کد خبر: 3943
1399/05/13 - 10:44


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان:

همچنان در پیک بیماری قرار داریم

محدودیت‌های کرونایی در زنجان یک هفته دیگر تمدید شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: هم اکنون این استان به لحاظ کرونا همچنان در پیک بیماری قرار دارد بنابراین محدودیت‌های کرونایی به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

دکتر محمدرضا صائینی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا که به صورت آنلاین  برگزار شد، در ارتباط با آخرین وضعیت کرونایی استان افزود: تاکنون ۷۲ هزار و ۹۳۲ نفر به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی استان مراجعه کرده‌اند که از ۴۰ هزار و ۷۵۹ نفر نمونه گرفته شد و از این تعداد تست ۱۲ هزار و ۴۲۱ نفر به لحاظ آزمایشگاهی مثبت شد.

وی اظهار کرد: تاکنون هشت هزار و ۴۶۲ بیمار مشکوک و مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و از همه این بیماران نمونه گرفته شده است که ۲ هزار و ۹۰۲ نفر  با تست مثبت در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گفته این مسئول، طی یک هفته گذشته میزان اشغال روزانه تخت‌ در مراکز بیمارستان‌های استان به طور میانگین ۶۹ نفر بوده که از طریق مراکز ۱۶ ساعته به مطب‌ها مراجعه کرده و به بیمارستان‌های استان ارجاع و بستری شدند.

این مسئول، با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ادامه داد: از زمانی که شدت بیماری در استان افزایش یافت و مردم نکات بهداشتی را رعایت کرده‌اند، مسئولان نیز بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشتند که در زمان حاضر نتایج مثبت این اقدامات در استان قابل مشاهده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان تاکید کرد: پیک بیماری به سرعت پیش می‌رود و تعداد مبتلایان به صورت قطره‌چکانی کاهش پیدا می‌کند این در حالی است که از اوایل خرداد ماه سال جاری در استان شمار مراجعه‌کنندگان سرپایی و از اوایل تیر نیز موارد بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان افزایش یافت و اکنون که در نیمه مرداد ماه قرار داریم موارد بستری شده به صورت محسوس در حال کاهش است.

صائینی با بیان اینکه اوج بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان در نیمه تیر امسال با بستری کردن ۱۳۱ بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت در بیمارستان‌های استان به ثبت رسید، افزود: حوزه‌ سلامت استان روزهای سختی را گذرانده و کارهای بزرگی را نیز در این زمینه انجام داده است.

وی با اشاره به اهمیت پیگیری فرمانداران در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در همه اماکن شهرستان‌ها، افزود: همه مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  کمک حال  کادر درمان باشند، زیرا تاکنون واکسنی برای بیماری کووید - ۱۹ به صورت رسمی توسط سازمان جهانی بهداشت اعلام و تایید نشده و همه واکسن‌های تولیدی در مرحله تست قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: بطور قطع می‌توان گفت، تا پایان سال جاری واکسن بیماری کرونا در دسترس ایرانی‌ها قرار نخواهد گرفت و تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک است.

به گفته صائینی، طبق بررسی‌های انجام شده در میان بیماران بهبود یافته کرونایی تنها ۵۰ تا ۷۰ درصد این بیماران به مدت کوتاه ۲ تا ۳ ماهه در برابر این بیماری ایمن شده و ۳۰ درصد از بیماران در برابر این بیماری ایمن نیستند و ایمنی در بدن آنان ایجاد نمی‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: همه گروه‌های کارشناسی به حوزه سلامت و بهداشت استان کمک کنند که در این راستا بحث همیاران سلامت اقدامی مثبت بوده، زیرا در هر اداره و سازمانی مدیران حراست و معاونین توسعه افرادی کلیدی برای نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سازمان‌ها و ادارات استان هستند و همه باید با مشارکت عمومی برای مبارزه با ویروس کرونا گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: هر مساله‌ای با یادآوری، تکرار و پیگیری نتیجه بخش است و اگر به صورت موجی عمل کنیم نتیجه نیز موجی خواهد شد./ایرنا/

انتهای پیام


صدای زنجانکرونادکتر محمدرضا صائینیمحدودیت‌های کرونایی در زنجان
sedayezanjannews.ir/nx3943


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»