کد خبر: 3951
1399/05/13 - 11:36


مدیر خدمات شهری شهرداری زنجان خبر داد:

زنجان میزبان متکدیان همدانی و بلوچ

مدیر خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: بیش از ۷۰ درصد از متکدیان زنجانی معتاد هستند و بیشترمتکدیان غیربومی، همدانی و بلوچ هستند که غالباً به صورت خانوادگی در سطح شهر پراکنده شده و اقدام به تکدی‌گری می‌کنند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیر خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: بیش از ۷۰ درصد از متکدیان زنجانی معتاد هستند و بیشترمتکدیان غیربومی، همدانی و بلوچ هستند که غالباً به صورت خانوادگی در سطح شهر پراکنده شده و اقدام به تکدی‌گری می‌کنند.

بیوک شامی اظهار کرد: اکثریت قریب به اتفاق متکدیان زنجانی افرادی معتاد هستند که پس از جمع‌آوری توسط نیروی انتظامی به کمپ ترک اعتیاد ارجاع داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه متکدیان جمع‌آوری شده جهت احراز هویت به گرمخانه تحویل داده شده و با توجه به شرایط آن‌ها به مراجع مختلف معرفی می‌شوند، افزود: در صورتی که متکدیان دچار معلولیت باشند به اداره بهزیستی، در صورت نیازمند بودن به کمیته امداد، در صورت احتیاج به حرفه و شغل به اداره کار و در صورت اعتیاد به کمپ ترک اعتیاد ارجاع داده می‌شوند.

مدیر خدمات شهری شهرداری زنجان با اعلام اینکه اکثریت قریب به اتفاق متکدیان افراد غیربومی و غریبه هستند که به محل سکونت خود عودت داده می‌شوند، ادامه داد: متکدیان غیربومی همدانی و بلوچ به وفور در میان متکدیان زنجانی مشاهده می‌شوند. این افراد غالباً به صورت خانوادگی در سطح شهر پراکنده شده و اقدام به تکدی‌گری می‌کنند.

شامی با اشاره به این که تنها تعداد اندکی از این متکدیان نیاز مالی دارند، تصریح کرد: در میان این افراد فردی بوده است که با وجود داشتن ۲ واحد منزل مجلل به علت عادت کردن به این امر ناشایست اقدام به تکدی‌گری می‌کرد.

وی در خصوص معضل زباله‌گردی و راه‌حل ممانعت از انجام این اقدام ناشایست گفت: از شهروندان درخواست می‌شود که در ساعت مقرر نسبت به بیرون گذاشتن زباله خود اقدام کنند و پس از آن زباله خود را بیرون نگذارند تا از این طریق از فعالیت این زباله‌گردها جلوگیری شود.

مدیر خدمات شهری شهرداری زنجان ادامه داد: اگر مردم زباله‌های خود را به موقع در باکس شهرداری قرار ندهند زباله‌گردها اقدام به پاره کردن کیسه‌های زباله آنها کرده و محتویات آن را بر زمین ریخته و به این ترتیب موجب ایجاد زحمت فراوان برای پاکبانان و طولانی کردن فرایند جمع‌آوری زباله‌ها می‌شوند./پیام ملت/

انتهای پیام


صدای زنجانمتکدیان زنجانیمدیر خدمات شهری شهرداری زنجانکمپ ترک اعتیاد
sedayezanjannews.ir/nx3951


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»