کد خبر: 3734
1399/04/24 - 13:47


معاون درمان تامین اجتماعی استان:

5 میلیون تومان هزینه درمان هر بیمار کرونایی

امسال دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی جمع آوری می‌شوند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - جواد عابدی امروز در نشست خبری که از طریق ویدیو کنفرانس در هفته تامین اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون 52 درصد جمعیت استان بالغ بر 540 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان هستند.

وی با اشاره به عملکرد تامین اجتماعی در حوزه درمان تصریح کرد: تامین اجتماعی استان در دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم برای بیمه شدگان خدمات ارائه می‌دهد که در سال 98 حدود 18 هزار و 258 نفر در مراکز مستقیم استان با 217 تخت فعال تامین اجتماعی بستری شده و همچنین 7 هزار و 365 مورد نیز جراحی انجام شده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته 3 هزار و 773 مورد تولد در استان به ثبت رسیده است، عنوان کرد: سال گذشته 178 از موالید از طریق زایمان در آب در مراکز تامین اجتماعی بوده و علاوه بر آن اقدامات مناسبی در زمینه زایمان طبیعی در بیمارستانهای تامین اجتماعی استان انجام شده است.

به گفته وی در سال  حدود 320 میلیارد تومان هزینه برای درمان بیماران تحت پوشش دفترچه تامین اجتماعی 98  انجام شده و 48 هزار و 215  مورد بستری در 12 مرکز و 12 بیمارستان سطح طرف قرار داد تامین اجتماعی به ثبت رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه تعداد مراکز درمانی تامین اجتماعی استان بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: جمعیت بیمه شدگان استان 1.3 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند این درحالیست که 1.8 مراکز درمانی کشور در استان زنجان است.

وی به برنامه‌های توسعه این سازمان اشاره و خطر نشان کرد: هم اکنون 141 تخت فعال در بیمارستان امام حسین وجود دارد که سعی داریم به 165 تخت افزایش داده و بخش سرپایی بیمارستان امید ابهر نیز توسعه یابد و همچنین شهر دندی به دلیل داشتن راه صعب العبور تا زنجان، افتتاح درمانگاهی در شهر دندی را در نظر داریم.

عابدی با بیان اینکه 50 تخت از بیمارستان امام حسین (ع) و 20 تخت در بیمارستان ابهر به بیماران کرونایی اختصاص دارد، ابراز کرد: در این بیمارستانها اقدامات ایزوله و پروتکلهای بهداشتی رعایت میشود و مراجعه کنندگان نگران این موضوع نباشند.

ابتلای 48 نفر از کارکنان درمان تامین اجتماعی به کرونا

وی تصریح کرد: هم اکنون از 950 پرسنل سازمان تامین اجتماعی استان 560 نفر در بخش درمان خدمت رسانی می‌کنند که تاکنون 48 نفر از آنها به بیماری کووید 19 مبتلا شده‌اند.

جواد عابدی با تاکید بر اینکه امکانات بیمارستان‌های تامین اجتماعی محدود است از مردم خواست پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند و در اماکن پرتردد تجمع نکنند.

به گفته این مسئول از زمان شیوع کرونا تاکنون، 452 مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان بستری شدند که 95 درصد این افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان بودند.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای درمان بیماران کرونایی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده 63 درصد از افراد فوت شده مبتلا به کرونا بالای 60 سال سن داشته و همچنین هر بیمار کرونایی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بستری شده در بیمارستان 5 میلیون تومان هزینه برای بیمه تامین اجتماعی دارد.

کمبود پزشک متخصص در استان

معاون درمان تامین اجتماعی با اشاره به مشکلات افراد تحت پوشش خاطر نشان کرد:  هم اکنون با کمبود پزشک متخصص به ویژه در رادیولوژیست و قلب در مراکز تامین اجتماعی روبرو هستیم و علت آن شکاف تعرفه در مراکز دولتی و خصوصی است.

عابدی با اشاره به اینکه تا 6 ماه آینده دفترچه‌های درمانی کاغذی حذف می‌شوند، ادامه داد: هم اکنون 100 درصد نسخ تولیدی در مراکز درمانی تامین اجتماعی و 85 درصد نسخ  مطب‌ها به صورت الکترونیکی بوده که امیدواریم تا 6 ماه آینده تمامی نسخ به صورت الکترونیکی تجویز و دفترچه‌های کاغذی حذف ‌شوند.

راههای نوبت گیری از مراکز درمانی

وی با تاکید بر اینکه راههای مختلفی برای مشاهده اعتبار دفترچه و نوبت دهی در مراکز درمانی تامین اجتماعی طراحی شده است، افزود: برای کاهش مراجعات به مراکز درمانی روشهای USSD ، اینترنتی و یا تلفنی برای نوبت دهی در نظر گرفته شده که هم اکنون به دلیل اطلاع رسانی پایین استقبال کمتری از این راهها میشود که سعی داریم با برنامه¬های مختلف از جمله برگزاری مسابقات مختلف مردم را تشویق به نوبت دهی از طریق گوشی و اینترنت کنیم.

معاون درمان تامین اجتماعی استان با اشاره به پرداخت بخشی از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی استان خاطر نشان کرد: سازمان تامین اجتماعی استان توانسته مطالبات دانشگاه علوم پزشکی استان را تا آخر آذرماه سال گذشته تسویه و حدود 60 درصد از مطالبات فصل زمستان را به صورت علی الحساب  پرداخت کند.


انتهای پیام

اقدام کننده: س.س

صدای زنجانکروناتأمین اجتماعی استان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx3734


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»