کد خبر: 3981
1399/05/15 - 15:48


نابودی راه سهرورد با فعالیت معدن در این شهر

معدن که در نزدیکی راه سهررود راه‌اندازی شده است تنها راه مواصلاتی سهرورد به شهر را نابود کرده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- عضو شورای اسلامی شهر سهرورد گفت: علاوه بر ضرری که معدن سهرورد به معادن و باغات وارد کرده است، 8 کیلومتر راه آن نیز نابود شده است.

 حجت‌الله جهانگیری ضمن انتقاد از فعالیت معدن سهرورد اظهار کرد: معدن که در نزدیکی راه سهررود راه‌اندازی شده است تنها راه مواصلاتی سهرورد به شهر را نابود کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر سهرورد با بیان اینکه به شرط کنار گذاشتن مباحث محیط زیستی و محیطی معدن، راه این شهر را هم نابود کرده است، افزود: حتی چند سال قبل این معدن مشکل بهره‌برداری داشت که با اعمال نفوذ راه‌اندازی شد.

 وی با اشاره به اینکه با فعالیت معدن سهرورد راه این شهر به کرسف 7 یا 8 کیلومتر تخریب شده است، اضافه کرد: در این راه یک گودال ایجاد شده است و علاوه بر این زمین‌های کشاورزی نیز تخریب شده است.

جهانگیری با بیان اینکه خسارت وارده ناشی از فعالیت این معدن به خودروها بسیار زیاد است، افزود: متاسفانه با وجود پیگیری از مسئولان استانی و شهرستانی این مشکل حل نشده است.

 عضو شورای اسلامی شهر سهرورد با بیان اینکه طی اخبار شنیده شده این معدن به دنبال ایجاد کارگاه نیز است، اضافه کرد: علاوه بر خسارتی که معدن به باغات و مزارع وارد کرده است، بحث انفجارات و خطرات ناشی از آن نیز هست که موجب نگرانی شده است.

موضوع را از رئیس سازمان صمت استان زنجان را پیگیری کردیم که وی در این رابطه گفت: برداشت خاک و اقدامات مربوطه، بدون اخذ مجوزهای قانونی از طرف اداره صنعت، معدن و تجارت ممنوع است.

ناصر فغفوری درباره معدن فعال در روستای سهرورد گفت: معدنی که برداشت غیرمجاز داشته باشد، تا 5 برابر جریمه و پروانه وی تمدید نمی‌شود.

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: معدنکارانی که اقدام به برداشت از معدن سهرورد کرده‌اند، مجوز برداشت دارند و از منابع طبیعی مجوز گرفته‌اند.

وی افزود: اما با توجه به اقدامی که در راستای تولید بیشتر انجام شده است، معادن در هر ناحیه‌ای که فعال هستند، تا سقف 50 درصد بیشتر از سهم تعیین شده مجاز به برداشت هستند.فارس/ 940

انتهای پیام 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانجاده سهروردشورای شهر سهروردمعدن سهرورد
sedayezanjannews.ir/nx3981


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»