کد خبر: 3847
1399/05/06 - 9:28


کارشناس ارشد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان:

2 درصد کرونایی‌ها می‌میرند

در ابتدای شیوع بیماری کرونا میانگین سنی مبتلایان و فوتی-های ناشی از کرونا بالای 60 سال بود که هم اکنون سن مبتلایان کاهش یافته و در روزهای اخیر نیز شاهد مرگ و میر در بین جوانان مبتلا به کرونا هستیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- کارشناس ارشد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: جهش زایی ویروس کرونا و ژنتیک افراد در شدت ابتلای به کرونا موثر است.

جلیل نصیری با ابراز تاسف از کاهش سنی مبتلایان به کووید19 در استان زنجان اظهار کرد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا میانگین سنی مبتلایان و فوتی-های ناشی از کرونا بالای 60 سال بود که هم اکنون سن مبتلایان کاهش یافته و در روزهای اخیر نیز شاهد مرگ و میر در بین جوانان مبتلا به کرونا هستیم.

وی تصریح کرد: پس از 20 روز از بازگشایی صنوف شاهد افزایش مبتلایان به کرونا بودیم که رعایت نکردن مردم و کسبه در روزهای خرداد ماه سبب افزایش این موضوع در روزهای اخیر شده است.

کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد: با وجود اطلاع رسانی‌ها و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم هنوز شاهد افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 هستیم که امیدواریم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک این بیماری کاهش یابد.

به گفته جلیلی؛ هم اکنون در 80 درصد سازمانهای و دستگاههای دولتی ماسک اجباری و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود و همچنین 60 درصد مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی با اشاره به علت افزایش ابتلا به کرونا در جوانان اذعان کرد: بیشتر جوانان بنا به دلایل مختلف از قبیل شغل و حضور در اماکن مختلف بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.

افزایش ابتلا سبب افزایش مرگ و میر

این مسئول در پاسخ به سوال صدای زنجان مبنی بر اینکه آیا کمبودهای بیمارستای در افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا موثر بوده است یا خیر؟ گفت: با وجود اینکه در دو هفته اخیر شاهد پیک بیماری و افزایش بیماران مبتلا به کرونا در استان بودیم ولی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا، بیمارستانهای مختلف در سطح استان آمادگی کامل برای پذیرش این بیماران را داشته و از هرگونه خدمت برای بیماران کرونایی دریغ نشده و علت افزایش مرگ و میر ناشی از این بیماری افزایش شمار مبتلایان در استان بوده است.

وی با ابراز اینکه مقاومت افراد در برابر این بیماری مختلف است، توضیح داد: مقاومت بدنی و ژنتیک افراد مبتلا در مواجه با این بیماری بسیار مهم است و شدت بیماری کرونا در مبتلایان با توجه به مقاومت بدنی و جهش ویروس متفاوت است.

جلیلی با اشاره به آمار مبتلایان کرونا در استان خاطر نشان کرد: 85 درصد مبتلایان بدون هیچ گونه علائمی بهبود یافته و 15 درصد نیاز به بستری داشته و 2 درصد این افراد نیز به علت مقاومت بدنی پایین و یا داشتن بیماری زمینه‌ای در برابر این بیماری دوام نیاورده و از دنیا می‌روند./ روزنامه صدای زنجان

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانکروناجلیل نصیریدانشگاه علوم پزشکی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx3847


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»