کد خبر: 3968
1399/05/14 - 13:9


رئیس‌کل دادگستری استان زنجان اعلام کرد

اجرای قانون حدنگاری اراضی زراعی برای اولین‌بار در کشور

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: قانون حدنگاری در امور اراضی زراعی برای اولین‌بار در کشور در استان زنجان اجرا شد.

پایگاه خبری صدای زنجان

ایرج رفیعی- رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: قانون حدنگاری در امور اراضی زراعی برای اولین‌بار در کشور در استان زنجان اجرا شد.

بنا به اعلام اداره‌کل دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی در دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و صیانت از حقوق عامه استان، اظهار کرد: مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و صیانت از حقوق عامه استان در جریان سفر ریاست قوه ‌قضاییه به استان در شهریور سال ۹۸ در خصوص گاوازنگ که به ریاست آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در زنجان برگزار شده بود، برای اجرا ابلاغ شد، به‌طوریکه این اقدام، به‌عنوان پایلوت به دادگستری‌های  سراسر کشور از سوی قوه ‌قضاییه نیز ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه قانون حدنگاری در امور اراضی زراعی برای اولین‌بار در کشور در استان زنجان اجرا شد، افزود: اجرای طرح کاداستر و رفع تداخلات بایستی در استان با شتاب بیشتر انجام شود؛ چراکه در گذشته این موضوع کمتر مورد توجه قرار داشت. به هر حال امروز استارت اجرای طرح کاداستر با جدیت و قوت در حال اجرا است که در همین راستا این طرح در یک روستا کاملا اجرا شده و ۶ روستا هم در حال اجرا بوده و توفیقات بسیار خوبی نیز برای استان داشته است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال و صیانت از حقوق عامه استان زنجان تصریح کرد: همه ادارات استان بایستی ضمن سنددار کردن اراضی خود به صورت مرتب، اقدامات و آمار خود را  به دبیرخانه شورا ارائه کنند و اداره ثبت اسناد و املاک استان این آمادگی را دارد که سندهای تک‌برگی درخواست‌کنندگان را سریعا صادر کند.

صادقی‌نیارکی با بیان اینکه ۹۰ درصد اقدامات پیشگیرانه از زمین‌خواری با اخذ سند محقق خواهد شد، یادآور شد: سنددار کردن زمین‌ها آن هم بر اساس سندهای جدید زمینه عدم تعرض و تخلف به اراضی را فراهم خواهد کرد و ادارات و مردم استان نسبت به تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندهای تک‌برگی در اسرع وقت اقدام کند و صدا و سیمای مرکز زنجان در این زمینه برای آگاهی‌بخشی مردم و ادارات اطلاع‌رسانی دقیقی انجام دهد؛ چرا که در سندهای جدید همه مشخصات و مختصات زمین به صورت کاملا دقیق قید می‌شود که این امر به نفع ادارات و مردم است.

در این جلسه اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌المال و صیانت از حقوق عامه، گزارشی از اقدامات و پیگیری‌های مجموعه خود ارائه کردند./ایسنا/

انتهای پیام


صدای زنجاناجرای قانون حدنگاری اراضیرئیس‌کل دادگستری استان زنجانشورای حفظ حقوق بیت‌المال و صیانت از حقوق عامه
sedayezanjannews.ir/nx3968


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»