کد خبر: 3783
1399/04/29 - 13:51


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

تست انسانی واکسن کرونا نتیجه خوبی نداشته است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه کارشناسان ایران هم به مانند دیگر کشورها در حال کار بر روی واکسن کووید 19 هستند، گفت: تست انسانی واکسن کرونا نتیجه خوبی نداشته است و باید منتظر آینده ماند و پیش‌بینی تولید واکسن با توجه به شرایط، لااقل در سال جاری مقدور نخواهد بود.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه کارشناسان ایران هم به مانند دیگر کشورها در حال کار بر روی واکسن کووید 19 هستند، گفت: تست انسانی واکسن کرونا نتیجه خوبی نداشته است و باید منتظر آینده ماند و پیش‌بینی تولید واکسن با توجه به شرایط، لااقل در سال جاری مقدور نخواهد بود.

محمدرضا صائینی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تاکید بر ارتباط بیماری کووید 19 با رفتار اجتماعی مردم اظهار کرد: همانطور که رفتارها، در ایامی که فاصله‌گذاری‌های اجتماعی رعایت شد تعداد بیماران کاهش یافت، ولی بلافاصله با کاهش این فاصله‌گذاری و عدم رعایت، آمار بیماران طبق پیش‌بینی‌های انجام شده افزایش یافت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی همیاران سلامت طبق دستورالعمل استانی افزود: با اقدامات انجام شده در حال حاضر، به نظر آمار مراجعان به مراکز سرپایی کاهش یافته است.

وی اوج موارد بستری ناشی از ابتلا به کووید 19 را نیمه تیرماه اعلام کرد و گفت: در یک روز قریب 131 نفر در مراکز درمانی استان زنجان بستری شدند، ولی در حال حاضر کاهش مراجعه‌کنندگان در مراکز محسوس است.

صائینی با اشاره به بهبود شرایط در سایه رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی گفت: با وجود این، هنوز مشکلات زیادی در مراودات اجتماعی از جمله رفتار مراجعان به بانک‌ها وجود دارد که تاکید می‌کنم که اگر این رفتارها ادامه یابد ناچار به اعمال محدودیت‌ها هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر نگران‌کننده بودن گزارش‌های ناشی از تجمعات گفت: باید برای این تجمعات فکری اندیشیده شود چرا که باید خود را برای زندگی همراه با حضور ویروس کرونا آنهم به مدت طولانی آماده کنیم.

وی تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید 19 را در بیمارستان‌های استان زنجان 614 نفر اعلام کرد و گفت: مراجعات سرپایی مردم کاهش یافته و ولی برای کاهش آمار بیماران بستری باید منتظر آینده بود.

صائینی تاکید کرد: کووید 19 یک بیماری جهانی است و استان معین در این موارد معنی ندارد و تنها مورد همیاری و همکاری هم‌فکری در راستای ارائه کمک و پیشنهاد با دیگر مراکز است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در بررسی انجام شده در خردادماه 11.7 درصد جمعیت استان زنجان با بیماری مواجه داشته‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر ما در پیک بیماری هستیم و هنوز از این وضعیت خارج نشده‌ایم و بررسی وضعیت ایمنی مردم بعد از ثابت شدن وضعیت، دوباره بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بررسی وضعیت شیوع بیماری کووید 19، هیچ تفاوتی در اماکن مختلف وجود ندارد، تصریح کرد: شیوع بیماری در همه شرکت‌ها، کارخانه‌ها و یا اماکن دیگر تفاوتی ندارد و درگیری مردم در همه مکان‌ها به یک اندازه است، ولی باید متوجه باشیم که بررسی‌ها نشان می‌دهند که محل کار عامل شیوع نبوده، بلکه تجمعات عروسی و یا عزا، حتی جشن تولد و دورهمی خانوادگی بیشترین نقش را در انتشار ویروس کرونا داشته است.

صائینی از فراهم شدن امکانات برای افزایش 20 تخت آی سی یو طی هفته آینده خبر داد و گفت: با اضافه شدن این تعداد تخت آی سی یو، تعداد تخت‌های اضافه شده در این ایام در مراکز درمانی استان زنجان به 80 تخت خواهد رسید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه احتمال درگیر شدن دوباره افراد به کووید 19 وجود دارد، چرا که در ظاهر سطح ایمنی ایجاد شده در افراد متفاوت است از طرفی تحقیقات در مورد این بیماری در مراحل نخست است، ادامه داد: برای اعلام نتایج قطعی در این مورد باید منتظر نتیجه ماند، هر چند تاکنون در زنجان مورد ابتلای دوباره گزارش نشده است و کارشناسان در زنجان به عنوان پایلوت در حال بررسی وضعیت ایمنی مبتلایان به ویروس کرونا هستند و نتایج به صورت جهانی اعلام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ایران هم به مانند دیگر کشورها در حال کار بر روی واکسن کووید 19 هستند، ادامه داد: تست انسانی واکسن کرونا نتیجه خوبی نداشته است و باید منتظر آینده ماند و پیش‌بینی تولید واکسن با توجه به شرایط، لااقل در سال جاری مقدور نخواهد بود./فارس/

انتهای پیام


صدای زنجانکرونامعاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجانمحمدرضا صائینی
sedayezanjannews.ir/nx3783


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»