کد خبر: 4017
1399/05/20 - 11:44


مرگ 84 نفر در چهار ماه نخست امسال در جاده‌ها‌ی زنجان

جانشین رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: چهار ماهه نخست امسال بر اثر وقوع تصادفات رانندگی در سطح جاده‌های ارتباطی این استان ۸۴ نفر جان خود را از دست دادند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- جانشین رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: چهار ماهه نخست امسال بر اثر وقوع تصادفات رانندگی در سطح جاده‌های ارتباطی این استان ۸۴ نفر جان خود را از دست دادند.

سرهنگ محمدعلی عظیمی، افزود: برابر آمار ارائه شده از سوی پزشکی قانونی زنجان این میزان فوتی ناشی از تصادفات رانندگی جاده‌ای استان زنجان در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: در چهار ماهه نخست امسال ۶۵ فقره تصادف منجر به فوت در مسیرهای ارتباطی برون شهر زنجان اتفاق افتاد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۹۸) هفت درصد افزایش دارد که اگر رانندگان خودروها به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توجه جدی کنند به حتم حوادث جاده‌ای نیز، کمتر خواهد شد.   

عظیمی به تعداد تصادفات رانندگی در سطح جاده‌های این استان در تیرماه امسال اشاره کرد و افزود: تیر ماه امسال ۲۳ مورد تصادف منجر به فوت اتفاق افتاد که بر اثر آن ۲۶ نفر جان باختند که میزان تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش داشت و تعداد کشته‌شدگان نیز ۲۵ نفر بود.

در مجموع طی سه ماهه نخست امسال ۵۸ نفر و مدت مشابه پارسال (۹۸) نیز ۴۶ نفر قربانی تصادفات رانندگی در سطح جاده‌های این استان شدند که حاکی از افزایش ۲۶ درصدی است.

تعداد ۲۷۰ نفر در سال ۹۷ و ۲۵۸ نفر نیز در سال ۹۸ بر اثر تصادف‌های رانندگی در مسیرهای ارتباطی برون شهری استان زنجان جان باختند.

استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است./ایرنا/

انتهای پیام


صدای زنجانتصادفات رانندگیجانشین رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان زنجانسرهنگ محمدعلی عظیمی
sedayezanjannews.ir/nx4017


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»