کد خبر: 3983
1399/05/15 - 15:53


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

امسال عزاداری زنجانی‌ها متفاوت خواهد بود

اصل برنامه عزاداری سیدالشهدا(ع) تعطیل‌بردار نیست اما روش‌های برگزاری با توجه به اقتضائات زمان، متفاوت خواهد بود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی در سطح کشور و دنیا شناخته شده و همه‌ ساله هیات‌های شاخص انقلابی و دسته‌های عزاداری بزرگ مانند حسینیه و زینبیه اعظم با حضور حماسی مردم از نقاط مختلف کشور برگزار می‌شد اما اقتضائات دیروز با امروز متفاوت بوده و بر این اساس، عزاداری‌های امسال نیز متفاوت خواهد بود.

حجت‌الاسلام علی خاتمی اظهار داشت: اصل برنامه عزاداری سیدالشهدا(ع) تعطیل‌بردار نیست اما روش‌های برگزاری با توجه به اقتضائات زمان، متفاوت خواهد بود.

وی تصریح کرد: کرونا مانع زنده بودن نیست و محرم نیز یکی از مقوله‌های زنده ماندن است اما شرایط را نیز باید در نظر گرفت.

حجت‌الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: امور روزمره زندگی مانند آموزش، اقتصاد، تجارت و سایر برنامه‌ها در زمان شیوع بیماری کرونا نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، ادامه می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه حفظ سلامتی جامعه در اولویت قرار دارد، گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کووید - ۱۹ و برای حفظ سلامت جامعه، برنامه‌های عزاداری در سطح کشور و استان زنجان متفاوت خواهد بود که شرایط آن را ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کرونا تدوین و اعلام می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تمام مردم و مسئولان هیات‌های مذهبی باید دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی کرونا را رعایت کنند، اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز عید سعید قربان فرمودند، معیار در عزاداری محرم آن چیزی است که ستاد کرونا اعلام می‌کند.

حجت‌الاسلام خاتمی افزود: باید پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا در روزهای بعد از ماه محرم، موج دیگری از بیماری شروع نشود.

وی خاطرنشان کرد: امسال حج تمتع با آن عظمتش مانند سال‌های قبل برگزار نشد و فقط شمار کمی از افراد آن هم از داخل کشور عربستان و با رعایت فاصله اجتماعی در این موسم حضور داشتند که نشان می‌دهد بیماری کرونا بسیار جدی بوده و به سلامت افراد در تمام دنیا اهمیت می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: انتظار از پایتخت شور و شعور حسینی، بالاتر از سایر مناطق بوده و امیدواریم با رعایت مردم، هیات‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری، زنجان در این زمینه نیز مانند عزاداری‌اش، الگوی کشور باشد.

وی تاکید کرد: برای سالم نگه داشتن جامعه، همه باید دست در دست هم داده و در برابر این بیماری، احساس مسئولیت داشته باشیم./ ایرنا/ 940

انتهای پیام 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمحرمدسته حسینیهشیخ علی خاتمی
sedayezanjannews.ir/nx3983


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»