کد خبر: 3708
1399/04/20 - 16:9


کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اعلام کرد:

مثبت؛ پاسخ 40 تا 60درصد نمونه‌گیری‌های کرونا در زنجان

به طور متوسط 200 نفر به مراکز نمونه‌برداری شهر زنجان مراجعه می‌کنند که حدود 40 تا 60 درصد این مراجعه کنندگان مبتلا به کرونا هستند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه روزانه به طور متوسط 200 نفر به مراکز نمونه‌برداری شهر زنجان مراجعه می‌کنند، گفت: حدود 40 تا 60 درصد این مراجعه کنندگان مبتلا به کرونا هستند.

جلیل نصیری با بیان اینکه هم اکنون 12 مرکز در سطح استان زنجان آماده نمونه‌گیری از افراد مشکوک و یا مبتلا به کرونا هستند، اظهار کرد: در حال حاضر 3 مرکز در شهر زنجان به صورت 16 ساعته از 8 صبح تا 12 شب اقدامات نمونه‌گیری را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به محل این مراکز در شهر زنجان خاطر نشان کرد: مرکز بهداشت شماره 14 واقع در شهرک کارمندان، شماره 8 در امجدیه و مرکز شماره 9 در خیابان فاتح هنرستان در زمینه نمونه‌گیری از افراد فعالیت دارند.

کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه نمونه‌گیری تست کرونا رایگان انجام می‌شود، ابراز کرد: قبل از نمونه‌گیری پزشک مراجعه‌کنندگان را ویزیت کرده و علایم بیماری بررسی می‌شود و در صورت نیاز نمونه‌گیری انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه هم اکنون علایم این بیماری تغییر کرده افراد در صورت مشاهده علایم این بیماری و یا داشتن فرد مبتلا در خانواده خود و یا تماس با فرد آلوده برای انجام تست کرونا به این مراکز مراجعه کنند.

جلیل نصیری با اذعان به اینکه در روزهای اخیر تعداد مراجعه‌کنندگان به این مراکز افزایش یافته است، گفت: در آغاز شیوع کرونا اقدامات تست کرونا کم‌تر از نیم ساعت انجام و نتیجه آن تا 3 روز مشخص می‌شد ولی هم اکنون به دلیل ازدیاد مراجعه کنندگان، حدود دو ساعت معطلی برای افردا داشته و نتیجه آزمایش نیز تا یک هفته نیز طول می‌کشد.

وی تاکید کرد: هم اکنون به طور متوسط حدود 200 نفر در شهر زنجان به این مراکز مراجعه می‌کنند که نتیجه 40 تا 60 درصد آزمایشات این افراد مثبت است.

این مسئول توصیه کرد: مردم باید این بیماری را جدی گرفته و از ماسک استفاده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و افرادی که در خانواده خود بیمار مبتلا به این بیماری را دارند خود نیز قرنطینه را جدی گرفته و دست‌ها را به طور مرتب شستشو کنند.

به گفته نصیری، قبلا تست‌های کرونا برای نتیجه‌گیری به تهران منتقل می‌شد که هم اکنون این نمونه‌گیری و نتیجه آن نیز در زنجان امکان‌پذیر است./ 943

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتست کروناجلیل نصیریعلوم پزشکی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx3708


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»