کد خبر: 4104
1399/05/28 - 9:14


پاسخ شهردار زنجان به راکد ماندن پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری در سطح شهر:

مقصر رکود نیستیم

چند پروژه سرمایه‌گذاری موجود در شهر زنجان فعال‌اند و مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد فقط قیمت‌ها افزایش یافته است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- شهردار زنجان در واکنش به برخی انتقادها در مورد مسکوت ماندن پروژه‌های عمرانی شهرداری زنجان ضمن رد این موضوع عنوان کرد که پروژه‌های عمرانی شهرداری در حال انجام است و هیچ مشکلی از سوی شهرداری در پیشرفت پروژه‌ها وجود ندارد.

حبیب یگانه اظهار کرد: پروژه‌هایی نظیر میدان میوه و تره‌بار ورودی گلشهر، پارکینگ طبقاتی دروازه ارگ، پروژه واقع در شهرک کارمندان پروژه سرمایه‌گذاری بوده و تمامی آن‌ها در حال انجام هستند.

پیگیر اصلاح قراردادها هستیم

وی با اشاره به این‌که در پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشکلاتی از این قبیل که قرارداد آن‌ها با توجه به آخرین مصوبه ماده 5 اصلاح نشده بود وجود داشت که در حال حاضر پیگیر اصلاح قراردادها هستیم، بیان کرد: این اصلاحات در قراردادها به سرمایه‌گذار نیز ارسال شده و پروژه‌ها در حال انجام هستند هر چند گران شدن مصالح و غیره که عاملی بر کندشدن سرعت پروژه باشد نیز قابل کتمان نیست.

یگانه در پاسخ به این سوال که روزشمار پروژه‌هایی نظیر میدان میوه و تره‌بار گلشهر برداشته شده است و از سال‌های گذشته تاکنون هیچ پیشرفتی ندارند، تصریح کرد: در این پروژه زمین برای شهرداری بوده و پروانه نیز از سوی شهرداری صادر شده است از همین رو در پروژه سهم داریم ولی این‌که دلایل چرایی  راکد بودن پروژه را باید سرمایه‌گذار توضیح دهد.

وی با تأکید بر این‌که سرعت گرفتن و یا کند شدن انجام پروژه بر عهده سرمایه‌گذار است، افزود: مشکلی از بابت ادامه پیدا کردن پروژه از جانب شهرداری نیست.

به گفته شهردار زنجان در برخی مواقع سرمایه‌گذاران به دلیل مشارکت در پروژه‌های مختلف اولویت‌بندی‌های لازم را در زمان‌بندی انجام پروژه در نظر می‌گیرند و ممکن است یکی از دلایل پیشرفت کند پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری همین موضوع باشد هر چند شهرداری نظارت و پیگیری‌های لازم را طبق قرارداد منعقده فی‌مابین اعمال می‌کند.

پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری زنجان فعال‌اند

وی ضمن رد این ادعاهای مطرح شده در مورد راکد ماندن پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری زنجان خاطرنشان کرد: چند پروژه سرمایه‌گذاری موجود در شهر زنجان فعال‌اند و مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد.

شهردار زنجان با تأکید بر این‌که برخی از پروژه‌های پیمانکاری شهرداری زنجان علی‌رغم استقبال پایین پیمانکاران با مشکل مواجه شده است، بیان کرد: در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی موجود در کشور استقبال پیمانکاران از پروژه‌های شهرداری نظیر آسفالت‌ریزی پایین بوده و همانند سال‌های گذشته و آن‌گونه که انتظار می‌رفت مشاهده نشده است.

وی با بیان این‌که امسال پیمانکاران به دلیل افزایش قیمت قیر و مصالح و غیره استقبال کمتری از پروژه‌های پیمانکاری شهرداری دارند، خاطرنشان کرد: هر هفته چندین پروژه پیمانکاری در سامانه شهرداری به مناقصه گذاشته می‌شود ولی استقبال نه این‌که اصلاً نباشد بلکه نسبت به سال‌های گذشته کمتر است.

در ابتدای امسال رئیس شورای شهر زنجان در پی گلایه‌های شهروندان از وضعیت نامناسب آسفالت معابر شهر زنجان به استفاده از پیور در خیابان‌ها به جای آسفالت و الزام شهرداری بر اجرایی کردن این سیاست در سال جاری اشاره کرد ولی تاکنون با گذشت 5 ماه از سال اقدام عملی در این زمینه مشاهده نشده و در هیچکدام از معابر اصلی شهر زنجان که دارای آسفالت نامناسب هستند پیور اجرایی نشده است.

شهردار زنجان در توضیح این موضوع که آیا اجرایی کردن پیور در معابر شهر زنجان به جای آسفالت امکان‌پذیر است یا خیر، بیان کرد: امکان عملیاتی بودن یا نبودن آن مربوط به این است که در ابتدای کار پروژه را چگونه تعریف کرده باشیم چرا که برای مثال در سبزه‌میدان کف‌سازی با سنگ انجام می‌شود و یا قسمتی از پیاده‌راه چهارراه سعدی پیور تعریف شده است که عملیاتی می‌شود.

زمان و هزینه استفاده از پیور بیش‌تر از آسفالت است

این مسئول با تأکید بر این‌که در حال حاضر طبق بودجه سال 99 شهرداری که پیش از ورود بنده به شهرداری تدوین و مصوب شده است را انجام می‌دهیم، یادآور شد: برای هر معبری که در بودجه امسال شهرداری پیور  تعریف شده باشد آن را عملیاتی می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که اگر بخواهیم در مجموع آسفالت را از کل معابر شهر حذف کرده و به جای آن از پیور استفاده کنیم در بودجه امسال شهرداری زنجان در نظر گرفته نشده است، افزود: هزینه و زمان اجرای پیور با آسفالت متفاوت بوده هر کدام معایب و مزیت‌هایی نسبت به هم دارند چرا که اجرای آسفالت سریع‌تر بوده و مشکلی برای بستن معبر ایجاد نمی‌کند.

یگانه با بیان این‌که در برخی از معابر که مشکلی برای انسداد آن برای مدت چند هفته وجود نداشته باشد امکان اجرایی کردن پیور وجود دارد، عنوان کرد: عمدتاً به دلیل ترافیک شدید و حجم باری که بر عهده برخی از معابر شهر زنجان است تمایل بر آسفالت آن‌هاست هر چند اگر در بودجه استفاده از پیور در آن‌ها پیش‌بینی شود حتماً آن را اجرایی می‌کنیم./ روزنامه صدای زنجان

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشهرداری زنجانحبیب اله یگانهپروژه های شهرداری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4104


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»