کد خبر: 3803
1399/05/01 - 9:45


صدای زنجان از گلایه‌های اهالی فاز 6 گلشهر کاظمیه به خاطر بی‌توجهی مسئولان به مشکلات این منطقه بعد از گذشت دو سال گزارش می‌دهد

فازِ بی‌خیالی

جولان سگ‌های ولگرد، چرای دام و چند مشکل دیگر

پایگاه خبری صدای زنجان

#سوژه_مردمی


پایگاه خبری صدای زنجان- حضور سگ‌های ولگرد و چرای دام‌ها داد اهالی فاز 6 گلشهر زنجان را درآورده و در تماسی با صدای زنجان خواستار پیگیر موضوع شدند. از قرار معلوم در مورد رسیدگی به وضعیت فاز 6 گلشهر، تعاونی مسکن گلشهر توپ را به زمین شهرداری انداخته و در مقابل شهرداری هم از تحویل نگرفتن فاز 6 گلشهر از تعاونی سخن می‌گوید و اهالی باید بعد از گذشت چند سال همچنان منتظر سرانجام این مذاکرات باشند.

اهالی فاز 6 گلشهر از حضور سگ‌های باغات اطراف این منطقه و به خطر افتادن سلامتی‌شان در وضعیت کرونایی فعلی سخن گفته و عنوان کردند: متأسفانه صاحبان باغ‌های اطراف شب‌ها سگ‌های خود را از قلاده جدا کرده و بیرون از باغ و در کوچه و خیابان‌های فاز 6 جولان می‌دهند و خانواده‌های ساکن منطقه امنیت جانی ندارند چرا که هر آن احتمال حمله این سگ‌ها وجود دارد.

 جولان سگ‌ها و چرای گوسفندان در فاز 6 گلشهر

به گفته این اهالی در باغات اطراف گلشهر گوسفند نگهداری می‌کنند و در اطراف فاز 6 گلشهر به چَرا می‌برند در حالی که در این محلات مردم سکونت دارند و مناسب برای تردد گوسفندان نیست از طرفی با شیوع ویروس کرونا حضور این حیوانات برای سلامتی ساکنان خطرآفرین بوده و مسئولان ساعت 10 شب با مراجعه به این منطقه شاهد وضعیت جولان سگ‌ها در این منطقه می‌شوند.

اهالی فاز 6 گلشهر کاظمیه با بیان این‌که از آنجایی که شهرداری برای تمیز کردن معابر این منطقه هزینه‌هایی را متحمل شد ولی میکسرهای بتن، بتن مازاد خود را در معابر عمومی و یا جوی آب‌ می‌ریزند، بیان کردند: با وجود این‌که هزینه‌ دریافت کرده و اجازه ساخت و ساز دادند ولی به مشکلات اهالی رسیدگی نمی‌کنند تا جایی که برق این منطقه را هم به زور گرفتیم و کوتاه و بلندی تیربرق‌ها نشان از این موضوع دارد.

به گفته این اهالی مشکلات موجود را در قالب ارائه نامه از سال 97 به شهرداری پیگیر بودیم ولی تاکنون هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است و آخرین پاسخ شهردار این بود که هنوز تعاونی گلشهر فاز 6 را به شهرداری تحویل نداده است.

اهالی فاز 6 گلشهر عنوان کردند که برای پیگیری مشکلات به تعاونی گلشهر مراجعه کردیم ولی آن‌ها نیز عنوان کردند که این فاز به شهرداری تحویل داده شده ولی شهرداری از تحویل آن امتناع می‌کند.

فاز 6 گلشهر تحویل شهرداری نشده است

در پیگیری موضوع از شهرداری زنجان، حبیب یگانه گفت ‌که در گذشته فاز اول تا چهارم شهرک گلشهر کاظمیه تحویل شهرداری شده است ولی دو فاز 5 و 6 هنوز تحویل شهرداری نشده و باید نواقصات این فازها تکمیل و آماده‌سازی و سپس تحویل شهرداری شود.

شهردار زنجان با بیان این‌که شهرداری پروانه ساخت صادر کرده است و حتی در صورت عدم تحویل این فاز گلشهر مسئولیت جمع‌آوری زباله و رفت و روب را داشته و اگر قصوری در این بخش بوده تأکیدات لازم به مسئولان مرتبط انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت عدم تکمیل عملیات آماده‌سازی از قبیل ناقص بودن جدول‌گذاری، آسفالت و نبود فضای سبز و غیره بر عهده تعاونی بوده و آن‌ها باید نواقصات را برطرف کنند.

مردادماه فاز 5 و 6 گلشهر کاظمیه تحویل شهرداری می‌شود

در پیگیری مشکلات اهالی فاز 6 گلشهر کاظمیه، نوروز محمدی، رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی مسکن گلشهر کاظمیه زنجان نیز در توضیح تحویل و یا عدم تحویل این فاز گلشهر کاظمیه یادآور شد: صورت‌جلسه این موضوع با شهرداری آماده شده و امیدواریم تحویل فاز 5 و 6 گلشهر در مرداد ماه انجام شده و خاتمه یابد.

وی با تأکید بر این‌که امکانات در فاز 6 گلشهر کامل بوده ولی از باب نظافت کوچه‌ها با مشکل مواجهیم چرا که به دلیل کمبود نیرو در تعاونی، شهرداری گهگاه در این بخش کمک‌حال بوده است، بیان کرد: دلیل گلایه‌مندی ساکنان این فاز هم شاید همین مورد است.

 رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی مسکن گلشهر کاظمیه زنجان با بیان این‌که چند روز پیش نشستی با شهردار منطقه 4 در مورد فاز 6 گلشهر برگزار کرده و موارد را بررسی کردیم، خاطرنشان کرد: شهرداری بر تکمیل برخی موارد در این فاز تأکید دارد از همین رو قرار بر این شده تا برخی نواقص جزئی را تعاونی برطرف کند و هزینه انجام لایه دوم آسفالت نیز به شهرداری پرداخت شود تا آن‌ها عملیات آسفالت‌ریزی را در طول زمان و بر حسب نیاز انجام دهند چرا که در فازهای دیگر نیز همین رویه دنبال شده است.

وی یکی دیگر از نواقصات فاز 6 گلشهر را نبود فضای سبز دانست و بیان کرد: این موضوع در تخصص تعاونی نبوده و سازمان فضای سبز شهرداری زنجان نسبت به انجام آن اقدام می‌کند.

آماده تحویل فاز 7 و 8 به شهرداری هستیم

این مسئول با بیان این‌که فاز 5 و 6 گلشهر کاظمیه هم زمان تحویل شهرداری می‌شود، عنوان کرد: برای تحویل فاز 7 و 8 گلشهر به شهرداری نیز تعاونی آمادگی لازم را داشته و می‌توانیم هزینه نواقص موجود را نیز پرداخت کنیم ولی شهرداری بر این باور است که این دو فاز نیز در حد فاز 5 و 6 تکمیل و گازکشی و آسفالت‌زیری انجام شده سپس تحویل شهرداری شود.

وی با اشاره به این‌که در برنامه امسال تعاونی گلشهر تکمیل عملیات آماده‌سازی فازهای 7 و 8 در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده فازهای 7 و 8 با فاصله 6 ماه از تحویل فاز 5 و6 تحویل شهرداری می‌شود.

به گفته محمدی قرار است پروانه ساخت در فازهای 7 و 8 نیز صادر شده و به محض آغاز ساخت‌و ساز در این فازها عملیات آماده‌سازی از قبیل گاز‌کشی و آسفالت‌ریزی و غیره نیز انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق تفاهم‌نامه منعقد شده بین شهرداری و تعاونی گلشهر کاظمیه پروانه ساخت در دو فاز مذکور نیز در روزهای آینده صادر می‌شود.

در جریان مشکلات اهالی فاز 6 گلشهر هستم

عباس راشاد، رئیس شورای شهر زنجان نیز به مراجعه اهالی این منطقه به شورای شهر و پیگیری موضوع اشاره کرد و گفت: فاز 6 گلشهر کاظمیه تا حدودی تکمیل شده است هر چند زمین‌های خالی نیز وجود دارد که هنوز ساخت و سازی انجام ندادند.

وی با اشاره به این‌که چند روز پیش بازدیدهایی را از شهرک گلشهر کاظمیه و وضعیت این شهرک انجام دادیم، تصریح کرد: در فاز 8 و 9  گلشهر ساخت و سازی صورت نگرفته و فقط در فاز 7 برای یک خیابان قبلاً مجوز ساخت صادر شده است از همین رو شاهد احداث چند ساختمان احداث شده است.

رئیس شورای شهر زنجان به درخواست اهالی فاز 7 و 8 گلشهر کاظمیه برای احداث ساختمان از شورای شهر اشاره کرد و افزود: اطراف فاز 7 و 9 باغ‌های متراکم زیادی وجود دارد که در آن مردم به دام‌پروری و غیره مشغول‌اند.

به گفته این عضو شورای شهر به فاصله 50 متر از فاز 9 گلشهر کاظمیه شهرکی به نام نیک‌شهر توسط جهاد نصر در حال احداث است که خاکبرداری در برخی مناطق انجام شده و احداث 1299 واحد در این محدوده آغاز شده است.

به دلیل بالا بودن هزینه‌های بر جای مانده شهرداری زیربار تعهد نمی‌رود

وی در زمینه سرگردانی ساکنان فاز 6 گلشهر و عدم دریافت پاسخ درست از سوی مسئولان مرتبط برای حل مشکل‌شان و خودداری شهرداری از تحویل گرفتن این فازها بیان کرد: شورای شهر مکلف است به مردم کمک کند ولی برخی اقدامات در این شهرک نیاز به تأمین زیرساخت‌هاست، اهالی فاز 7 و 8 در مراجعه به شورای شهر از فراهم بودن زیرساخت در این دو فاز سخن می‌گفتند در حالی که در طول بازدیدهای‌مان این زیرساخت‌ها را مشاهده نکردیم.

راشاد با تأکید بر این‌که شخصاً به دلیل وضعیت فعلی مسکن و مشکلات موجود برای مستاجران، موافق آغاز ساخت‌وساز در این فازها هستم، خاطرنشان کرد: در همین زمینه به شهردار و شهردار منطقه منطقه 4 تذکر دادم تا همکاری لازم را در این زمینه اعمال کرده و به اهالی کمک کنند از همین رو در برخی فازها کمبودها قابل اغماض بوده و می‌شود کمک کرد ولی در برخی فازها هزینه‌های سنگینی بر زمین مانده که تعاونی باید انجام دهد و شهرداری زیر باز این تعهدات نمی‌رود.

با توجه به توضیحات ارائه شده از سوی اهالی فاز 6 گلشهر و نیز مسئولان مربوطه، شهرداری زمانی وارد کار شده و مشکل اهالی را برطرف می‌کند که این فاز را از تعاونی گلشهر تحویل بگیرد از طرفی شهرداری شرط تحویل فاز 5 و 6 را برطرف کردن کمبودها عنوان کرده است.

هر چند رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی مسکن گلشهر کاظمیه زنجان از تحویل فاز 5 و 6 گلشهر در مرداد ماه خبر داد ولی برخی شنیده‌ها حاکی از این است که در آخرین صحبت‌های انجام شده بین مسئولان شرکت تعاونی و شهرداری، شهرداری از تحویل گرفتن فازهای مذکور خودداری کرده است از همین رو به نظر می‌رسد اهالی این منطقه همچنان بعد از گذشت دو سال باید منتظر سرانجام مذاکرات تعاونی و شهرداری در این زمینه باشند.

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانفاز 6 گلشهر زنجانشهرداری زنجانتعاونی گلشهر زنجان
sedayezanjannews.ir/nx3803


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»