کد خبر: 4032
1399/05/21 - 11:57


رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان عنوان کرد:

استفاده ۳۰ درصدی حاشیه‌نشینان زنجانی از ماسک

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در مناطق حاشیه شهر زنجان ۳۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در مناطق حاشیه شهر زنجان ۳۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

پرویز قزلباش در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به ‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه زمانی که کاهش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان اعلام می‌شود، عملکرد دستگاه‌ها و مردم نیز نزولی می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط مردم، شاهد کاهش تدریجی روند شیوع بیماری کرونا در استان هستیم.

وی با اشاره به کاهش تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان زنجان، افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۸۹۰۰ نفر در بیمارستان‌های این استان بستری شده‌اند. در شرایط فعلی ۳۶۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

این مسئول با بیان اینکه همچنان در فراز بیماری یا پیک بیماری کرونا در استان قرار داریم و هنوز از آن عبور نکرده‌ایم، تصریح کرد: امید است طی هفته‌های آینده شاهد ثابت شدن تعداد مبتلایان به این بیماری در استان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با اشاره به کاهش قابل توجه استفاده از ماسک در مناطق حاشیه شهر زنجان، ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده، استفاده از ماسک در این مناطق به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده که ناشی از اخبار کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان است.

قزلباش با بیان اینکه اگر مردم پروتکل‌ها و نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکرده و از ماسک استفاده نکنند دوباره شاهد اوج‌گیری بیماری در استان خواهیم بود، اظهار کرد: متاسفانه  اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند شاهد افزایش آمار مرگ و میر خواهیم بود که نباید از آن غفلت کنیم.

وی با اشاره به کاهش قطره‌چکانی بیماران کرونایی بستری در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌های استان، افزود: متاسفانه ۵۰ درصد این بیماران بدحال هستند؛ به طوری که از ۶۹ بیمار بستری در بخش آی‌سی‌یو برای ۳۹ بیمار کرونایی لوله‌گذاری شده و نیاز به حمایت‌های تنفسی هستند.

این مسئول با اشاره به کاهش روند مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان، تصریح کرد: دستگاه سی‌تی‌اسکن برای بیمارستان الغدیر ابهر که پس از بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیشترین تعداد بیماران کرونایی بستری را دارند در آینده نزدیک خریداری و نصب خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با اشاره به کاهش تعداد مراجعه بیماران سرپایی و کاهش موارد مثبت آزمایشگاهی، ادامه داد: در موارد مثبت بیماری کرونا شاهد روند کاهشی بودیم که نشان‌دهنده کاهش گردش ویروس در استان است./ایسنا/

انتهای پیام


صدای زنجانحاشیه‌نشینان زنجانیرئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجانبیماری کرونا
sedayezanjannews.ir/nx4032


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»