کد خبر: 3888
1399/05/09 - 11:44


معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

نبود شهر سفید، برگزاری مراسم عرفه در زنجان را لغو کرد

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: طبق گزارش دانشگاه علوم‌پزشکی، استان زنجان هیچ شهر سفیدی از لحاظ بیماری کرونا نداشته و برگزاری مراسم طبق ابلاغ ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا در مناطق دارای وضعیت زرد، نارنجی و قرمز ممنوع است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: طبق گزارش دانشگاه علوم‌پزشکی، استان زنجان هیچ شهر سفیدی از لحاظ بیماری کرونا نداشته و برگزاری مراسم طبق ابلاغ ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا در مناطق دارای وضعیت زرد، نارنجی و قرمز ممنوع است.

خدابخش مرادی‌نافچی صبح امروز در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به ‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک روز عرفه و عید سعید قربان، اظهار کرد: روز گذشته ابلاغیه‌ای توسط ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا به استان‌ها در خصوص روز عرفه، اعیاد سعید قربان و غدیر ابلاغ شده است که ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا و دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید طبق آن عمل کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس ابلاغیه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا، مراسم روز عرفه فقط در شهرهایی که از لحاظ بیماری کرونا در وضعیت سفید قرار دارند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری ۲ متری در فضای باز برگزار خواهد شد، افزود: بنا بر گزارش دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان مبنی بر اینکه این استان هیچ شهرستان و شهر سفیدی از لحاظ بیماری کرونا ندارد، به همین خاطر مراسم روز عرفه در این استان برگزار نخواهد شد و از ظرفیت‌های فضای مجازی و صدا و سیمای مرکز زنجان برای بهره‌مندی از فضای معنوی این روز بزرگ استفاده می‌شود.

این مسئول در رابطه با مراسم عید سعید قربان نیز تصریح کرد: طبق ابلاغ ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا، برگزاری هرگونه مراسم در عید سعید قربان فقط در شهرهایی که از لحاظ بیماری کرونا در وضعیت سفید قرار دارند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر بوده و شهرهایی که دارای وضعیت زرد، نارنجی و قرمز هستند، نمی‌توانند این مراسم را برگزار کنند. همچنین از برپایی ایستگاه‌های صلواتی برای توزیع نذری و از دید و بازدید در این اعیاد باید پرهیز شده و مراسم قربانی و ذبح دام طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی انجام و از ذبح دام در منازل خودداری شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان، با بیان اینکه کمیته‌ نظارت باید توسط فرمانداران شهرستان‌های استان و دستگاه‌های ذی‌ربط برای نظارت در راستای سلامت مردم و هدایت فضای معنوی به منازل و خانواده‌ها به شکل تکلیف انجام شود، ادامه داد: فرمانداران در شهرستان‌ها باید نشست‌هایی برای نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی توسط دامپزشکی تشکیل دهند؛ قابل ذکر است توافق‌نامه‌ای بین سازمان دامپزشکی و معاونت بهداشت وزارت بهداشت در خصوص نظارت بر مراکز عرضه دام منعقد شده است که باید این نظارت در استان نیز انجام شود.

مرادی‌نافچی با بیان اینکه در برخی از مناطق کشور نوع دام عرضه شده سلامت لازم را ندارد که نیازمند نظارت دقیق دامپزشکی استان در خصوص توزیع دام سالم و در ذبح آن نیز نظارت مستمر انجام شود، اظهار کرد: بر اساس دستور استاندار زنجان پروتکل‌های بهداشتی محرم در مقیاس استانی در حال تدوین است.

وی با اشاره به اینکه مواضع اعلام شده در خصوص نوع برگزاری مراسم در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اعلام می‌شود که در این رابطه نیز تنها باید با تبلیغات اسلامی استان مصاحبه شود، خاطرنشان کرد: مراسم‌ و برنامه‌هایی که در استان برگزار می‌شود حتما سلامت و معنویت مردم طبق راهبرد اعلام شده خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه در رابطه با وضعیت این استان از لحاظ بیماری کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر در اوج بیماری کرونا قرار داریم اما از حدود سه هفته گذشته روند ابتلا به بیماری کرونا به صورت خط صاف بوده و به حالت قطره‌چکانی در حال کاهش است.

پرویز قزلباش با بیان اینکه اکنون ۴۹۹ بیمار مشکوک و مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان قرار دارند، اظهار کرد: تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان در یک روز ۶۹ نفر بوده که مانند روزهای قبل ثابت بوده و شاهد روند خطی در آمار بستری‌ها نیز هستیم.

وی با بیان اینکه متوسط بیمار کرونایی بستری در بخش آی.‌سی.‌یو بیمارستان‌های استان حدود ۸۰ نفر بوده که از این تعداد ۵۴ بیمار بدحال هستند، افزود: در این بخش کاهش محسوس نبوده و یک خط هشداری است که شاید در روزهای اخیر این احساس که روند کاهشی داریم بر این روند تاثیر گذاشته باشد، قابل ذکر است بستری جدید روزانه در این بخش متوسط ۱۴ الی ۱۵ نفر است.

این مسئول با اشاره به افزایش بیماران بدحال در این دوره از بیماری کرونا نسبت به دوران گذشته، تصریح کرد: میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری افزایش پیدا نکرده است ولی طبیعی است که با افزایش بیماران بدحال در روزهای آتی شاهد افزایش تعداد مرگ و میر خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با مراجعه بیماران سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته و درمانگاه‌های استان، خاطرنشان کرد: میزان مراجعه‌کننده به بخش سرپایی تقریبا ۵۰۰ نفر در روز بوده که ثابت است و مراجعه به درمانگاه‌ها نیز در حال نوسان است‌./ ایسنا/

انتهای پیام


صدای زنجانمراسم عرفهمعاون سیاسی امنیتی استاندار زنجانمقابله با کرونا
sedayezanjannews.ir/nx3888


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»