کد خبر: 4102
1399/05/27 - 15:39


وضعیت نامشخص آسانسورها و پله‌های برقی در پل‌های عابر پیاده سطح شهر؛

شهردار زنجان: پیگیری می‌کنم

در زمان مدیریت شهردار سابق زنجان به منظور تشویق شهروندان به استفاده از پل‌های عابر پیاده و امکان بهره‌مندی سالمندان و معلولان از این پل‌ها تصمیم بر این شد که آسانسورهایی را در برخی از پل‌های عابر پیاده تعبیه کنند که این موضوع تا مرحله‌ای پیش رفت که فقط اتاقک این آسانسورها در جوار برخی از پل‌های عابر پیاده جانمایی شد

پایگاه خبری صدای زنجان

 پایگاه خبری صدای زنجان- شهردار زنجان در پاسخ به چرایی مسدودشدن ورودی پل عابر پیاده مقابل دانشگاه آزاد زنجان اظهار بی‌اطلاعی کرده و عنوان کرد که پیگیری لازم را در این زمینه انجام می‌دهد.

چندی پیش مخاطبان صدای زنجان با ارسال عکسی از پل عابر پیاده مقابل دانشگاه آزاد که ورودی پله‌های آن با نرده‌هایی مسدود شده بود خواستار پیگیری چرایی این موضوع از مسئولان مربوطه شدند.

شهردار زنجان در واکنش به چرایی مسدود شدن ورودی پل عابر پیاده مقابل دانشگاه آزاد زنجان این‌گونه اظهار کرد: بنده اطلاعی از موضوع چرایی مسدود شدن پل مذکور ندارم ولی پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهم.

در زمان مدیریت شهردار سابق زنجان به منظور تشویق شهروندان به استفاده از پل‌های عابر پیاده و امکان بهره‌مندی سالمندان و معلولان از این پل‌ها تصمیم بر این شد که آسانسورهایی را در برخی از پل‌های عابر پیاده تعبیه کنند که این موضوع تا مرحله‌ای پیش رفت که فقط اتاقک این آسانسورها در جوار برخی از پل‌های عابر پیاده جانمایی شد ولی تاکنون به صورت ناقص رها شده و امکان استفاده از آن‌ها وجود ندارد.

 حبیب یگانه با بیان این‌که تکمیل پل‌های عابر پیاده و رفع نواقصات پله‌های برقی در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: امسال به دلیل افزایش قیمت‌ها میزان اعتبار تخصیص داده شده به این موضوع با افزایش دو تا سه برابری مواجه شده است.

شهردار زنجان با تأکید بر این‌که افزایش دو تا سه برابری قیمت‌ها انجام کار را با مشکل مواجه کرده است، بیان کرد: برای تکمیل نواقصات پل‌های عابر پیاده یا باید میزان منابع بودجه‌ای را افزایش دهیم یا این‌که بخشی از کار را انجام دهیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد نیمه کاره بودن آسانسورهای جنب پل‌های عابر پیاده و بلاتکلیف بودن آن‌ها از سال‌های گذشته تاکنون عنوان کرد: این آسانسورها به منظور تسهیل در استفاده از پل‌های عابر پیاده به ویژه برای سالخوردگان و معلولان در کنار برخی از پل‌ها تعبیه شده بود که تکمیل آن‌ها در بودجه امسال شهرداری پیش‌بینی شده است.

یگانه با بیان این‌که در حال حاضر حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان پیگیر حل نواقص پل‌های عابر پیاده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم امسال با افزایش منابع بودجه‌ای بخشی از نواقصات پل‌های عابر پیاده و آسانسورهای نیمه کاره را حل و فصل کنیم.

کاهش شدید استقبال پیمانکاران از پروژه‌های عمرانی شهرداری

وی به کاهش استقبال از پروژه‌های عمرانی شهرداری در سال جاری به دلیل شرایط اقتصادی حاکم در کشور اشاره کرد و یادآور شد: نه تنها پروژه‌های شهرداری بلکه تمامی پروژه‌ها در کشور به دلیل رشد بی‌رویه قیمت‌ها و شرایط اقتصادی توسط پیمانکاران بسیار ضعیف است که امیدواریم بتوانیم در ماه‌های آینده این مشکل را برطرف کنیم.

شهردار زنجان در پاسخ به چرایی نرده‌کشی ورودی پله‌های عابر پیاده مقابل دانشگاه آزاد اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: در جریان این موضوع قرار ندارم ولی پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهیم.

گفتنی است در حدود 19  پل‌ عابر پیاده در شهر زنجان وجود دارد که تعداد محدودی از آن‌ها در گذشته به صورت مکانیزه فعال بودند ولی از چند سال پیش تاکنون تمامی پل‌های مکانیزه شهر غیرفعال شدند که به گفته مسئولان یکی از عوامل آن ناشی از رفتارهای ناصحیح، تخریب و به سرقت رفتن تجهیزات آن بوده است./ 942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانپل عابر پباده زنجانشهردار زنجاننصب آسانسور در پل عابر پباده
sedayezanjannews.ir/nx4102


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»