کد خبر: 4055
1399/05/22 - 16:7


فرمانده انتظامی استان خطاب به رئیس پلیس راهور در نشست با خبرنگاران:

ناوگان حمل‌ونقل عمومی را جریمه نکنید

تا ۲۰ اردیبهشت نتوانستیم معتادان متجاهر را جمع‌آوری کنیم از همین رو بخش قابل توجهی از سرقت‌های انجام شده توسط معتادان متجاهر رخ داده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به وضعیت درآمدی رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی در  شرایط کرونایی خطاب به رییس پلیس راهور  به اعمال ملاحظات و جریمه‌نکردن رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد.

سردار رحیم جهانبخش امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان با اشاره به این‌که در وضعیت فعلی که ناوگان حمل‌ونقل عمومی به تبع شیوع ویروس کرونا آسیب‌هایی را متحمل شده‌اند نیاز به اعمال ملاحظاتی در حوزه جریمه این ناوگان است، اظهار کرد: پلیس راهور نه تنها تاکسی‌ها بلکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی را جریمه نکند و در صورت تخلف تذکر داده و یا ثبت در سوابق فرد شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان در واکنش به انتقادها در مورد فعالیت بی‌اثر نیروی انتظامی در برخورد با معتادان در پارک رجایی و بلوار آزادی و حضور مجدد این افراد خاطرنشان کرد: بنده هم از روند تکراری جمع‌آوری معتادان متجاهر پارک رجایی خسته شده‌ام، خانه‌هایی در آن منطقه که سبب تجمع معتادان می‌شود مربوط به شرکت تعاونی است که باید آن را تعیین تکلیف کند.

ظرفیت پایین کمپ‌های ترک اعتیاد استان

وی با تأکید بر این‌که متاسفانه علت اصلی بی‌اثر بودن برخی اقدامات در حوزه برخورد با معتادان متجاهر و حضور آن‌ها در پارک‌ها و بوستان‌ها نبود مکان نگهداری از آن‌هاست چرا که ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد استان به مراتب پایین‌تر از میزان مورد نیاز است.

سردار جهانبخش به نبود کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ در استان اشاره کرد و گفت: از مقامات کشوری پیگیر ایجاد کمپ دولتی ماده ۱۶ در زنجان هستیم چرا که در صورت ایجاد ظرفیت ۵۰۰ نفری برای نگهداری معتادان متجاهر دستگیر شده نمی‌گذاریم حتی یک معتاد هم در پارک‌ها حضور داشته باشد.

وی درباره جمع‌آوری معتادان راسته رجایی و کنار دیوار بتنی مقابل آن گفت: من نیز از جمع‌آوری آن‌ها خسته شده‌ام، چون جمع می‌کنیم دوباره گروه دیگر به دلیل نبود مکان نگهداری از کمپ خارج شده و در وهله نخست به همان تخلفات خود روی می‌آورند.

خون بازی معتادان

وی به وضعیت عصف بار زندگی معتادان و خانواده‌های آن‌ها اشاره کرد و یادآور شد: گاها وضعیت این معتادان به حدی می‌رسد که توان تهیه مواد را نداشته و بازی می‌کنند، یعنی خون خودشان را به خودشان تزریق می‌کنند.

سردار جهانبخش در پاسخ به ایجاد اکیپ ویژه در مورد کالاهای قاچاق و تقلبی لوازم یدکی موجود در بازار عنوان کرد: خوشبختانه کالای قاچاق خارجی کمتری نسبت به قبل در بازار زنجان وجود دارد.

این مسئول  با اشاره به این‌که در ۴ ماهه نخست امسال در حوزه  جرائم آمار نسبتا مطلوب داریم، بیان کرد: در سرقت‌های خرد کاهش داشته و مجموع آن ۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد ولی در سایر سرقت‌های مهم به ویژه موتور سیکلت و اماکن خصوصی افزایش سرقت‌ها را شاهد بودیم.

افزایش ۹ درصدی سرقت‌ها در زنجان

فرمانده نیروی انتظامی استان با بیان این‌که در مجموع سرقت‌های خرد و مهم افزایش ۹ درصدی را داریم که بخش مهمی از آن  ناشی از شیوع  کرونا بود، افزود: تا ۲۰ اردیبهشت نتوانستیم معتادان متجاهر را جمع‌آوری کنیم از همین رو بخش قابل توجهی از سرقت‌های انجام شده توسط معتادان متجاهر رخ داده است.

وی با بیان این‌که متاسفانه در زنجان کمپ ماده ۱۶ دولتی نداریم، خاطرنشان کرد: پس از اردیبهشت ماه با ایجاد دو کمپ معتادان متجاهر را توانستیم با همکاری دادستان جمع‌آوری کنیم.

توان پلیس در جمع‌‌آوری تمامی معتادان متجاهر در مدت ۴۸ ساعت

سردار جهانبخش با تأکید بر این‌که در حوزه اعتیاد استان آلوده‌ای نیستیم ولی یک معتاد هم برای استان زیاد است، بیان کرد: بزرگترین مشکل در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر نبود مکان و محل نگهداری از آن‌هاست وگرنه پلیس در طول ۴۸ ساعته می‌تواند تمامی معتادان متجاهر را جمع‌آوری کند.

وی با اشاره به این‌که در ۴ ماهه امسال یک هزار و ۳۳۷ نفر نگه‌دارنده و معتاد بیش از ۸۸۹ نفر نیز معتاد تحویل کمپ داریم، افزود: ۲۶۰ نفر ظرفیت مجموع کمپ‌های ترک اعتیاد استان است.

فرمانده نیروی انتظامی استان با تأکید بر این‌که در حوزه قاچاق ۴۳ درصد افزایش ارزش ریالی در چند ماه اخیر داشتیم، بیان کرد: کالاهای قاچاق کمتر از قبل در بازار موجود بوده و تعداد موجود نیز از قبل مانده است.

کشف ۵۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در زنجان

وی با بیان این‌که ۵۵۰ کیلوگرم در ۴ ماهه کشفیات موادمخدر در استان کشف شده است، خاطرنشان کرد: امسال در حوزه قاچاق سوخت با وجود گرانی بنزین بیش از ۵۱ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد کاشت ماده مخدر گل در شهرستان‌های استان با بیان این‌که کشت گل حتی در منزل مسکونی نیز وجود دارد هر چند در حال حاضر اقدامات مقابله‌ای با این تخلف رخ داده و در ماه‌های اخیر فقط دو مورد از کشت گل در استان کشف شده است، گفت: اثر منفی گل به مراتب از کراک هم بیشتر است.

پلیس فتای زنجان رتبه نخست کشور را دارد

سردار جهانبخش با بیان‌که پلیس فتای زنجان رتبه نخست را در کشور دارد، خاطرنشان کرد: حجم بالای پرونده‌های فضای مجازی زنجان به دلیل این است که پرونده‌های برخی شهرهای دیگر را به دلیل توان بالا به پلیس فتای زنجان محول می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر ۸۶ درصد جرایمی که در فضای مجازی رخ می‌دهد کشف شده است، بیان کرد: پلیس امسال در حوزه‌های مختلف فعالیت بسیاری کرده است، در همین راستا یک باند فیشینگ‌کار که حتی برای فیشینگ درصد هم می‌داد، دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان از فوت دو نفر از همکاران نیروی انتظامی به خاطر کرونا خبر داد و یادآور شد: یک نفر از آن‌ها پلیس زن و یک نفر پلیس مرد بوده است.

سردار جهانبخش با اشاره به این‌که پلیس زنجان به شدت با اراذل و اوباش برخورد کرده و با برهم زنندگان نظم و امنیت در جامعه به هیچ وجه شوخی ندارد، گفت: امسال ۴۸ درصد کاهش قمه و قداره کشی را در زنجان نسبت به مدت مشابه ۴ ماهه نخست سال گذشته داشتیم.

پلمب ۱۰۳۹ واحد صنفی در زنجان

این مسئول در پاسخ به پایگاه خبری صدای زنجان در مورد تعداد خودکشی‌های انجام شده در استان و فنس‌کشی پل مقابل دادگستری با اشاره به خودکشی‌های اوایل امسال در زنجان اظهار کرد: خوشبختانه در ۴ ماهه امسال ۲۵ درصد در تعداد خودکشی‌های رخ داده در استان کاهش گزارش شده است از طرفی در مورد فنس‌کشی مقابل پل دادگستری نمی‌توانیم اظهارنظری کنیم چون شمشیر دولبه است و در صورت برداشتن این فنس نیز مشکلاتی به همراه خواهد داشت.

وی در توضیح عملکرد پلیس اماکن استان نیز به فعالیت اکیپ‌های نظارت بر اماکن و صنوف استان برای جلوگیری از احتکار کالاهای مورد نیاز مردم اشاره کرد و افزود: در طول بازرسی‌های انجام شده از ۶۵ هزار و ۸۲۳ واحد صنفی بازدید انجام شده که در این بین ۱۴ هزار و ۹۹۶ واحد به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تذکر گرفتند و در این بین از ۹۵۴ نفر تعهد اخذ شده و ۱۰۳۹ واحد صنفی نیز پلمب شده است.

فرمانده انتظامی استان به دستگیری ۸۰ نفر در حوزه صنوف دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ماسک و دستکش ، ۳۵ هزار و ۶۲۴ لیتر مواد ضدعفونی، ۲۳ هزار و ۸۳۰ میل الکل نیز کشف و ضبط شده است و ۹۸ دستگاه خودرو نیز به دلیل حمل کالای قاچاق توقیف شدند.

وی در مورد وضعیت درمانگاه رضای ابهر نیز به آغاز به کار آن در هفته آینده اشاره کرد و یادآور شد: این درمانگاه آماده افتتاح بوده و مجوزهای لازم را نیز اخذ کردین ولی به دلیل عدم حضور خیر آن در ایران منتظر ماندیم تا در حضور خیر درمانگاه را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

این مسئول با اشاره به این‌که خبرنگاران در تمام عرصه‌های دفاع از ناموس، امنیت، سلامت و غیره به عنوان مرجع تاثیرگذار همواره درخشیدند، بیان کرد: این قشر وجودشان شفافیت را در رگ‌های ساری و جاری جامعه ایجاد کرده است.

سردار جهانبخش با بیان این‌که جامعه خبرنگاری در عرصه پیشگیری از شیوع کرونا در کنار ایثار و جهاد کادر درمانی همسو با هم تاثیرگذار بود، بیان کرد: در بررسی آمارهای مقابله‌ای ویروس کرونا هر جایی که جامعه رسانه‌ای تاثیرگذار بودند و وزن بیشتری در اطلاع‌رسانی و پیشگیری داشتند وضعیت مطلوب‌تر بود.

وی با تأکید بر این‌که اگر امروز در جامعه فرهنگ ماسک زدن به پای کمربند ایمنی بستن می‌رسد یا تحقق مسئولیت اجتماعی شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناشی از نقش تاثیرگذار رسانه‌ها و خبرنگاران است، تصریح کرد: اگر به دنبال پیشگیری از این ویروس هستیم توجه به عنصر اصلی آن یعنی  رسانه‌ها و خبرنگاران ضروری است.

سردار جهانبخش با بیان این‌که در هر جامعه‌ای اگر جریان اطلاع‌رسانی شفاف و مبتنی بر اصول آزادی باشد به طور یقین هیچ شائبه‌ای در پارادایم‌های حاکم اتفاق نمی‌افتد، افزود: معتقدم جریان اطلاع‌رسانی و تعامل اطلاعاتی از جنس ایجاد شفافیت در استان زنجان مطلوب است.

رسانه‌ها از چند قطبی شدن داخلی جلوگیری کنند

وی با بیان این‌که ایجاد چند قطبی داخلی، جنگ داخلی و سپس تجزیه هدف اصلی دشمن در ایران است، خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های اجتماعی جامعه رسانه‌ای پیشگیری از ایجاد فضای چند قطبی در جامعه است نمونه آن در مورد محرم و یا کنکور و غیره است به طوری که نظرات و اختلافاتی در برگزاری و یا عدم برپایی مراسمات این ماه وجود دارد، این‌ها بهانه‌ای برای دشمن است تا چندقطبی داخلی ایجاد کند.

فرمانده انتظامی استان با تأکید بر این‌که راهبرد نهایی دشمن ایجاد تجزیه است که برای آن تاکتیک‌هایی دارد که اولین آن چند جبهه‌ای و چند جناحی از لحاظ مباحث روز است و تمامیت آن در فضای رسانه‌ای رخ می‌دهد، افزود: رسالت رسانه‌ها مراقبت از سرمایه‌ها و ارزش‌‌های کشور و جلوگیری از پیشبرد تاکتیک‌های دشمن است.

الهام احمدی

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانفرمانده انتظامی زنجانسردار جهانبخشجرائم رانندگی در زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4055


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»