کد خبر: 4008
1399/05/19 - 10:15


یکی از سهام‌داران بیمارستان بهمن در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان تایید کرد؛

اختلاف در «بهمن»

در صورت واگذاری بیمارستان بهمن، علوم پزشکی اجازه تغییر کاربری آن را نمی‌دهد

پایگاه خبری صدای زنجان

#اختصاصی_صدای_زنجان


الهام احمدی- چند روز پیش خبری مبنی بر این‌که بیمارستان بهمن زنجان به دلیل برخی اختلافات بین اعضای هیئت مدیره آن تعطیل می‌شود، در فضای مجازی منتشر شد، در پیگیری صحت‌وسقم این موضوع از مسئولان بیمارستان بهمن، یکی از سهامداران این بیمارستان مدعی شد که «بیمارستان بهمن زنجان در صورت فروش و واگذاری به سهام‌دار جدید نیز بیمارستان می‌ماند.»

18 مرداد ماه امسال پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نشست خبری خود در مورد آخرین وضعیت تنها بیمارستان خصوصی استان زنجان این‌گونه عنوان کرده بود که «آنچه مربوط به ماست این است که یک سرمایه‌گذاری با تلاش همه جانبه انجام شده است و انتظار ما این است که این مجموعه در راستای سلامت مردم فعالیت کند، به ویژه در این برهه از زمان که مردم استان به ارائه این خدمات نیاز دارند.»

قزلباش با بیان اینکه در مورد بیمارستان بهمن گویا یک شرکت خصوصی وجود دارد و از این بابت که بیمارستان بهمن یک شخصیت حقوقی دارد و ما اعلام کردیم که انحلال شرکت نباید منجر به تعطیلی بیمارستان شود و بهمن تا آخر هم بیمارستان خواهد ماند و باید به مردم سرویس ارائه کند، ادامه داد: «خوشبختانه تاکنون هم اینطور بوده است و ما توانستیم از تخت‌های این بیمارستان استفاده کنیم و برای ما قابل قبول نیست که بیمارستانی با حمایت‌های دولت ایجاد شود و در زمان مورد نیاز نتوان از آن در راستای منافع مردم استفاده کرد.»

با توجه به تأکیدات رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر ضرورت ادامه فعالیت بیمارستان بهمن زنجان در وضعیت کرونایی فعلی و حمایت‌های دولتی انجام شده از آن، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز بر این موضوع تأکید داشته و عنوان کرد که اگر حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی نبود سه ماه پیش شاهد تعطیلی این بیمارستان می‌شدیم.

بهمن نباید تعطیل شود

علیرضا آرمانی کیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان در مورد وضعیت واگذاری بیمارستان بهمن عنوان کرد: یک مرکز درمانی به هیچ عنوان نباید تعطیل شود و از آنجایی که بیمارستان بهمن زنجان تنها مرکز خصوصی شهر زنجان محسوب می‌شود، حیف است که تعطیل شود.

وی با بیان این‌که بیمارستانی که برای آماده‌سازی آن زحمات زیادی کشیده شده حیف است که به یکباره تعطیل شود، بیان کرد: طبیعتاً این حرکت برای شهر زنجان زیبنده نیست.

بروز اختلافات در هیئت مدیره بیمارستان بهمن

این مسئول در علوم پزشکی استان با تأکید بر این‌که ظاهراً در هیئت رئیسه بیمارستان بهمن اختلافاتی وجود دارد که باید حل و فصل شود، تصریح کرد: در صورت تعطیل شدن بیمارستان بهمن زنجان 120 تخت در مجموع تخت‌های بیمارستانی شهر زنجان کاسته می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که بیمارستان بهمن زنجان به‌عنوان تنها بیمارستان بخش خصوصی در طول فعالیت خود چند درصد توانسته در حوزه درمان استان کمک حال باشد، بیان کرد: این بیمارستان از زمان شیوع کرونا توانسته حداقل در روز برای 50 تا 60 مریض خدمات‌رسانی کرده و 60 تخت را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده بود.

آرمانی‌کیان با تأکید بر این‌که در صورت تعطیلی به یکباره بیمارستان بهمن با بحران کمبود تخت مواجه می‌شویم، خاطرنشان کرد: به طور یقین وجود این بیمارستان تاکنون توانسته بخشی از مشکلات خدمات درمانی زنجان را کاهش دهد.

حمایت دانشگاه نبود بیمارستان 3 ماه پیش تعطیل می‌شد

وی در پاسخ به این سوال که آیا علوم پزشکی در موضوع پیش آمده برای بیمارستان بهمن حمایتی اتخاذ نکرده است، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی حمایت‌های لازم را از بیمارستان بهمن داشته چرا که در غیر این صورت این بیمارستان شاید سه ماه پیش تعطیل شده بود. در همین زمینه نامه‌ای را به استاندار و رئیس کل دادگستری استان نوشتیم با این مضمون که تعطیلی بیمارستان بهمن برای مردم شهر دردسرساز می‌شود.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: برای حل مشکل پیش آمده از مسئولان بیمارستان حمایت کردیم و با نمایندگان گروه تسویه صحبت‌هایی داشتیم و آن‌ها نیز همکاری لازم را انجام دادند.

وی با تأکید بر این‌که تعطیل شدن بیمارستان بهمن زنجان وجهه اجتماعی خوبی نداشته و در حوزه درمانی نیز کاهش 140 تخت دردساز می‌شود، تصریح کرد: تمام تلاش علوم پزشکی استان در راستای ابقا بیمارستان بهمن است.

اختلافات جزئی بود که با ورود مسئولان در آستانه حل شدن است

 یکی از سهامداران بیمارستان بهمن زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان در توضیح وضعیت بیمارستان و مباحث مطرح شده در زمینه فروش آن این‌گونه عنوان کرد: این بیمارستان به فعالیت خود در راستای خدمت‌رسانی به مردم ادامه می‌دهد و هیچ تعطیلی در خدمات‌رسانی خود نداشته است. فقط اختلاف جزئی بوده که آن هم به کمک استاندار، امام جمعه و نمایندگان در آستانه حل شدن است.

این سهامدار بیمارستان بهمن زنجان تأکید کرد که تا به این لحظه هیچ وقفه‌ای در خدمات‌رسانی بیمارستان به مراجعه‌کنندگان ایجاد نشده است.

وی در واکنش به صحبت‌های انجام شده در مورد تعطیلی بیمارستان بهمن زنجان خاطرنشان کرد: ان شاالله قراری بر تعطیلی این بیمارستان نیست.

بیمارستان بهمن تعطیل نمی‌شود

در پاسخ به این سوال که آیا با انجام واگذاری بیمارستان بهمن این بیمارستان همچنان به خدمات خود در حوزه درمانی ادامه می‌دهد یا خیر، عنوان کرد: به هیچ وجه بیمارستان بهمن زنجان با فروش آن به سهامدار جدید تعطیل نمی‌شود فقط شاید تحویل مجموعه به مدیریت جدید چند روزی به طول بیانجامد که آن هم منجر به تعطیلی و یا ایجاد وقفه در خدمات‌رسانی بیمارستان نمی‌شود. آن هم معلوم نیست که اتفاق بیافتد یا خیر؟ چون در حال حاضر دو سه خریدار هست ولی فعلاً تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی با اشاره به این‌که آیا در حال حاضر مشکلات بیمارستان بهمن وجود اختلافاتی در بین سهامداران بیمارستان است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: تقریباً می‌شود این‌گونه عنوان کرد هر چند در حال حاضر این اختلافات نیز با کمک استاندار و دادگستری استان و نماینده زنجان در مجلس در شرف حل شدن است.

یکی از سهامداران بیمارستان بهمن زنجان در پاسخ به این سوال که آیا تضمینی وجود دارد که سهامدار جدید با خرید بیمارستان کاربری آن را تغییر ندهد، تصریح کرد: سهام‌دار جدید نمی‌تواند کاربری مجموعه را تغییر دهد چون دانشگاه علوم پزشکی هرگز این اجازه را به وی نمی‌دهد از همین رو بیمارستان بهمن بیمارستان می‌ماند.

 انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبیمارستان بهمن زنجانواگذاری بیمارستان بهمنعلوم پزشکی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4008


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»