کد خبر: 4099
1399/05/27 - 12:0


فیشینگ کار حرفه‌ای با 3 میلیارد ریال برداشت غیرمجاز در دام پلیس

رئیس پلیس فتای استان زنجان از شناسایی و دستگیری فیشینگ ‌کارحرفه‌ای که از 20 نفر بیش از 3 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس پلیس فتای استان زنجان از شناسایی و دستگیری فیشینگ ‌کارحرفه‌ای که از 20 نفر بیش از 3 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

محمدعلی آدینه‌لو اظهار کرد: در پی وصول پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری سایبری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان زنجان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود اعلام  کرد قصد ورود به اینترنت بانک را داشتم که با تراکنش ناموفق مواجه شدم و بلافاصله از حساب بانکی‌ام به مبلغ معلوم به صورت غیر مجاز برداشت شد.

آدینه‌لو گفت: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی قضایی تیمی از کارآگاهان این پلیس در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و کلیه ابزارهای دیجیتالی وی توقیف و به پلیس فتا زنجان دلالت شد.

 رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه متهم ابتدا منکر بزه ارتکابی خود می‌شد، افزود: متهم پس از مواجهه ‌با مستندات و ادله‌های موجود به جعل صفحات اینترنت بانک‌ و دستیابی به اطلاعات بانکی کاربران معترف شد.

وی ادامه داد: متهم در اظهارات خود به برداشت غیرمجاز از حساب 20 نفر با بیش از 3 میلیارد ریال و پولشوئی و خرید انواع ارز اعتراف و انگیزه خودرا کسب منافع مالی بیان کرده است.

آدینه‌لو در ادامه به شهروندان توصیه کرد: قبل از انجام هرگونه تراکنش اینترنتی به پروتکل‌های امنیتی درگاه‌های پرداخت بانکی دقت  کرده با حصول اطمینان از جعلی نبودن سایت نسبت به انجام تراکنش‌های اینترنتی اقدام کنند.

 رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه پرونده هم اکنون در پلیس فتا زنجان در حال رسیدگی است، افزود: شهروندان در صورت داشتن شکایت و کسب اطلاعات بیشتر به پلیس فتا محل سکونت خود مراجعه کنند./فارس/

انتهای پیام


صدای زنجانفیشینگمحمدعلی آدینه‌لوئیس پلیس فتای استان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4099


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»