کد خبر: 4082
1399/05/25 - 17:29


دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد:

جمع‌آوری ۱۰۰ امضا برای تفحص از کنکور

ماه‌هاست که آقایان با تصمیمات خود استرس و نگرانی چندبرابری به داوطلبان کنکور وارد کرده‌اند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار در مجلس یازدهم در مصاحبه با «رادیو گفتگو» با بیان اینکه امکانات برگزاری کنکور با پروتکل‌های سخت گیرانه فراهم است، عنوان کرد: اگر مسئولین ادعا می‌کنند که توانایی انجام این کار را ندارند دچار ضعف مدیریتی هستند.

وی تاکید کرد: اگر مسئولین فرزندان این مرز و بوم را مانند فرزند خود بدانند یقینا در کار جهش ایجاد خواهد شد و تصمیمات و سیاست‌ها با پختگی همراه خواهد بود.

نماینده مردم گرمسار با انتقاد از نحوه تصمیم گیری‌ها درباره کنکور اظهار کرد: ماه هاست که آقایان با تصمیمات خود استرس و نگرانی چندبرابری به داوطلبان کنکور وارد کرده‌اند.

مطهری توضیحات سازمان سنجش درباره برگزاری کنکور را غیرمنطقی خواند و عنوان کرد: از اسفندماه کرونا وارد کشور شده است و این نهاد باید ظرف این مدت اقدامات لازم را انجام می‌داد. با وجود امکانات و ظرفیت‌های داخل هیچ توضیحی قابل قبول نیست. متاسفانه دانش آموزان در زمانی که باید مطالعه می‌کردند و برای کنکور آماده می‌شدند درگیر تصمیمات نادرست وزیران بودند.

وی به اقدامات مجلس درحوزه کنکور اشاره کرد و گفت: اخیرا طرح تحقیق و تفحص درباره کنکور و نه سنجش مطرح شده است یعنی مجلس در نظر دارد تمامی نهاد و ارگان‌هایی که مرتبط با موضوع کنکور هستند را بررسی کند.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم اظهار امیدواری کرد در این تحقیق و تفحص هیچ مورد و مسئله‌ای در حیطه آزمون‌های سراسری کشور وجود نداشته باشد.

مطهری از جمع آوری ۱۰۰ امضا برای تحقیق و تفحص درباره کنکور خبر داد و عنوان کرد: تا امروز یکصد نفر از نمایندگان مجلس به صورت قاطعانه به دنبال طرح تحقیق و تفحص درباره کنکور هستند و علاوه بر امضای این طرح پیگیر انجام سریعتر آن هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: این طرح به هیئت رئیسه تحویل شده که با توجه به حدنصاب قانونی مورد نیاز اقدام می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: مطمئنا با عزم راسخ مجلس انقلابی یازدهم بسیاری از مسائل روشن خواهد شد و بی شک بسیاری از مسئولان و افراد که با فساد و مشکلات ارتباط دارند با عدالت روبرو خواهند شد.

این نماینده مجلس درباره اعلام نتایج تحقیق و تفحص وعده داد و اظهار کرد: به زودی مسائل در جهت تنویر افکار عمومی اعلام می‌شود.

مطهری تصریح کرد: در این که سازمان سنجش به فکر جوانان و سلامت عمومی جامعه است هیچ شکی نیست، اما انتظار می‌رود این سازمان در پیش‌بینی‌های خود دقیق‌تر باشد و چیدمان برنامه‌های کنکور را بر اساس وضعیت بحران قرار دهد./ خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام


صدای زنجانتعویق کنکورتحقیق و تفحص از کنکوراردشیر مطهری
sedayezanjannews.ir/nx4082


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»