخابات در تمامی شهرستان‌های استان که دارای شعبه جمعیت هستند برگزار و از میان نامزدان ثبت نام شده 4 نفر عضو اصلی و 2 نفر عضو علی البدل و یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی البدل انتخاب می‌شوند و در مرحله بعد با دعوت از اعضای منتخب شوراهای اجرایی شهرستان ها، مجمع استان تشکیل و اعضای هیئت مدیره استان مشخص شده و از میان اعضای هیئت مدیره استان‌های کشور اعضای شورای عالی جمعیت انتخاب می‌شوند که شورای عالی جمعیت هلال احمر در تدوین سیاست های کلان کشور نقش آفرین هستند.

به گفته این مسئول، در دوره قبل یک نفر از استان زنجان در شورای عالی جمعیت هلال احمر حضور داشت که امیدواریم در این دوره از انتخابات نیز نماینده‌ای از استان به این بخش راه یابد.

وی با بیان اینکه در این دوره 98 کاندیدا تایید صلاحیت شده‌اند، تصریح کرد: تعداد کل اعضای جمعیت هلال احمر استان 14 هزار و  690 هستند که از این تعداد 10 هزار و 837 نفر واجد شرایط رای دادن هستند و این اختلاف بین داوطلبان و واجدین شرایط به دلیل آن است که داوطلبان واجد شرایط میبایست بالای 18 سال داشته باشند و این درحالیست که برخی از داوطلبان دانش آموز هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه بیشترین کاندیدا در این دوره از شهرستانهای ماهنشان و خدابنده هستند، افزود: 17 نفر از شهرستان خدابنده و 16 نفر از ماهنشان برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر حضور پیدا کرده¬اند. به گفته وی زمان برگزاری این انتخابات روز جمعه 23 خرداد ماه امسال با حضور استاندار زنجان انجام میشود.

وی با اشاره به شرایط کاندیدای مجامع خاطر نشان کرد: این انتخابات در راستای سازماندهی و نظارت بر فعالیت جمعیت هلال احمر برگزار میشود و طبق آیین نامه دستورالعمل شورای عالی، کاندیدای مجامع میبایست برای حضور در انتخابات 2 سال سابقه فعالیت در جمعیت هلال احمر را داشته باشد.

میرزایی در ادامه گفت: فعالیت تبلیغاتی کانیدای پنجمین دوره مجامع جمعیت هلال احمر استان از 17 خرداد ماه شروع و تا روز چهارشنبه 21 خرداد ادامه دارد.

آموزشهای جمعیت هلال احمر در فضای مجازی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه آموزش همگانی و کمک‌های اولیه از الویتهای جمعیت هلال احمر استان است، گفت: به دلیل شیوع کرونا آموزشهای این مرکز در فضای مجازی ارائه و امکان شرکت در آزمون برای دریافت مدرک مربوطه برای داوطلبان وجود دارد.

میرزایی اظهار کرد: امسال با شیوع کرونا جمعیت هلال احمر در راستای آموزش همگانی سامانه‌ای طراحی کرد که داوطلبان در محل کار خود و یا در منزل بتوانند از این آموزشها بهره‌مند شده و در نهایت در آزمون‌های مربوطه شرکت کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از آموزشهای همگانی آنلاین برای عموم مردم آزاد است، تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند برای بهره‌مندی از این آموزشها به نشانی اینترنتی www.lern.irimc.org  مراجعه کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به تعداد آموزشهای ارائه شده توسط این مرکز، خاطر نشان کرد: سال گذشته یک هزار و 333 دوره آموزشی در سطح استان برگزار شد که بیشتر آزمونها همگانی بوده و علاوه بر آن 172 دستگاه دولتی نیز از این آزمونها بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: 223 دوره آموزشی ویژه روستاییان برای 5 هزار و 700 نفر ارائه شد و در راستای فرمایشات امام جمعه زنجان مبنی بر اینکه آموزشها در مساجد نیز انجام شود نیز در 92 مسجد استان پیامهای آموزشی ارائه و همچنین برنامه تلویزیونی با عنوان هلال مهربانی نیز از اقدامات جمعیت هلال احمر استان بوده است.

بیش از یک هزار نفر عازم حج تمتع

میرزایی با اشاره به اینکه در صورت مهیا بودن شرایط، یک هزار و 60 نفر از استان عازم حج تمتع میشوند، افزود: تاکنون 866 نفر از زائرین برای معاینات پزشکی مراجعه که از این تعداد 856 نفر مورد تایید قرار گرفته‌اند.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: امسال برای 562 زائر بیت الله الحرام نیز واکسن مننژیت تزریق شده است.

وی با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر استان در ایام کرونایی اظهار داشت: 48 نفر از کادر درمانی از قبیل پزشک و پرستار داوطلب جمعیت هلال احمر اعلام آمادگی برای ارائه خدمات کردند که به دانشگاه علوم پزشکی استان معرفی شدند.

تولید 2 میلیون 800 ماسک

میرزایی ادامه داد: با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان و تامین اعتبار توسط خیرین، کارگاه تولید ماسک در زنجان راه اندازی شد که تا به امروز 2 میلیون و 800 هزار ماسک توسط 300 نفر از داوطلبان تولید و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه 300 میلیون تومان توسط مرکز جمعیت هلال احمر استان برای تامین مایحتاج خانواده-های کم بضاعت حواله شده است، ابراز داشت: 5 هزار و 800 بسته معیشتی با ارزش 15 میلیارد ریال  و 8 هزار پک بهداشتی برای بیماران خاص توزیع شده است.

به گفته این مسئول، علاوه بر آموزش و اطلاع رسانی این دستگاه در راستای پیشگیری از کرونا ویروس، تاکنون 3 نقاهتگاه توسط این مرکز در شهرستانهای زنجان و ابهر راه‌اندازی و در اختیار علوم پزشکی استان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پستهای بارزسی برای غربالگری در مبادی ورودی و خروجی شهرها توسط جمعیت هلال احمر با مشارکت علوم پزشکی، نیروی انتظامی برپا شد که 1364 نفر اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر در این پستها حضور داشتند که حدود 97 هزار و 600 نفر مورد پایش سلامت قرار گرفتند که از این تعداد 369 نفر مشکوک شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شد.

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانهلال احمر زنجانشهرام میرزاییانتخابات مجامع جمعیت هلال احمر
sedayezanjannews.ir/nx3515


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»